goeie ligfiets gezocht om mee te liggen tijdens tochten ;)

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#31 Bericht door graddus »

Hurri kopen? Ik heb er nog eentje over.

Gebruikersavatar
thefriend
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: di 10 mar 2009, 20:01
Fiets: thys 222 cvt
Locatie: sint lievens esse
Contacteer:

#32 Bericht door thefriend »

hela guys
sorry dat zo lang geduurd heeft maar dankzij verhuis enzo tijdelijk geen internet gehad
heb mij dan uiteindelijk nen challenge hurricane 20/20 aangeschaft eerste lange ritjes moeten wel nog volgen

...denk dat zitje te klein voor me is...voel wat aan rug
zou er graag een large maatje op zetten of xl als dat bestaat? .. hoe weet ik welke maat zitje is dat er nu op staat
grtz
where's the beautifull weather?

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#33 Bericht door PatRecumbent »

Als je een goed afgewerkte cimfortabele ligfiets zoekt dan kan ik de HP StreetMachine Gte aanbevelen. Na de kaderbreuik van mijn eerste StreetMachine (Gt-versie) heb ik niet getwijfeld en heb ik onmiddellijk een andere gekocht.

Nu mijn Go-One Evolution zo goed als klaar is mag de StreetMachine de deur uit. De garage staat immers vol.

Je mag de fiets vrijblijvend uitproberen. Graag een PB bij interesse.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

#34 Bericht door DennisTheMenace »

...denk dat zitje te klein voor me is...voel wat aan rug
Ik ben na 3 maanden nog steeds mijn hoofdsteun aan het bijregelen en stukjes piepschuim onder mijn matje aan het steken. Hoe langer je ritten, hoe meer kans je hebt om iets "storends" te ondervinden.
Ik denk niet dat er zoiets is als een ideaal zitje dat voor iedereen past.
Ik heb inmiddels goede ervaringen met dunne piepschuim tegels en ducktape...

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#35 Bericht door graddus »

Ik snap dat niet, ik heb nooit last van mijn rug, gebruik geen hoofdsteuntje omdat ik nooit maar dan ook nooit vermoeidheid in mijn nek voel en ik rijd op mijn wedstrijdfiets zelfs op een challengezitje zonder zitkussen, geen centje pijn. Moeten jullie niet gewoon wat minder hard zagen en wat harder trappen? :D

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#36 Bericht door slangetje »

graddus schreef:Ik snap dat niet, ik heb nooit last van mijn rug, gebruik geen hoofdsteuntje omdat ik nooit maar dan ook nooit vermoeidheid in mijn nek voel en ik rijd op mijn wedstrijdfiets zelfs op een challengezitje zonder zitkussen, geen centje pijn. Moeten jullie niet gewoon wat minder hard zagen en wat harder trappen? :D
Niet iedereen heeft even veel geluk met zijn gewrichten. Bij het testrijden had ik op een metaal challange zitje wel steeds last in de nek na enkele (50-tal) km. Dus dat model zitje moest ik niet hebben :-)
Met mijn huidige fiets/zitje nergens last van...

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

#37 Bericht door DennisTheMenace »

Ik snap dat niet, ik heb nooit last van mijn rug, gebruik geen hoofdsteuntje omdat ik nooit maar dan ook nooit vermoeidheid in mijn nek voel en ik rijd op mijn wedstrijdfiets zelfs op een challengezitje zonder zitkussen, geen centje pijn. Moeten jullie niet gewoon wat minder hard zagen en wat harder trappen?
Het kan zijn dat je geluk hebt en het zitje perfect op je rug aanpast, ik heb nogal een lange en brede rug en misschien ook een dikke kop :); op de koop toe steekt er bij mij nog wat ijzer in wat maakt dat ik na 3 à 4 uur serieus last begin te krijgen als alles niet perfect past. Ook mijn natuurlijk vetkussen is intussen bijna verdwenen 8) door het vele fietsen waardoor ik alles nog wat sneller voel.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#38 Bericht door Edje »

Collega rugpatiënt, heb al verschillende fietsengekocht en verkocht, spanzitting en schaal zitjes, Het M5 stoeltje is eentje dat beter werk dan pijnstillers, nu op het stoeltje op de trike doet de rug het ook goed, optima stoeljes waren net niet wat het moest zijn, dus kan best begrijpen dat je veel kan oplossen met hier en daar een opvulling.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
thefriend
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: di 10 mar 2009, 20:01
Fiets: thys 222 cvt
Locatie: sint lievens esse
Contacteer:

#39 Bericht door thefriend »

in mn nek heb ik totaal geen pijn is meer in bovenrug want denk dat kromming ijzer zitje hurricane challenge niet ergonomisch is
op mn roeifiets heb ik daar totaal geen probleem van heb schuimkussen van roeifiets dan op men hurricane gezet en duurder wel iets langer maar dan terug op zelfde plaats pijn s'anderdaag alé pijn is veelgezegd maar drukpijn doordat denk ik ijzeren sitje van hurricane niet de normale bovenkromming kyfose van bovenrug vormt grrrr
where's the beautifull weather?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#40 Bericht door Wouter D »

misschien staat er op uw hurri een korte challenge stoel en moet jij een lange stoel hebben
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

#41 Bericht door DennisTheMenace »

ijzeren sitje van hurricane niet de normale bovenkromming kyfose van bovenrug vormt grrrr
Volledig mee eens en dit gaf bij mij ook de meeste problemen, ik denk dat quasimodo model stond voor hun zitje.... :roll:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#42 Bericht door Wouter D »

ik moet toegeven dat het voor mij ook niet de meest geschikte stoel was, dat is de reden dat ik aan het experimenteren ben gegaan, de reden waarom ik mijn stoel doormiddel heb gezaagd om hem te verlengen of ten minste regelbaar te maken, de reden dat ik een jaar met een houten zephyrzitting heb gereden, de reden dat ik uiteindelijk de laatste drie jaar met een ice-spanzitting op de hurri rondreed, het zat goddelijk en het zag er niet uit :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie