lekkende magura

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

lekkende magura

#1 Bericht door GeertJ »

jaja, het is met wat, nen mens wil dan al eens goede remmen, neemt schijfremmen, en gaan dan lekken. Ik ben het tegen gekomen. de achterrem van mijn ligfiets is voorzien met magura louise schijfremmen. Na een goeie 600 km kwam ik tot de ontdekking dat deze rem niet echt goed meer remde. nuja, dacht ik, zal wel over gaan. Maar het ging niet over, werd alleen maar erger en maakte een afgrijselijk geluid, en dan gisteren even mijn achterrem goed bekeken. Wat blijk, als ik mijn rem dicht kneep, kwam er olie uit. Niet langs de leiding of de nippel, zoals velen zouden verwachten, maar wel uit de rem zelf. Dan maar eens naar de ligfiets geweest, en daar stond philip ook raar te kijken. Het was de eerste magura louise schijfrem die hij tegen is gekomen, die op die plaats lekte. Philip heeft ze dan maar voorlopig schoon gemaakt en nu donderdag moet ik nog eens terug, gaan er dan een nieuwe rem op steken. Toch een goede service in de ligfiets :D
Wordt vervolgd!
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: lekkende magura

#2 Bericht door Ward De Meyer »

Geert Joos schreef: Toch een goede service in de ligfiets :D
Is dat niet logisch???
Je rijdt 600km met een nieuw gekochte fiets en je remmen doen vreemd.
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gast

#3 Bericht door Gast »

vandaag gezien op de ronde van vlaandere ook, bij een afdaling had iemand hetzelfde probleem voor met zijn louise

Plaats reactie