kettingbladbeschermer?

Planning en opvolging van wedstrijden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

kettingbladbeschermer?

#1 Bericht door hmmm »

Graag zou ik straks meedoen in Wilrijk aan de wedstrijd (mijn eerste), maar ik heb geen idee hoe aan een 'kettingbladbeschermer' te komen of waar te kopen. Telefonisch contact met 2 lokale fietsenwinkels heeft me niets opgeleverd en daar ik zelfs niet weet hoe het eruit ziet en of dit iets 'ligfietsspecifiek' is maakt het me de zoektocht wel moeilijk :p.

Heeft er iemand zo'n beschermer op overschot, die ik vanavond voor mijn eerste wedstrijd mag lenen (om te kijken of racen me bevalt) of zou het anders mogelijk zijn om een foto te plaatsen, zodat ik weet waar ik naar op zoek moet, dan kan ik bij de lbs eens gaan rondneuzen ipv over de telefoon te vragen.

Alvast bedankt :).

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#2 Bericht door bicky »

Normaal kan je deze bij de fietsenmaker vinden.
Ik heb daar toch enen gevraagd en gekregen.
Hij is jammergenoeg afgebroken maar met paar straps/snelbinders kan ik hem terug bevestigen voor een eventuele wedstrijd.

Het is eigelijk een plastiek/metalen omhulsel naast u grote tandblad vooraan.
je altijd zelfs iets maken. rond stuk harde plastiek met snelbinders zou al lukken

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

#3 Bericht door hmmm »

Ik kom net van de fietsenwinkel en deze had het dus niet :roll:. Mja, ik zal maar komen en hopen dat iemand het in reserve mee heeft of anders kan ik eventueel altijd mijn 'grote' blad vooraan met tape afplakken (al mis ik dan wel alle leuke versnellingen :p).


Bah :(.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#4 Bericht door Wouter D »

evert,

wat is het aantal tanden op je grootste tandwiel, mogelijk heb ik wel iets liggen dat bruikbaar kan zijn voor een volgende wedstrijden,

indien je het mooi wilt, kan je ook tandwielranden of tandwielen met rand bestellen bij de meeste ligfietswinkels, kijk anders eens bij elfiets.nl
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#5 Bericht door slangetje »

Evert, met wat jij getrapt hebt met jou fiets: koop/leen een echte koersfiets (zonder vering, smalle bandjes, zonder extra gewicht als bagagedragers ed, ...) en je rijdt dit jaar nog mee met de snelste groep. Proficiat.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#6 Bericht door Wouter D »

evert, bij uw deur staat er een jester te koop voor een klein prijsje :-)

http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... 9.html?qq=
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

#7 Bericht door hmmm »

Spruitje: het aantal tanden weet ik niet zo vanbuiten en als ik dat nu ga tellen verklaren ze me hier thuis voor gek. Zal morgen eens gaan tellen :).

Die jester is wel erg aanlokkelijk om eens te gaan bekijken :lol:. Langs de andere kant, 700€ voor een fiets waar ik dit jaar maar 2-5 keer mee ga rijden is wel veel geld. Sowieso heb ik geen auto die ik kan of zou willen gebruiken om op zo'n wedstrijd te geraken en in het verkeer lijkt me zo'n fiets niet bepaald handig laat staan comfortabel :oops:. Iedereen moet gewoon met zijn normale fiets komen rijden :lol:.

ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

#8 Bericht door ssj3gohan »

Ha, dus jíj bent DeadLock op tweakers.net
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#9 Bericht door Pleeboy »

moet normaal wel te vinden zijn bij de ligfietswinkels,
ik kom trouwens ook met mijn gewone fiets rijden volgende keer, maar dan val ik wel in een andere categorie!
Ps: kunt ge uw vering instellen? zet ze dan wat harder volgende keer, ge gaat nog rapper zijn!
chapeau, iedereen was onder de indruk hoe hard gij reed met uwen fiets...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#10 Bericht door Vital »

voor de race de vering eruit en een ijzeren buisje in de plaats, wat snellere bandjes en gooi vooral die naafdynamo eruit!
Knap gereden!

Plaats reactie