NAZCA Fiero Tour

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

NAZCA Fiero Tour

#1 Bericht door Gast »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Nazca Fiero Tour met bovenstuur? Als toerfiets (forenzen en reizen?).

Lijkt een "volledige" en degelijke fiets voor zijn prijs.

Bedankt

peter

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#2 Bericht door wost »

Heb die getest op CV meer niet. Maar de nasca's hebben me altijd al een degelijke indruk gegeven. Gewoon goede ligfietsen produceren lijkt hun devies.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#3 Bericht door Duckjibepete »

ik heb met de onderstuur een testrit gemaakt, en rijdt helemaal niet slecht, maar heeft een verschrikkelijke slechte kettingloop, zowat het belangrijkste bij een ligfiets en dacht dat hij véél te zwaar gebouwd was :cry: . Iets van een 20 kg. Natuurlijk is hij wel héél erg goed van prijs! De vraag is natuurlijk of het de moeite loont om die 250€ meer te betalen voor een ander merk... op ligfietsplaza dacht ik gelezen te hebben dat de eigenaars van een fiero erg tevreden waren. Het zijn natuurlijk nederlanders, en die weten niet wat klimmen is... ai, Wilfred op mijn dak :wink:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#4 Bericht door wost »

Heb even gekeken op de site van nasca. Wat is er zo slecht aan die kettingloop?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#5 Bericht door toy »

zelf rij ik met een nazca cruiser. ik ben op deze fiets gevallen ook omwille van zijn prijs en zijn komplete uitrusting. is inderdaad wel een zware fiets tov andere maar heb er nog geen klagen van.Ik zag de fiero liever maar ik vond de bagagedrager wat miniem. Er zit een constructie op voor een aanhangfiets, zo kan mijn dochter ook mee.

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#6 Bericht door Duckjibepete »

Ik dacht dat de ketting door buisjes gedwongen werd een bepaalde loop te volgen = maximale wrijving.
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#7 Bericht door wost »

peter schreef:Ik dacht dat de ketting door buisjes gedwongen werd een bepaalde loop te volgen = maximale wrijving.
Ja de teruggaande ketting word door kettingbuis geleid inderdaad. Op dat deel van de ketting is de wrijving wel heel miniem hoor. Trouwens dat zie je wel op de meeste fietsen hoor dat die teruggaande ketting in bochten loopt. Een kettingrol is misschien een betere oplossing maar dan moet die wel optimaal werken. Als die zoals in vele gevallen stil blijft staan heb je meer wrijving.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Plaats reactie