Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3406 Bericht door Peter J »

Rijdt dat niet vlotter eens er genoeg mos gegroeid is ? :mrgreen:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 387
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: asfalt

#3407 Bericht door k@rolus »

Ronnius schreef:
eeuwige reiziger schreef: Worden er dan geen lessen getrokken?
Dat zout ge toch al lang moeten weten.
En naar wat ik gehoord heb heeft dat poreus asfalt ook specifiek onderhoud nodig.
Ook iets dat in België totaal vergeten wordt. Ook het strooizout zou een ramp zijn voor dat asfalt.
Waardoor dat waterdoorlatend asfalt de eerste jaren heel goed werkt
en daarna stilletjes aan niets meer doorlaat waardoor het (duur) "gewoon" asfalt wordt.

Meer dan eens wordt in Vlaanderen/België enkel naar de positieve kant gekeken en nooit naar de negatieve.
Het zou me verbazen dat Westtoer zout strooit op de oude trein routes ...maar dat is mogelijk
Toen het asfallt net gelegd was in Kortemark, viel het me op dat het vol met stukjes tegel en andere bouwafval zat... van toen was het al duidelijk dat het van bedenkelijke kwaliteit was...( volgens mij ,dan toch...)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3023
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: asfalt

#3408 Bericht door Ronnius »

k@rolus schreef: Het zou me verbazen dat Westtoer zout strooit op de oude trein routes ...maar dat is mogelijk
Mij ook, maar het verhaal dat ik hoorde (in een nieuwsuitzending jaren geleden)
ging erover dat de wegen aangelegd met fluisterasfalt (eindelijk heb ik de naam)
welke poreus is en naast geluiddempend ook waterafvoerend is ook specifiek onderhoud nodig heeft.
En dat ook strooizout een zeer negatieve werking heeft op dat poreus asfalt.
Zeker als het niet correct onderhouden wordt, en wegen onderhoud in België ...
Da's een lachertje, dat weet iedereen, ze "vergeten" het gewoon.

Maar als ze de (hoofd)wegen al niet deftig onderhouden en zo goedkoop mogelijk moeten zijn.
Dan kan je je best inbeelden dat die "rand"wegen, zeker voor fietsers niet de beste kwaliteit krijgen,
en al zeker niet het nodige onderhoud, want er is nooit geld voor.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3409 Bericht door eeuwige reiziger »

Peter J schreef:Rijdt dat niet vlotter eens er genoeg mos gegroeid is ? :mrgreen:
't Schuift lekker, dat wel! #-o ](*,)
k@rolus schreef:... maar zo'n ondermaatse kwaliteit zoals hier ,heb ik nog niet gezien... #-o
Naar men mij vertelde, zou het in Aalter gaan om zogenaamd "walsbeton". 't Schijnt dat er daarmee al een tijdje wordt geëxperimenteerd, voornamelijk op trage wegen.

Ook hier komt bij mij de vraag op of de verantwoordelijken al die experimenten wel ernstig evalueren en, bij negatieve signalen, ook de durf hebben hun eigen beslissingen terug te schroeven. In het verslag over zijn Dender-Scheldetocht brengt spruitje dat onzalig stuk onverhard jaagpad langs de Dender ter sprake. Ooit bedoeld als een proefproject. Ergens in 2011. Ooit iets gehoord over een evaluatie? Ik alvast niet... :x :x :x
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: asfalt

#3410 Bericht door marksje »

Ronnius schreef: Mij ook, maar het verhaal dat ik hoorde (in een nieuwsuitzending jaren geleden)
ging erover dat de wegen aangelegd met fluisterasfalt (eindelijk heb ik de naam)
welke poreus is en naast geluiddempend ook waterafvoerend is ook specifiek onderhoud nodig heeft.
En dat ook strooizout een zeer negatieve werking heeft op dat poreus asfalt.
U zal het misschien al opgemerkt hebben, of nog niet :wink:, dat er bij het begin, en het einde, van een strook "fluisterasfalt", een rond rood of rond groen "verkeersbord" staat. Dit zijn borden speciaal voor de strooidiensten; De manier van strooien (hoeveelheid zout) verschilt tussen gewoon asfalt en fluisterasfalt. Op fluister wordt meer gestrooid en dus is de negatieve werking van zout ook groter.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3411 Bericht door Mugtango »

Om van het asfalt even terug te komen op 'ligfiets spotted':

Deze voormiddag rond 10u20 op de Kortrijksesteenweg in Sint-Denijs-Westrem thv brug onder de E40 een trike gespot. Kleur is mij ontgaan aangezien de trike was uitgerust met een streamer en banaantassen.

Iemand die zich aangesproken voelt?
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3412 Bericht door Wouter D »

haha, eindelijk weer eens ligger gespot... terug naar het onderwerp :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3413 Bericht door Frank II »

Mijn gedacht ook

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3414 Bericht door Peter J »

Vrijdag 26/02 iets na 17h00 een ligger gespot in de Zinkvalstraat in Aartselaar, fiets met onderstuur, donkere (zwart?) kleur met rode radical toptas en ligger had een zwarte broek en witte vest aan en donkere helm op. Man van 25-30 jaar (denk ik) met baard. Wie ? :)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3023
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3415 Bericht door Ronnius »

Om 15u30 reden 2 trikes (vermoedelijk ICE) komende van Gent centrum onder de Gentbruggebrug door de kasseistrook naast de Gentbruggebrug indraaiend richting Gentbruggestraat. Ik reed iets verder achter hen aan komende van de saskes richting Nijverheidskaai, ik was met de Thys 222.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3416 Bericht door Peter J »

Vanmiddag om 13h45 zag ik een oranje Quest op de Anderstad ter hoogte van de Waversesteenweg(brug) in Lier riching zuiden rijden.
Leek me een nieuwe of anders zeer mooi opgeblonken machine, ik reed aan de andere kant van het Netekanaal richting noorden om dan
uit te komen aan het Albertkanaal. Iemand van hier ? :)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3417 Bericht door Peter J »

Peter J schreef:Vrijdag 26/02 iets na 17h00 een ligger gespot in de Zinkvalstraat in Aartselaar, fiets met onderstuur, donkere (zwart?) kleur met rode radical toptas en ligger had een zwarte broek en witte vest aan en donkere helm op. Man van 25-30 jaar (denk ik) met baard. Wie ? :)
Deze zelfde ligger zag ik vandaag om 17h03 in de Groenenhoek, hij was net voorbij de grote werken aan de bouwwerf tegenover Milagrow en had vandaag iets wit-rood met lange mouwen aan. Ik heb geknipperd met de verstraler van de Milan en hij zwaaide kort terug. Vraag blijft wie en of ie hier actief is... :roll:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3418 Bericht door Obelix »

Zondagnamiddag open ligger met grote wielen (26 inch denk ik) in de Kattestraat te Bornem.

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3419 Bericht door fujin »

"Grijze Alleweder, berenmuts en big smile, weet je ook wie dat is?"

Vandaag is TurboLigger gespot door mijn Madam in Merksem aan de kruising Ingenieur Menneslaan - Groenendaallaan.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3420 Bericht door eeuwige reiziger »

Vandaag, tussen halfzes en zeven 's avonds, zag ik aan de overkant een ligfietser het jaagpad bij Moerbrugge oprijden. Kalende man met een "boswachtersgroen" jasje aan en achteraan een oranje (of afgebleekte rode) rugzak op de fiets. Hij fietste in de richting van Beernem.

Vorige week donderdag, vroeg in de ochtend, een oudere man met een volle baard op een ligfiets. Alles in het zwart. Aan de rotonde van Steenbrugge. Vroeger daar vaak gezien, maar nooit de gelegenheid gehad contact te leggen.

En in dezelfde week, bij de fietsdoorsteek bij de ophaalbrug van Steenbrugge, eens te meer de rode WAW.

Geen mensen van het forum blijkbaar.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie