binnenbekleding cab-bike

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

binnenbekleding cab-bike

#1 Bericht door wost »

Iemand van jullie ervaring met het bekleden van de binnenzijde van een velomobiel met isomat of iets anders om het geluid binnenin te temperen?
Of wat denken jullie? is dit een goed idee?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: binnenbekleding cab-bike

#2 Bericht door Ward De Meyer »

wost schreef:Iemand van jullie ervaring met het bekleden van de binnenzijde van een velomobiel met isomat of iets anders om het geluid binnenin te temperen?
Of wat denken jullie? is dit een goed idee?
Ik heb ooit mijn waw willen bekleden met geluidsdempende foam.
Uiteindelijk de bodem van de waw ermee bekleed wat een heel andere dimensie aan de fiets geeft...

Verdere ervaring heb ik niet, maar enkel om je fiets te bekleden is het al de moeite waard...
Optima Stinger EX met Aeropunt

jean peinture
Neo Prof
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
Postcode: 3500
Fiets: rans stratus + birdy tour
Locatie: Hasselt
Contacteer:

#3 Bericht door jean peinture »

Ik heb een campeermat in stukken gesneden en op de bodem van de WAW gelegd, dit voorkomt al veel extra geluid van prullen die er in rondslingeren. Dat geeft al een behoorlijke verbetering.
"De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde." (Augustinus)

Gast

#4 Bericht door Gast »

Ideaal is het materiaal waarmee men schietstanden binnenin isoleert. Kan niet veel kosten. Informeer eens bij schietstand Sphinx in Wetteren, Vennestraat 22 (Jean-Marie Maes). Telefoon ken ik niet meteen uit het hoofd. Heeft onlangs zijn schietstand volledig ingericht. Misschien heeft hij nog overschot dat je gratis mag hebben. Je mag het vragen met mijn complimenten.

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#5 Bericht door mathias »

niet elk materiaal zal even doeltreffend isoleren bij verschillende geluiden. belangrijk is alleszinds dat uw isolatie materiaal minimum een halve dikte van de golflengte van het geluid heeft.
soit, ik heb hier zo een cursus liggen omtrent geluid en geluidsisolatie met alles derop en deraan en het is een complexer probleem dan men zou vermoeden.
Mathias

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#6 Bericht door Brechtix »

mathias schreef:niet elk materiaal zal even doeltreffend isoleren bij verschillende geluiden. belangrijk is alleszinds dat uw isolatie materiaal minimum een halve dikte van de golflengte van het geluid heeft.
soit, ik heb hier zo een cursus liggen omtrent geluid en geluidsisolatie met alles derop en deraan en het is een complexer probleem dan men zou vermoeden.
Mathias, kan je ons daar iets meer over leren?
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#7 Bericht door Brechtix »

Ik heb al zitten denken dat FLOCKEN misschien zou helpen. Dat is dat viltachtige materiaal dat op T-Shirts wordt gedrukt. Ik heb het al zien toepassen op sculpturen.

Ik doe maar een gok: lijm sprayen op het binnenoppervlak en dan iets viltachtigs ertegenaan....

Al wat ik weet van akoestiek heeft met massa te maken, en daar willen we niets van weten in de velomakerij.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#8 Bericht door wost »

Heb hier nog pu schuim liggen maar dat is moeilijk egaal te spuiten. Heb een pistool om ramen te plaatsen en zo zou er ook een soort verstuifpistool bestaan?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Plaats reactie