Eens even voorstelleren

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

#61 Bericht door steve'O »

ssj3gohan schreef:Ik hoop niet dat je te goed wordt in het fietsen op de flevo, want op een gegeven moment wil je niet meer op de 'normale' ligger stappen, zo comfortabel is het :)

Zorg wel dat hij exact goed op lengte staat afgesteld! Je benen gebruik je anders (ook torsiegewijs, niet alleen in buiging) waardoor de benen snel moe worden wanneer ze ook nog niet genoeg kunnen strekken.

Als laatste tip: ik kan het niet zo goed zien, maar hij lijkt derailleurversnellingen te hebben? Een naafversnelling is eigenlijk een must op de flevo... Gelukkig zit er al wel een achterrem op, op de originele zat die niet en dat was levensgevaarlijk.
Mijn cheetah zal altijd mijn snel beestje blijven (tot ... misschien... wie weet... ooit... ) De flevo zou in tijd wel waarschijnlijk dienst gaan doen voor woon werk en zo... kan de cheetah terug lekker kaal :twisted: :twisted: :twisted:

De derailleurversnellingen moet ik voor lief nemen denk ik, met die rollerbrakes... (remmen wel goed)

Zou ik een tweede beschermrand kunnen plaatsen aan de binnenkant om het aflopen van de ketting te vermijden???
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

#62 Bericht door ssj3gohan »

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel noodzakelijk ja. Bij mij loopt hij er overigens vaker bij het pignon af (naafversnelling), wat met de kettingspanning te maken schijnt te hebben, maar dat heb ik nog niet helemaal goed gekregen.

Mijn M5 is trouwens ook de snelheidsmachine, hoewel ik gisteren toch vrij moeiteloos naar de 40 km/h trapte op de flevo (wind mee, maar ook niet heel veel).

Overigens, je kunt toch prima een Shimano Nexus 7V naafje erin gooien en de rollerbrake behouden? Niet dat ik je dat opdring te doen, maar de rollerbrakes op zich hoeven geen beperking te zijn voor je versnellingskeuze. Die naafjes doen tweedehands <=25 euro en spaakjes kun je ook vrij gemakkelijk krijgen (~160mm). Ohja, en nog een versteller.
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Gebruikersavatar
steve'O
Neo Prof
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
Postcode: 9260
Fiets: Optima Cheetah
Locatie: Wichelen
Velomobiel: WAW 573 (2022)
Contacteer:

Re: Eens even voorstelleren

#63 Bericht door steve'O »

Een héle tijd niet meer actief geweest hier (en op andere plekken op het net ook niet)
De flevo terug de hof af gedaan vorig jaar, en vandaag de eerste keer met mijn nieuw toestelletje testrit gemaakt...
Een beetje verzamelen, een beetje knutselen, en hier is ie dan... De nieuwe HighBaron :twisted: :twisted: :twisted:
Bijlagen
HighBaron.jpg
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Eens even voorstelleren

#64 Bericht door Wouter D »

he leuk zeg, ik aalst zit er ook een highbaron in mijn garage, als ik eens wat meer tijd heb, moesten we maar eens samen gaan rijden
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie