welk verzet

Planning en opvolging van wedstrijden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ironpatje
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 10:09
Postcode: 3150
Fiets: giant tcr
Locatie: haacht
Contacteer:

welk verzet

#1 Bericht door ironpatje »

welk verzet gebruiken jullie tijdens wedstrijden :?:
wel bijzetten welk je wielmaat is, 52*11 op een 28" is niet hetzelfde als een 52*11 op een 20"

ikzelf heb een plateau besteld met 65 tandjes vooraan, en achteraan is m'n grootste een 13 op een 24" wiel
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: welk verzet

#2 Bericht door Wouter D »

in het begin kom je daar wel mee toe hoor, indien je echt in je grootste verzet zit, kan je altijd een 26-11 of 26-12 steken, op mijn racer had ik een 27-14 in combinatie met een 80t voortandwiel opeen 20inch wiel.

op de nieuwe racer ga ik voor een 60t tandwiel met een gewone race cassette op een 26 inch wiel. voorlopig denk ik er wel een een nexus te steken om de winter door te komen, maar goed, dat was niet de vraag
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: welk verzet

#3 Bericht door Vital »

ik doe het met een 65-13 op 28inch wiel, tot 62km/h kom ik zelfs niet in dit verzet dus op 24inch wiel ongestroomlijnd lijkt het me wat groot...
Op de alleweder haal ik 43km/h met een 65-13 op een 20inch wiel. Je kan beter een hoog toerental trappen dan de macho uit te hangen met een joekel van een voorblad dat te groot is, hoe groter je voorblad hoe groter ook de stappen tussen je versnellingen...
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: welk verzet

#4 Bericht door Wouter D »

nu, hou die 65t maar, als je denkt dat je te zwaar moet trappen, heb ik nog een juniorencassette liggen die je voor een prikje mag overnemen, dan is je grootste tandwieltje 16 en schuif je telke male 1-2 tanden op.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

jonathan

Re: welk verzet

#5 Bericht door jonathan »

patje heeft een alleweder met ondersteuning, lijkt me geen gek verzet

Gebruikersavatar
ironpatje
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 10:09
Postcode: 3150
Fiets: giant tcr
Locatie: haacht
Contacteer:

Re: welk verzet

#6 Bericht door ironpatje »

ik heb idd een faw met een 'beetje' trapondersteuning (wat is nu 750 w?)
maar het is wel voor mijn andere ligfiets,
deze dus: Afbeelding
@ vital: een 65 op een 28" wiel is wel een pak groter dan een 65 op een 24" wiel dacht ik
(een 52 op m'n 24" wiel is iig een stuk te klein, ik trap me een ongeluk, om een deftige snelheid te halen....)
+ staartpunt volgt nog (kan nog wa duren....)
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: welk verzet

#7 Bericht door marini »

voor 24" hebben ze suppersnelle banden , kijk eens in het rolstoelgamma.
een 65lijkt me wel oke,
voor een 20" gebruiken de meeste wedstrijdrijders een 72 of75, soms zelfs een 80 maar eerlijk dat is er eigenlijk over,
ik kom dan tegen 50km/h niet voorbij mijn 6de versnelling en niet onbelangrijk mijn minimum snelheid met iets of wat kadans is al snel een kleine 30km/h
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Plaats reactie