Duitsland

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

Duitsland

#1 Bericht door Willem »

Heeft er iemand ervaring met (lig)fietsen in Duitsland? Het plan is om deze zomer met een stuk of 6 (3 ligfietsers en een paar bukkers) naar Duitsland te fietsen. We willen uit Gent vertrekken, zodat we door Limburg kunnen rijden (LF5, LF51). De reis mag maar maximum 2 weken duren. 't Gaat dus over het westen van Duitsland. Bestaat er daar ook zoiets als LF routes? Kent iemand goede fietskaarten van Duitsland,...?
Overnachten gebeurt waarschijnlijk in jeugdherbergen. (hoewel ik zelf wel voorstander ben van kamperen...).
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#2 Bericht door Willem »

Blijkbaar is er net over de grens wel een vrij dicht netwerk van fietsroutes. Zoals te zien op deze kaart:
Afbeelding
(rode lijntjes linksboven)

De ADFC -BVA (Bielefelder Verlagsanstalt) fietskaarten zijn te koop bij Atlas & Zanzibar. Die zien er wel interessant uit. 'k Zal eens gaan kijken.
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#3 Bericht door toy »

Hoi Willem

Kijk eens op deze website : http://www.radwanderland.de/
Allemaal fietspaden langs rivieren of oude treinbeddingen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Duitsland

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Willem schreef:Heeft er iemand ervaring met (lig)fietsen in Duitsland? Het plan is om deze zomer met een stuk of 6 (3 ligfietsers en een paar bukkers) naar Duitsland te fietsen. We willen uit Gent vertrekken, zodat we door Limburg kunnen rijden (LF5, LF51). De reis mag maar maximum 2 weken duren. 't Gaat dus over het westen van Duitsland. Bestaat er daar ook zoiets als LF routes? Kent iemand goede fietskaarten van Duitsland,...?
Overnachten gebeurt waarschijnlijk in jeugdherbergen. (hoewel ik zelf wel voorstander ben van kamperen...).
Je vraag ook eens plaatsen op http://www.groteroutepaden.be/grlf/ (ga naar "Prikbord" en daarna naar "Zoekertjes/Aanbiedingen". Je wordt gegarandeerd geholpen. Meerdere maanden geleden heb ik ook eens een gelijkaardige vraag gesteld (maar dan voor een ander land) en kreeg de volgende dag al antwoord.

En zeker eens binnenstappen bij http://www.atlaszanzibar.be/frameset.html

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#5 Bericht door Willem »

Bij Zanzibar ben ik al geweest, ze hebben inderdaad goede fietskaarten van Duitsland.
De andere tips zal ik ook volgen, bedankt!
Willem Van Besien

Plaats reactie