Gent - Middelburg

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Middelburg

#16 Bericht door Wouter D »

als ik meekom is het ook de bedoeling met de auto naar gent te komen hoor;
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#17 Bericht door dmd »

Ik zou graag rond 18u-18u30 terug aankomen in de buurt van Gent (uustákker?),
Houd rekening met:
- In de winter vaart er als ik het juist heb maar 1 ferry per uur (we kunnen mikken op het juiste uur, maar als je hem mist...), je bent er verder altijd wel meer tijd kwijt dan moest je die afstand fietsen.
- Mijn snelheid zal nog niet zijn wat de uwe is...

Om wat tijd te "winnen" stel ik voor dat we een lunchpakket meenemen voor op den boot.

Uiteraard is er nog steeds een minder mooie maar kortere (-15km) noodroute over Kaprijke, Sleidinge... Moest er iemand fietspech hebben kunnen we zo inkorten.

Zouden we niet beter al om 9:00u afspreken? Geeft ons iets meer speelruimte...
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#18 Bericht door dmd »

Ik heb de routes eens uitgetekend ivm GPS tracks. Ik stel het volgende voor:
http://www.routeyou.com/route/view/3945 ... ssingen.en
Symbolisch vertrek aan fietser.be
en:
----------niet meer bruibaar zie later in deze treath----------
Doe gerust voorstellen voor verbetering ! dan pas ik die even aan...
Laatst gewijzigd door dmd op za 07 jan 2012, 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#19 Bericht door dmd »

Alles nog eens verder uitgezocht, dat wordt nipt:

Dienstregeling Ferry:
http://www.veolia-transport.nl/reisinfo ... ferries/1/
Een overtocht duurt ongeveer 25 minuten.

- 9 uur vertrekken wil zeggen dat we de ferry van 11:55u kunnen halen - 12:20u Breskens - iets voor 13:00u bij Thys.
- Laat ons zeggen 13:45u bij Thys vertrekken 14:00u bij M5 en 14:45u weer vertrekken.
- Terugtocht om 15:23u, dan zijn we om 15:50u terug in Breskens
- Gaan we goed mogen doorrijden om om 18:30u terug te zijn in Gent

- Zien jullie het zitten om nog iets vroeger vertrekken?
-Uiteraard kunnen we ook opteren om op de terugweg een kortere route te nemen

Wat denken jullie?
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#20 Bericht door dmd »

Helaas... Kreeg ik een mailje van Bram Moens:
Bert, ben nog afwezig in januari .... dus wel van harte welkom vanaf begin februari!
Heb het tweede deel van de route dan ook aangepast:
http://www.routeyou.com/route/view/3945 ... to-thys.nl

Wil wel zeggen dat we een Ferry vroeger kunnen nemen en op tijd terug in Gent zijn.

Ik heb dit alles via de Thys mailinglist ook nog eens verspreid, misschien krijgen we nog gevolg!
Quest 581 - M5 CHR

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Middelburg

#21 Bericht door Pleeboy »

ik moet niet exact om 19u in Asse aankomen, maar als het m5-bezoek wegvalt kunnen we de huidige planning wel aanhouden denk ik?
Vroeger mag ook, het wordt zowieso een lange dag :wink:
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Middelburg

#22 Bericht door FiSh »

Babysit is geregeld!
Vroeger vertrek is voor mij geen probleem (liever vroeger vertrekken dan later terugkomen), zeg maar waar en wanneer.
Ik heb op de Seiran een bagagekoffer waar veel in kan... dus als jullie alletwee willen roetsen, no problem.
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#23 Bericht door dmd »

Laat ons het uur vastleggen door de mensen die van het verste komen... Bij deze: Pleeboy, Spruitje, is 9:00u Ok of opteren jullie nog vroeger?
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Middelburg

#24 Bericht door Wouter D »

ik leg me neer bij de rest, hoe eerder is echter vertrek, des te eerder ik terug ben :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Middelburg

#25 Bericht door Pleeboy »

Voor mij is 8u ook goed, zoals ik al zei: het wordt zowieso een lange dag :)
spruitje: als we langer blijven plakken niet he :wink:
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#26 Bericht door dmd »

8u00 is perfect, zoals reeds vermeld: afspraak op de Nieuwe locatie van fietser (Loesbergkaai). Volgens mijn kalender komt de zon die dag om 08:34u op, hopend op goed weer... [-o<
Quest 581 - M5 CHR

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Middelburg

#27 Bericht door eeuwige reiziger »

dmd schreef:Ik plan een van de komende zaterdagen een tochtje van Gent naar Middelburg en terug om wat onderdelen te gaan afhalen bij Thys. Tocht zou kunnen gaan via LF5 - LF 39, maar is nog nader te bepalen. Zijn er nog liggers die stuff nodig hebben bij Thys / M5, of die andere redenen hebben om mee te rijden?
'Goesting' wel, maar mogelijkheid jammer genoeg niet.

Iets over je route. Als je voor een LF-tocht kiest, mag je natuurlijk niet vergeten dat dit trajecten zijn die op maat geschreven zijn van trekkers. Mensen voor wie snelheid niet primeert, maar wel het fietsbeleven met een toeristische inslag.

Als je echt wil doorfietsen, is er een andere mogelijkheid. Sedert een aantal jaren ga ik regelmatig die richting uit, Zeeuws-Vlaanderen meer bepaald. Na al die tijd heb ik een aantal vaste routes, maar ik schuw het niet af en toe eens iets anders te proberen. In dat stukje van Nederland is het heerlijk fietsen, ook al omdat de wegen er van veel betere kwaliteit zijn dan aan de andere kant van de grens.

Je start vanuit Gent, waardoor ik als aanloop gewoon het kanaal Gent-Brugge zou volgen. Voor het Eiland ga je de burg over, zodanig dat je aan de andere kant van het kanaal komt. Bij de brugsluis kun je dan aansluiten op het jaagpad van het Schipdonkkanaal. En dan bollen maar!

Tot een beetje voor de samenloop van de twee kanalen (Aardenburgsekalseide). Dan de grote weg op, richting Nederland. Eens de grens over heb je een goed fietspad. Rechtdoor richting Aardenburg. In Aardenburg ga je rechtsaf, de weg naar Sint-Kruis. Ook met vrijliggend fietspad. Na Sint-Kruis neem je de Molenweg naar Waterlandkerkje. Eveneens met prima fietsinfrastructuur. Na Waterlandkerkje is het een beetje links, rechts, links, rechts en links (makkelijk te onthouden), nl. Turkeijeweg, Gouden Polderdijk (mooie straat), Zevenhofstedenstraat, Verbindingsweg en Oranjedijk. Na deze straat ga je de N61 op. Dan is het gewoon recht op recht, naar Breskens, naar de overzet. Dit kan een drukke weg zijn, maar dit is Nederland en dus kun je heerlijk op vrijliggende fietspaden van uitstekende kwaliteit fietsen (of ventwegen).

Met het stuk na het kruisen van de Sterreboschweg ben ik niet echt vertrouwd. Ik geloof dat je dan een ventweg moet nemen, maar waarschijnlijk die aan de andere kant.

Hiermee heb je een route waar je echt wel kunt doorvlammen. Met heel veel rechte stukken waar je minimaal gehinderd wordt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Middelburg

#28 Bericht door Wouter D »

ik heb even mijn oude route naar breskens upgeload, via waterswegen tot sluis en vandaar de grote weg (fietspaden) naar breskens,

is 12 km langer dan de route van dmd maar volgens mij wel een route waarop je langer dezelfde snelheid kan aanhouden. of ze in haar totaliteit sneller is, kan ik niet bevestigen

http://www.routeyou.com/route/view/3960 ... reskens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: Middelburg

#29 Bericht door halepole »

De route passeert echt niet ver van mijn huis dus ik heb wel zin om mee te fietsen. En misschien kan ik gerief meebrengen voor een roeier die niet op het forum zit.
Kga hem eens vragen of hij gerief nodig heeft. :roll:
Als ik mee doe zal ik aanpikken in eeklo :D
groeten dieter

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Middelburg

#30 Bericht door dmd »

Hiermee heb je een route waar je echt wel kunt doorvlammen. Met heel veel rechte stukken waar je minimaal gehinderd wordt.
In Nederland ben ik niet vertrouwd, mercie voor deze route. Grote stukken vallen samen met het voorstel van Spruitje. Ik zal ze eens uittekenen in de komende dagen ...
De route passeert echt niet ver van mijn huis dus ik heb wel zin om mee te fietsen.
:lol: Eeklo passeren we, dus waar pik je aan? PS. Mijn gsm nummer staat in mijn profiel!
Quest 581 - M5 CHR

Plaats reactie