Fietser.be en Velomobiel.nl, plus Strada DF.

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Fietser.be en Velomobiel.nl, plus Strada DF.

#1 Bericht door Brechtix »

De oplettende fietsliefhebber wist al dat fietser.be sinds enkele maanden naast de WAW ook de Quest en Strada velomobielen van onze Nederlandse collegae velomobiel.nl verdeelt. We hebben er nog niet al te veel over gepubliceerd omdat we eerst het nodige wilden leren over beide toestellen en hun gebruik in Belgie. Er zijn natuurlijk gelijkenissen gezien de gemeenschappelijke stamboom, maar ook een aantal verschillen die dikwijls van geografische en culturele oorsprong zijn. Zo zijn er enkele ideeën ontstaan over een custom Belgisch/Franse versie van de Strada die we graag samen met vm.nl en Joel zouden uitwerken in 2014.

Wat ook al een tijdje in de ether hing maar nu officieel op de blog van velomobiel.nl wordt gemeld is een nieuwe, 'narrow' versie van de Strada die volgend jaar uitkomt. De Strada DF volgt de filosofie van het kleinste frontale oppervlak en slaat mooi een brug tussen de verschillende modellen die we tot nog toe konden aanbieden.

Of we de Strada DF tussen de WAW en de Strada in demo aanschaffen is nog even afwachten, begin volgend jaar proberen we één en ander uit. Ondertussen staan alvast een zwarte Quest en witte Strada bij ons klaar. Anyway, er is weer voor elk wat meer wils!

Afbeelding
Foto Daniel Fenn, velomobiel.nl.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Fietser.be en Velomobiel.nl, plus Strada DF.

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

Brechtix schreef:De oplettende fietsliefhebber wist al dat fietser.be sinds enkele maanden naast de WAW ook de Quest en Strada velomobielen van onze Nederlandse collegae velomobiel.nl verdeelt.
In de loop van dit jaar zal de vloot bij fietser.be uitgebreid worden met een Milan (welke?) en het nieuwste kindje van velomobiel.nl, de QuattroVelo.

Mooi, die verdere uitbouw van fietser.be tot een draaischijf in het velomobielgebeuren!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Orca

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

WAW

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Eind juli wordt het velomobielgezin bij fietser.be weer eens uitgebreid.

Een WAW met luchtvering.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


http://www.bentrideronline.com/messageb ... p?t=126609
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie