WOL 30-01-11 De toer rond Kortrijk

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
genieters

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#91 Bericht door genieters »

Indien mogelijk rond 10u hoek van Kortrijksestraat met de warande.
Daar gaan jullie rechts links.
Normaal zijn wij met 2.

jan v
Junior
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 09 jun 2010, 17:55
Postcode: 8770
Fiets: joy driver
Locatie: ingelmunster
Contacteer:

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#92 Bericht door jan v »

Jowan schreef:wie brengt er een dreupel mee want het zal friskes zijn
Een slok koffie om te starten en een tas soep om af te ronden , druepels heb ik niet.

jan v
Junior
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 09 jun 2010, 17:55
Postcode: 8770
Fiets: joy driver
Locatie: ingelmunster
Contacteer:

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#93 Bericht door jan v »

genieters schreef:Indien mogelijk rond 10u hoek van Kortrijksestraat met de warande.
Daar gaan jullie rechts links.
Normaal zijn wij met 2.


dik in orde.

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#94 Bericht door Jowan »

jan v schreef:
Jowan schreef:wie brengt er een dreupel mee want het zal friskes zijn
Een slok koffie om te starten en een tas soep om af te ronden , druepels heb ik niet.
klinkt goed en als je weet met hoeveel we zullen zijn wil ik nog een koffiekoek erbij voorzien
er is nog plaats in mijn container

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#95 Bericht door Wouter D »

twas echt een leuk tochtje, weliswaar wat aan de frisse kant, maar dat woog niet op tegen de mooie omgeving, het gezelschap en de lekkere soep die we na afloop konden genieten.

zeker voor herhaling vatbaar tijdens warmere dagen

heb voor het eerst met mijn xlow gereden, die deed het goed, behalve dan dat mijn versnellingen niet echt voorzien waren op licht hellende wegen, het trapte wel eens zwaar, maar dat namen we er graag bij :-)

bedankt jan voor deze mooie organisatie
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
goeman tom
Belofte
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 17 apr 2009, 12:26
Postcode: 9700
Fiets: Nazca gaucho
Locatie: oudenaarde
Contacteer:

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#96 Bericht door goeman tom »

t'Was een heel leuke en mooie ronde rond Kortrijk, een "beetje" frisjes maar zeker de moeite waard =D> =D> =D>

@ Jan:bedankt voor de prachtige organisatie,koffie ,soep en gezellige warmte incluis.

@ Birger: bedankt om mijn drinkbus te ontdooien, die trappist hou ik wel nog te goed :)

@ Johan: bedankt voor de koeken.
Laatst gewijzigd door goeman tom op zo 30 jan 2011, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Goeman powered vehicle

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#97 Bericht door marksje »

Sorry Jan (en ook aan de anderen) dat ik afhaakte.
Mijn verhaal begon al gisteravond.
Door een bezoek gisteravond (en een stukje van deze morgen) aan het veeel te drukke "Gent Verlicht", stond ik op met knallende hoofdpijn :( . Ik twijfelde, gaan of niet gaan. Na een paar pijnpillekes besliste dan toch om te gaan. Om 8 uur verkleed als een eskimo op de fiets, thermometer wees - 5 C° aan. De te volgen weg : Gits - Roeselare en dan jaagdpad naar Ingelmunster, afstand 21 km. Na 10 km doen mijn handen als serieus pijn maar de ervaring leert mij dat na de pijn de gloeifase komt (dacht ik). Na 15 km doen niet alleen mijn handen pijn maar nu beginnen ook mijn voeten kou te krijgen en pijn te doen. Blijkbaar hadden de reigers langs het kanaal het ook koud, want, zelfs al passeerde ik op 2 meter achter hun gat, ze blijven gewoon goed in hun pluimen zitten; Ik had msschn ook beter in mijn pluimen (lees bed) blijven liggen. Toch voort gereden; ik was nu al zover. Aan het station in Ingelmunster staan reeds Jan, Tom en Bicky. Even later arriveren Johan en Wouter. De warme koffie van Jan en de verse koek van Johan deden deugt en even ontdooide ik wat, maar ik voelde toch dat de geplande 65 km + dan nog eens 21 terug, in de gegeven omstandigheden, iets van het goede teveel gingen zijn. Afscheid genomen en terug naar huis. Nu kwam wel, na de pijnfase, de gloeifase aan de handen maaaaar...niet aan de voeten. Op gegeven moment was de pijn weg aan de voeten maar wist ik ook niet meer of ik wel nog voeten had, pieredood waren ze; enkel de drukplaats van de plaatjes waren nog voelbaar. Dan maar eventjes een paar honderd meter te voet gegaan tot er opnieuw een beetje leven in de voeten kwam en dan de laatste km's fietsend naar huis; De voeten niet ingeklikt vanwege te pijnlijk en de rest op automatische piloot. Thuis voelde mijn koude garage als een sauna aan. Een goeie warme thee deed goed maar het duurde wel een half uur tot ik iet of wat op mijn positieven was. De warme douche gaf een meer dan "tintelend" gevoel. Nu, 6 uur later, heb ik nog altijd overgevoelige handen en voeten.
Moraal van het verhaal : Gaan fietsen bij - 5 C° is geen goed idee.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

genieters

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#98 Bericht door genieters »

Inderdaad een mooi tochtje, alleen die hellingen waren er teveel aan voor mij.
Grootste oorzaak denk ik te weinig slaap,
ik zat er maar om 5u in.
Ook wij zijn naar gent geweest.
De rest ging wel.

De zoon had minder moeite dan ik om te volgen.
Laatst gewijzigd door genieters op zo 30 jan 2011, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#99 Bericht door Jowan »

Ja het was een leuke rit ,beetje fris dat wel ,zelfs mijn voeten hadden koud en ik zat binnen
maar met die paar stevige klimmekes was dat rap vergeten
met 60 km op de teller, de koffie en de verse soep ,content terug naar huis
bedankt Jan en tot de volgend

genieters

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#100 Bericht door genieters »

Voor mensen die het te koud hadden.
http://www.gerbing.eu/Gerbings/tabid/36 ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij hebben hier een jas en broek met batterij en kabels in maat XL te koop liggen.

genieters

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#101 Bericht door genieters »

Beelden zijn nu sneller te downloaden.
aub
http://www.youtube.com/watch?v=uUmHN56_Bwg" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door genieters op ma 31 jan 2011, 0:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: West-Vlaanderen in beweging: De toer rond Kortrijk (30/0

#102 Bericht door bicky »

Het was verdomd koud maar de soep was dan nog keer zo lekker.
Mooi toerke, en toch nog 60km.
foto's: http://picasaweb.google.com/FamilieLand ... ndKortrijk#" onclick="window.open(this.href);return false;
en stuk van de ronde op kaart, (blijkbaar is de gps ontvangst toch niet ideaal in de velomobiel)

Plaats reactie