Durf je...
-
- Nieuweling
- Berichten: 33
- Lid geworden op: di 13 jul 2010, 22:06
- Postcode: 9230
- Fiets: op zoek naar een ligfiets
- Locatie: Wetteren
- Contacteer:
Durf je...
de nadelen aan jouw ligfiets op te noemen? De ideale ligfiets bestaat immers niet.
- Almereweder
- Helper
- Berichten: 417
- Lid geworden op: zo 04 apr 2010, 22:42
- Postcode: 1311RV
- Fiets: Velomobiel.nl Strada
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- tom peeters
- Neo Prof
- Berichten: 240
- Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
- Postcode: 9100
- Fiets: leiba
- Locatie: sint-niklaas
- Contacteer:
-
- Supporter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 9:23
- Postcode: 8500
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
zelf ben ik nog altijd ligfietsen aan het testen.
Ondertussen al een 6-tal getest (drie merken) en ik sta versteld hoe rap je er de voordelen en nadelen kunt uithalen. Het zit vooral in de gedachte waar je naartoe wil. Een onverharde holle weg, met gras, stenen, keien en grind heb ik met een Azub 4 goed verteerd, de fiets was deels daar op afgemonteerd, en toch is die ligfiets daarvoor niet geschikt.
2 weken geleden zag ik in Nederland iemand met een Raptobike van een dijk door het gras crossen, met smalle banden nog wel. Gekkenwerk, ervaring, of is een Raptobike zo stabiel (het was wel naar beneden hé)
Als je dan de nadelen een een ligfiets wil opnoemen, er zal altijd wel iets zijn. het zit dan in de afbouw en afstelling zoals: banden, zadel, remmen schakelsysteem, vering enz...
Ik heb ook de mening dat de nieuwere modellen meestal een detail hebben dat beter is (kleine aanpassing zadel bijvoorbeeld)
Ik durf (subjectief) wel zeggen dat ik op verschillende locaties een Challenge (serian)
afhuurde en heel ontevreden over het schakelsysteem en rijgemak ben.
Daarom volg ik de raad om te testen en nogmaals te testen.
Ondertussen al een 6-tal getest (drie merken) en ik sta versteld hoe rap je er de voordelen en nadelen kunt uithalen. Het zit vooral in de gedachte waar je naartoe wil. Een onverharde holle weg, met gras, stenen, keien en grind heb ik met een Azub 4 goed verteerd, de fiets was deels daar op afgemonteerd, en toch is die ligfiets daarvoor niet geschikt.
2 weken geleden zag ik in Nederland iemand met een Raptobike van een dijk door het gras crossen, met smalle banden nog wel. Gekkenwerk, ervaring, of is een Raptobike zo stabiel (het was wel naar beneden hé)
Als je dan de nadelen een een ligfiets wil opnoemen, er zal altijd wel iets zijn. het zit dan in de afbouw en afstelling zoals: banden, zadel, remmen schakelsysteem, vering enz...
Ik heb ook de mening dat de nieuwere modellen meestal een detail hebben dat beter is (kleine aanpassing zadel bijvoorbeeld)
Ik durf (subjectief) wel zeggen dat ik op verschillende locaties een Challenge (serian)
afhuurde en heel ontevreden over het schakelsysteem en rijgemak ben.
Daarom volg ik de raad om te testen en nogmaals te testen.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
ik durf toe te geven dat ik nog niet echt heb stilgestaan bij de nadelen van mijn fietsen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- Public Relations
- Berichten: 796
- Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
- Postcode: 9000
- Fiets: Challenge Alizé
- Locatie: Gent
- Contacteer:
- slangetje
- dokter
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
- Postcode: 9100
- Fiets: Nazca - Gaucho
- Locatie: Sint-Niklaas
- Contacteer:
nadelen? Als je veel fietst, is er veel onderhoud.
De M5 low racer: te grote draaicirkel voor op straat (of ik moet nog wennen aan de draaicirkel), geen spatbord geeft bij nat wegdek zand in je nek.
Fuego: zwaar en traag, in 't begin lang problemen gehad met versnellingen, omdat alle kabels gekneld zitten in het stuur.
Bovenstuur: zweten in je elleboogholtes (en ze bruinen niet)
De M5 low racer: te grote draaicirkel voor op straat (of ik moet nog wennen aan de draaicirkel), geen spatbord geeft bij nat wegdek zand in je nek.
Fuego: zwaar en traag, in 't begin lang problemen gehad met versnellingen, omdat alle kabels gekneld zitten in het stuur.
Bovenstuur: zweten in je elleboogholtes (en ze bruinen niet)
-
- Supporter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 12 mar 2010, 9:23
- Postcode: 8500
- Locatie: Kortrijk
- Contacteer:
Inderdaad, mag ik volgende uitspraak doen?
Nadelen zijn slechts een gedachte, en wegen niet op tegen de voordelen dat resulteert in een heel ontspannen rijstijl.
Als er dan een probleem of nadeel zou zijn, ligt het meestal aan ervaring of rijstijl.
Of zoals Albert Einstein zei: 'Je kunt een probleem niet oplossen vanuit hetzelfde soort denken dat tot het probleem heeft geleid'.
Nadelen zijn slechts een gedachte, en wegen niet op tegen de voordelen dat resulteert in een heel ontspannen rijstijl.
Als er dan een probleem of nadeel zou zijn, ligt het meestal aan ervaring of rijstijl.
Of zoals Albert Einstein zei: 'Je kunt een probleem niet oplossen vanuit hetzelfde soort denken dat tot het probleem heeft geleid'.
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Wat is snel en wat is traag ?Elco schreef:Fuego is niet de lichtste ligfiets op aarde maar traag?slangetje schreef:Fuego: zwaar en traag, in 't begin lang problemen gehad met versnellingen, omdat alle kabels gekneld zitten in het stuur.
Mijn Fuego M allround is als "allround"fiets volgens mij zo traag nog niet.
Als racefiets ga je een dergelijke fiets natuurlijk niet gebruiken; ik heb bvb nog nooit een coureur gezien met spatborden en een bagegedrager aan zijn fiets; om te racen moet je de Fuego "supersport" versie hebben, die weegt 6 kg minder.
Voor mij voldoet mijn Fuego, als forenz- en vrijetijdsfiets, aan al mijn wensen en net als andere ligfietsen heeft hij het nadeel iets minder wendbaar te zijn dan een bukker (niet vlug borduurtje op borduurtje af, gaatje induikelen, enz), maaaaar het voordeel van comfort en basissnelheid compenseren dit euvel meer dan voldoende.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Om nog vlugger te kunnen dalen...jonathan schreef:waarom ga ik dan altijd de bergen in?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer: