Een toekomstige ligger, velomobilist
- fetzl
- Belofte
- Berichten: 115
- Lid geworden op: di 16 aug 2011, 22:17
- Postcode: 2250
- Fiets: QuestXS (027)
- Locatie: Olen
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
dat snap ik.... maar de racefiets is ook nieuw voor mij - mijn hart ligt bij de MTB
racefiets heeft alleen grotere wielen en lagere rolweerstand dan MTB (maar minder aerodynamisch dan velomobiel) - vandaar voorlopig die keuze (is ook maar geleend exemplaar hoor
Tijdens ons ritje in Dronten was 30km/u best haalbaar met vrouwlief - al is dat geen gemiddelde natuurlijk
racefiets heeft alleen grotere wielen en lagere rolweerstand dan MTB (maar minder aerodynamisch dan velomobiel) - vandaar voorlopig die keuze (is ook maar geleend exemplaar hoor
Tijdens ons ritje in Dronten was 30km/u best haalbaar met vrouwlief - al is dat geen gemiddelde natuurlijk
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
toch rekening houden dat de spieren die je gebruikt bij een ligfiets heel andere spieren zijn dan met een bukker. Zelf heb ik ondervonden dat hoe meer km ik rij met de ligfiets hoe makkelijker ik snelheid kan vasthouden.
En 1:15 voor een traject van 37km is best ok want ik rij 34km woon werk (met een trike) en min rij ik 1:21. Ik hoop dit snel te kunnen verbeteren als ik een velomobiel vind (ik ga zaterdag een 2e hands gaan testrijden). Want met de winter op komst en de slechte zomer van dit jaar is een velomobiel toch een grote verbetering. En de reden dat ik dit momenteel een velomobiel mag kopen van mijn vrouw is dat we als alles goed gaat met de tijd een van onze auto's weg gaat (want die kosten gewoon te veel op jaarbasis en zijn te milieu onvriendelijk)
En 1:15 voor een traject van 37km is best ok want ik rij 34km woon werk (met een trike) en min rij ik 1:21. Ik hoop dit snel te kunnen verbeteren als ik een velomobiel vind (ik ga zaterdag een 2e hands gaan testrijden). Want met de winter op komst en de slechte zomer van dit jaar is een velomobiel toch een grote verbetering. En de reden dat ik dit momenteel een velomobiel mag kopen van mijn vrouw is dat we als alles goed gaat met de tijd een van onze auto's weg gaat (want die kosten gewoon te veel op jaarbasis en zijn te milieu onvriendelijk)
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
-
- General Manager
- Berichten: 3190
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
Het snelheidsverschil velomobiel - trike ligt bij mij (gemiddelde snelheid) op zo'n 5 à 7km/u, afhankelijk van de omstandigheden. Ik heb dit afdoend kunnen testen op mijn woon-werkroute.trikelover schreef:toch rekening houden dat de spieren die je gebruikt bij een ligfiets heel andere spieren zijn dan met een bukker. Zelf heb ik ondervonden dat hoe meer km ik rij met de ligfiets hoe makkelijker ik snelheid kan vasthouden.
En 1:15 voor een traject van 37km is best ok want ik rij 34km woon werk (met een trike) en min rij ik 1:21. Ik hoop dit snel te kunnen verbeteren als ik een velomobiel vind (ik ga zaterdag een 2e hands gaan testrijden). Want met de winter op komst en de slechte zomer van dit jaar is een velomobiel toch een grote verbetering. En de reden dat ik dit momenteel een velomobiel mag kopen van mijn vrouw is dat we als alles goed gaat met de tijd een van onze auto's weg gaat (want die kosten gewoon te veel op jaarbasis en zijn te milieu onvriendelijk)
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
rik schreef: Het snelheidsverschil velomobiel - trike ligt bij mij (gemiddelde snelheid) op zo'n 5 à 7km/u, afhankelijk van de omstandigheden. Ik heb dit afdoend kunnen testen op mijn woon-werkroute.
Ik hoop uiteindelijk als ik voldoende conditie heb dit traject in ongeveer 1h te kunnen rijden dat zou al een hele stap vooruit zijn want dat scheelt minsten 40min om een dag als mij dit zou lukken. Het enige voordeel heb ik dat er weinig verkeer langs dit traject rijdt op het moment dat ik daar ben dus hoef weinig te vertragen onderweg.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
- paulheyndrickx
- catering
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
- Postcode: 9270
- Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
- Locatie: Laarne
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
Ik combineer zelf ook de geneugten van de mtb met die van de WAW én van de M5 Shockproof. De conditie van je inwendige motor neem je mee op elke fiets natuurlijk maar verder is het een hemelsbreed verschil tussen de verschillende fietsen en hun bijhorende trajecten.fetzl schreef:dat snap ik.... maar de racefiets is ook nieuw voor mij - mijn hart ligt bij de MTB
racefiets heeft alleen grotere wielen en lagere rolweerstand dan MTB (maar minder aerodynamisch dan velomobiel) - vandaar voorlopig die keuze (is ook maar geleend exemplaar hoor
MTB: tempowisselingen, explosiever en technischer;
Liggers: tempo tempo tempo. De op de mtb ontwikkelde explosiviteit komt wel eens van pas als je een spurtje wil trekken.
Ik merk dat op de ligger mijn hartslag zelden de pieken van op de mtb haalt. Anderzijds kan ik mijn mtb-compagnons scheel doen kijken van een aanhoudend strak tempo, met dank aan de liggende kilometers langs de jaagpaden..
- fetzl
- Belofte
- Berichten: 115
- Lid geworden op: di 16 aug 2011, 22:17
- Postcode: 2250
- Fiets: QuestXS (027)
- Locatie: Olen
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
als ik er 5 à 7 km/u kan bij doen t.o.v. racefiets is het prima... dan ben ik er 's ochtends op een uurtje en wordt het logistiek minder hectisch (kids naar school, opfrissen op werk...)
misschien dan toch maar eens een WAW gaan huren voor een dagje - dan hoeft niemand zijn vm helemaal af te stellen op mijn maat... want da's wel het "nadeel" van de VM, 't is meer dan gewoon het zadel wat omhoog/omlaag (je zou het ook als een voordeel kunnen zien als je Ymte heet - denk niet dat iemand snel met de zijne wegrijdt )
Het verschil WAW / Strada zal wrschl minder groot zijn dan het verschil racefiets / velomobiel
en net dat laatste wil ik even aftoetsen (op vlak van snelheid en bagagetransport)
misschien dan toch maar eens een WAW gaan huren voor een dagje - dan hoeft niemand zijn vm helemaal af te stellen op mijn maat... want da's wel het "nadeel" van de VM, 't is meer dan gewoon het zadel wat omhoog/omlaag (je zou het ook als een voordeel kunnen zien als je Ymte heet - denk niet dat iemand snel met de zijne wegrijdt )
Het verschil WAW / Strada zal wrschl minder groot zijn dan het verschil racefiets / velomobiel
en net dat laatste wil ik even aftoetsen (op vlak van snelheid en bagagetransport)
-
- General Manager
- Berichten: 3190
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
Ik denk dat er tussen een waw en een strada erg weinig snelheidsverschil zit. Binnen enkele maanden zal ik je dat kunnen vertellen als alles goed gaat!fetzl schreef: Het verschil WAW / Strada zal wrschl minder groot zijn dan het verschil racefiets / velomobiel
en net dat laatste wil ik even aftoetsen (op vlak van snelheid en bagagetransport)
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
grootste snelheidsverschil zal de kap zijn. maar die kan je ook kopen voor een strada.rik schreef:Ik denk dat er tussen een waw en een strada erg weinig snelheidsverschil zit. Binnen enkele maanden zal ik je dat kunnen vertellen als alles goed gaat!
-
- General Manager
- Berichten: 3190
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
Is reeds besteld!bicky schreef:grootste snelheidsverschil zal de kap zijn. maar die kan je ook kopen voor een strada.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- fetzl
- Belofte
- Berichten: 115
- Lid geworden op: di 16 aug 2011, 22:17
- Postcode: 2250
- Fiets: QuestXS (027)
- Locatie: Olen
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
HuurWAW gereserveerd voor zaterdag 10 sept - countdown in progress
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
veel succes met de huur.
Ik heb mijn waw op 4 sept. en dan ga ik er van Maasmechelen naar vorselaar mee rijden. Als je wilt kan je in de loop van de late namiddag al eens komen proefrijden. Want Vorselaar is nog zo ver nie.
Ik heb mijn waw op 4 sept. en dan ga ik er van Maasmechelen naar vorselaar mee rijden. Als je wilt kan je in de loop van de late namiddag al eens komen proefrijden. Want Vorselaar is nog zo ver nie.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
- fetzl
- Belofte
- Berichten: 115
- Lid geworden op: di 16 aug 2011, 22:17
- Postcode: 2250
- Fiets: QuestXS (027)
- Locatie: Olen
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
Da's goed idee....
Bedankt alvast - we stemmen tegen die tijd wel concreet af
Bedankt alvast - we stemmen tegen die tijd wel concreet af
- fetzl
- Belofte
- Berichten: 115
- Lid geworden op: di 16 aug 2011, 22:17
- Postcode: 2250
- Fiets: QuestXS (027)
- Locatie: Olen
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
@Trikelover
ik zie dat je van Stuivekenskerke bent... dan veronderstel ik dat Vorselaar slechts een tussenstop is ?
Hoe groot ben je ongeveer ? Ik ben (slechts) 1m72 - maar wel grote voeten )
't is nu ook weer niet de bedoeling dat je voor een korte proefrit alles gaat gaan afstellen he.
Als ik goed ben ingelicht, zijn kleine verschuivingen nog redelijk eenvoudig, maar zodra de trappers een paar cm moeten opgeschoven worden, dan dient ook de ketting ingekort... en dat doe ik je niet aan.
Dat mogen ze een weekje later in Gent voor me doen
ik zie dat je van Stuivekenskerke bent... dan veronderstel ik dat Vorselaar slechts een tussenstop is ?
Hoe groot ben je ongeveer ? Ik ben (slechts) 1m72 - maar wel grote voeten )
't is nu ook weer niet de bedoeling dat je voor een korte proefrit alles gaat gaan afstellen he.
Als ik goed ben ingelicht, zijn kleine verschuivingen nog redelijk eenvoudig, maar zodra de trappers een paar cm moeten opgeschoven worden, dan dient ook de ketting ingekort... en dat doe ik je niet aan.
Dat mogen ze een weekje later in Gent voor me doen
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: Een toekomstige ligger, velomobilist
Ja ik ben van Stuivekenskerke een tussenstop is het nie helemaal mijn schoonouders wonen in Vorselaar en van daaruit gaat de waw met de auto verder. Ik ben 1m86 maar in verhouding is mijn lijf groter de mijn benen.fetzl schreef:@Trikelover
ik zie dat je van Stuivekenskerke bent... dan veronderstel ik dat Vorselaar slechts een tussenstop is ?
Hoe groot ben je ongeveer ? Ik ben (slechts) 1m72 - maar wel grote voeten )
't is nu ook weer niet de bedoeling dat je voor een korte proefrit alles gaat gaan afstellen he.
Als ik goed ben ingelicht, zijn kleine verschuivingen nog redelijk eenvoudig, maar zodra de trappers een paar cm moeten opgeschoven worden, dan dient ook de ketting ingekort... en dat doe ik je niet aan.
Dat mogen ze een weekje later in Gent voor me doen
Om een voorbeeld te geven mijn binnebeenlengte is maar 80cm terwijl mijn vrouw een 75 cm terwijl ze wel 20 kleiner is het belangrijkste is de beenlengte.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike