claxon 6 v laten werken op 12 v

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 387
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

claxon 6 v laten werken op 12 v

#1 Bericht door k@rolus »

Van elektriciteit heb ik geen kaas gegeten , daarom vraag ik het aan de deskundigen onder jullie... :roll:
Ik heb een nieuwe claxon moeten aanschaffen wegens een accidentje met de oude.Het is een claxon die werkt op 6v gelijkspanning. Het ding werkt heel goed met een vol geladen batterij , maar na een 20 tal toetermomenten is het vet van de soep en doet ie enkel nog ( ONK ! ) terwijl mijn licht en pinkers nog goed werken.
Heb ik misschien de verkeerde claxon besteld ? Hij is eigenlijk bedoeld voor bromfietsen... =P~

Ik heb hem eens aan de batterij van 12 v gelegd en daar werkt hij dus ook op , maar met precies een wat vreemder klanksken... :shock: (of is het een " cry for help " ? )
Wat kan ik het beste doen ? Een nieuwe claxon bestellen bij velomobiel of kan het geen kwaad om de claxon te laten werken op de batterij van 12 V (Portable 6800mAh Emergency Rechargeable Battery Pack )

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: claxon 6 v laten werken op 12 v

#2 Bericht door Jan.E »

Bromfietsen, is dat tegenwoordig geen 12v? Ik denk niet dat dat veel kwaad kan. In het slechtste geval geeft dat ding de geest. Zoveel zal dat wel niet kosten zeker.

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 387
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: claxon 6 v laten werken op 12 v

#3 Bericht door k@rolus »

Jan.E schreef:Bromfietsen, is dat tegenwoordig geen 12v? Ik denk niet dat dat veel kwaad kan. In het slechtste geval geeft dat ding de geest. Zoveel zal dat wel niet kosten zeker.
Ik heb,beter gezegd , de claxon gekocht op een site waar ze bromfiets onderdelen verkopen .Hij werkt volgens de beschrijving op 6v gelijkspanning.
Zoals je zegt ,het ding kost 4,7 € .Gene hoop geld , enkel jammer dat ie het niet lang doet op 6v.
Vanaf vandaag toeter ik op 12v , hopelijk blijft het duren...

Plaats reactie