Ik kan het niet laten even te reageren. Duurde even voor de aanmelding rond was.FrodoriC schreef:Hij beweert :" Het RVS frame is een aantal keren gerepareerd door een professioneel lasser. Daardoor sterker en beter dan voor de koop. De kuip is versterkt en verbeterd. De sporing is gecontroleerd bij velomobiel.nl en was uitstekend. "hugo schreef:m5-trike met kap
750.00 een koopje ???
+ veel werk te verwachten
als ik goed zag reeds enkele framebreuken
anders kan ik wat skills opdoen aan het werken eraan ^^ ouders zagen dat ik meer met m'n handen moet werken, is al verbeterd met m'n trike door hem wat aan te passen naar m'n noden
Het laatste wat ik wil is dat Kali in handen komt die niet in overeenstemming zijn met de fiets. Je moet Kali een beetje vergelijken met een oude sportwagen. Snel, leuk, opvallend maar je gereedschap heb je altijd bij de hand.
De andere kant is dat de lassen al weer een hele tijd geleden zijn gedaan door een bedrijf die zo enthousiast was over de fiets. Het ding is geheel gecontroleerd, maar hij kon zo snel geen zwakke plekken vinden. We hadden nog plannen, voor aanpassingen maar daar is het niet van gekomen. De keren dat gerepareerd moest worden heeft hij daar goed de tijd voor genomen en die lassen zie je dan ook amper. Dus ja, professioneel gedaan. rvservice.nl is de man.
Verder vind ik Kali een stukje historie, die ik gekoesterd en gepamperd heb. Samen met mijn vader zijn er vele uren in gestoken om Kali zo goed mogelijk te maken. Nu ben ik geen professional, maar toch durf ik te zeggen dat alles veel beter is dan na de koop. Ik durf ook wel te stellen dat het een van de meest gedocumenteerde en gefotografeerde ligfietsen is.
Wat ik niet heb verbeterd is de vering. Het ding is ongeveerd en zo stijf als wat, dus een hobbel voel je. Ik heb dat "opgelost" door een dik kussen van ventisit materiaal te maken. Als ik nou heel veel geld had ....... dan zou ik langs vm.nl gaan en die veerpoten erop laten zetten en het achterwiel ongeveerd laten of ongeveerd maar dan 24" of 26" (beide zijn bigapples voor te verkrijgen).
Een experiment met een BA 406-60 was een hele verbetering, maar dan moet je wel goed op de druk letten en niet achteloos 5 bar in pompen, want die heeft met warm weer dus boem gezegd. Gelukkig reed de fiets niet, maar was ik net bij mijn ouders aangekomen voor een reparatie en een verfbeurt.
De reden van verkoop heeft te maken met een onbezonnen actie om een "goedkope" Quest te kopen, Quest nummer 1. Deze actie moet wel terugbetaald worden en Kali neemt nu wel ruimte in beslag in ons kleine tuintje. Ook is een lowracer verkocht. De stuuruitslag van een Quest is echt rampzalig (daartegenover staan vele andere mooie dingen natuurlijk). Kali heeft met afstand de betere draaicirkel. Ook stap ik makkelijker in Kali dan in de Quest. Ach, er blijft altijd wat te zeuren. Dat ik Kali zal missen is zeker.