Ekoi helmen

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#16 Bericht door Mathia »

spruitje schreef:ik denk dat dat guido gazelle is van op cafe: hij leerde zijn volk springen :twisted:
en om te vallen kan die ekoi-helm misschien wel goed dienen he
jag, en guido de gezellige had ook een kale knikker die verdacht veel lijkt op een ekoi [-X #-o :twisted:
Als het niet ligt, dan zit het niet.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

Mathia schreef: :lol: jach, het is eraan te zien dat jij elke dag langs Guido Gezelle passeert (of is dag niet van hem? :twisted: ).
Welke maat van helm heb je? Kwestie van niet voo niets af te spreken hé
Ik stuur je nog een pb voor de afspraak...
Wel, doorluchtige deelnemers aan de Grote Spel der Dichters, als quizmaster moet ik jammer genoeg de prijs voor mezelf houden. Misschien was onze Gezelle wel een gezellige - alhoewel hij vanop zijn sokkel me iedere ochtend toch heel ernstig toekijkt -, maar dat vrolijk gekrabbel is niet van hem.

M'n Ekoihelm is een CITYE+ met maat 56-58 cm. Wie een grotere Ekoi in huis heeft en een andere eigenaar wil geven, mag me gerust een seintje geven. Ik zoek immers een grotere maat om bij heel koud weer te dragen. 56-58 past voor mij uitstekend, maar het wordt echt proppen als ik daaronder nog een muts draag.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#18 Bericht door Mathia »

eeuwige reiziger schreef:
Mathia schreef: :lol: jach, het is eraan te zien dat jij elke dag langs Guido Gezelle passeert (of is dag niet van hem? :twisted: ).
Welke maat van helm heb je? Kwestie van niet voo niets af te spreken hé
Ik stuur je nog een pb voor de afspraak...
Wel, doorluchtige deelnemers aan de Grote Spel der Dichters, als quizmaster moet ik jammer genoeg de prijs voor mezelf houden. Misschien was onze Gezelle wel een gezellige - alhoewel hij vanop zijn sokkel me iedere ochtend toch heel ernstig toekijkt -, maar dat vrolijk gekrabbel is niet van hem.

M'n Ekoihelm is een CITYE+ met maat 56-58 cm. Wie een grotere Ekoi in huis heeft en een andere eigenaar wil geven, mag me gerust een seintje geven. Ik zoek immers een grotere maat om bij heel koud weer te dragen. 56-58 past voor mij uitstekend, maar het wordt echt proppen als ik daaronder nog een muts draag.
wel, ik wil hem wel eens proberen, maar ik heb maat 59... hrmpf... :evil: :)
Als het niet ligt, dan zit het niet.

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#19 Bericht door KarelJ »

eeuwige reiziger schreef: M'n Ekoihelm is een CITYE+ met maat 56-58 cm. Wie een grotere Ekoi in huis heeft en een andere eigenaar wil geven, mag me gerust een seintje geven. Ik zoek immers een grotere maat om bij heel koud weer te dragen. 56-58 past voor mij uitstekend, maar het wordt echt proppen als ik daaronder nog een muts draag.
Bij koud weer draag ik een hoofdband. Die komt onder de helm en houdt de oren lekker warm, maar heeft als voordeel dat de helm niet breder/groter moet zijn...

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#20 Bericht door tom peeters »

Eerst droeg ik bij kouder weer ook een hoofdband of muts onder de fietshelm. Maar dat is wel een gedoe. De voorbije winter heb ik het ook eens uitgetest met de skihelm van mijn zoon. Zit fantastisch, beschermt de oren tegen de kou, is warm en heeft toch verluchting. Ik vraag mij zelfs af of die helm niet veiliger is dan een fietshelm. Hoe dan ook heb ik dan geen muts of hoofdband meer nodig.
tom peeters

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#21 Bericht door eeuwige reiziger »

tom peeters schreef:Eerst droeg ik bij kouder weer ook een hoofdband of muts onder de fietshelm. Maar dat is wel een gedoe. De voorbije winter heb ik het ook eens uitgetest met de skihelm van mijn zoon. Zit fantastisch, beschermt de oren tegen de kou, is warm en heeft toch verluchting. Ik vraag mij zelfs af of die helm niet veiliger is dan een fietshelm. Hoe dan ook heb ik dan geen muts of hoofdband meer nodig.
Een flinke tijd geleden stond ik in de nieuwe Decathlon in Roeselare. Bij de ingang stonden de promoties ons toe te blinken, waaronder een hele collectie skihelmen. Toen bekroop me de neiging er een te kopen. Misschien moet ik dat in de toekomst toch weer eens overdenken. Als we de EU-normering even bekijken, dan is die voor skihelms in ieder geval strenger (EN 1078 voor de fietshelm, EN 1077 voor de skihelm). Of misschien nog beter: een helm voor bergklimmers.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#22 Bericht door Mathia »

de petzl meteor III+ is een helm die ook voor fietsen is geschikt. Wel een beetje prijzig, maar ik vind hem wel mooi...
Als je nog geld over hebt kan er ook een vizier (en ik geloof ook oorbeschermers :twisted: --> voor als lawaai in je velomobiel toch echt te erg wordt) op, wat het natuurlijk helemaal afmaakt...
linkje; http://www.petzl.com/en/outdoor/mountai ... meteor-iii" onclick="window.open(this.href);return false;
in avventura in Brugge staat hij te koop voor 78€...

Met andere rotsklimhelmen moet je opletten, omdat ze niet allemaal bestand zijn tegen een zijdelingse impact.
Ik zou hem kopen als ik het geld had, maar de ekoi city E+ bevalt me evengoed en is goedkoper...
Als het niet ligt, dan zit het niet.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#23 Bericht door eeuwige reiziger »

Mathia schreef:de petzl meteor III+ is een helm die ook voor fietsen is geschikt. Wel een beetje prijzig, maar ik vind hem wel mooi...
Als je nog geld over hebt kan er ook een vizier (en ik geloof ook oorbeschermers :twisted: --> voor als lawaai in je velomobiel toch echt te erg wordt) op, wat het natuurlijk helemaal afmaakt...
linkje; http://www.petzl.com/en/outdoor/mountai ... meteor-iii" onclick="window.open(this.href);return false;
in avventura in Brugge staat hij te koop voor 78€...

Met andere rotsklimhelmen moet je opletten, omdat ze niet allemaal bestand zijn tegen een zijdelingse impact.
Ik zou hem kopen als ik het geld had, maar de ekoi city E+ bevalt me evengoed en is goedkoper...
Op de Nederlandse lijst is er nu ook een discussie aan de gang over helmen (heel boeiend, niet alleen over soorten helmen maar ook over zin en onzin alsook een stukje psychologie errond). Daar kwam de Kong Scarab ter sprake.

http://www.klimwinkel.nl/catalog/kong-s ... -p-61.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook vrij prijzig... :(
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#24 Bericht door Wouter D »

prijzig zeg je? das minder dan mijn helm kostte, ik heb het niet getroffen met mijn hoofd, heb maat 60 en de enige helmen die goed zitten op mijn hoofd kosten meer dan 100 euro :s
nu ja, tis maar elke drie jaar een nieuwe he :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#25 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:prijzig zeg je? das minder dan mijn helm kostte, ik heb het niet getroffen met mijn hoofd, ...
Euh, alleen met je hoofd? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Sorry, dat was toch eventjes een bal voor een open goal... :wink:

Even ernstig verder:
... heb maat 60 en de enige helmen die goed zitten op mijn hoofd kosten meer dan 100 euro :s
nu ja, tis maar elke drie jaar een nieuwe he :-)
Oei, dan moet ik dringend weer eens in een fietsenwinkel op strooptocht gaan... :wink: We hebben het vroeger daar al eens over gehad, maar is het echt wel nodig een helm om de zoveel tijd te vervangen? Is dat niet eerder een middeltje om de verkoop hoog te houden?

http://www.gentseliggers.net/forum/view ... =13&t=6210" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ik me eigenlijk ook afvraag: wat te denken van het vizier? Wat gebeurt er juist als je keihard tegen de vlakte gaat en het vizier daarbij geraakt wordt? Versplintert het en vormt het eventueel door de grote splinters een gevaar voor je gezicht en in het bijzonder voor je ogen? Of wordt het in duizenden brokjes verbrijzeld zoals bij een autoruit? Zijn er voor het fiets- of motorhelmvizier wettelijke veiligheidsnormen?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#26 Bericht door Bram Mouton »

Het kunststof van het vizier is als geheel op zich sterk genoeg dat het haast altijd op zijn bevestigingspunten gaat afbreken en loskomen. Van verbrijzelen zou ik zeker niet bang zijn, als het al barst zou ik me vooral zorgen maken om de andere kwetsuren die je zonder twijfel zal opgelopen hebben :shock: :?

Gebruikersavatar
Almereweder
Helper
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
Postcode: 1311RV
Fiets: Velomobiel.nl Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#27 Bericht door Almereweder »

De Ekoi helmen zijn in de aanbieding voor €24,50. Bestel er nog iets kleins bij, en de verzendkosten worden niet in rekening gebracht (vanaf €25,00)!

http://www.ekoi.fr/116-casque-urbain-city.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Erwin (Echte Hollander hè...) :lol:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#28 Bericht door Wouter D »

heb eens gekeken, wel jammer dat ze maar één maat hebben he, had eerder die van eeuwige al eens geprobeerd, die was te klein in zijn grootste stand
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#29 Bericht door bicky »

spruitje schreef:heb eens gekeken, wel jammer dat ze maar één maat hebben he, had eerder die van eeuwige al eens geprobeerd, die was te klein in zijn grootste stand
Zo te zien hebben ze nu maar 1 maat.
Die van eeuwige is mij ook te klein. De mijne is een grotere maat

Gebruikersavatar
TeJee
Supporter
Berichten: 13
Lid geworden op: do 22 jul 2010, 11:48
Postcode: 1317AA
Fiets: Strada
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: ekoi helmen

#30 Bericht door TeJee »

De kwaliteit van de helm is slecht. Ik heb er recent twee gekocht. Van beiden valt het visier er af. Dat heb ik inmiddels gemodificeerd. Het visier zakt tevens te ver door naar beneden (rust op je neus) en de standeninstelling werkt niet. Het visier wil ook niet ver genoeg open doordat het aanloopt regen de bovenzijde van de helm (inmiddels opgelost door het randje van het visier af te ronden).

GEEN ECOI HELMEN KOPEN DUS

Mijn oude ECOI helm deed het veel beter, echter deze is de grote maat en past niet fijn op mijn ei-schedel (te wijd)
http://velotejo.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;[url][/url]

Plaats reactie