WAW Evo

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...

Welke kleur moet de Evo worden?

Gewoon matzwart laten!!!
6
24%
Glanzend zwart
6
24%
Witter dan wit
13
52%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#181 Bericht door Vital »

tja, dat heb ik als wedstrijdwiel maar voor op straat zou ik liefst ooit eens met een versnellingsnaaf rijden. Weet er iemand van buiten of een sram dualdrive industrielagers heeft? Ik heb hem ooit open gehad maar weet het niet meer helemaal zeker, ik dacht van wel.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#182 Bericht door Wouter D »

met uw rijgedrag verschiet ik er niet van dat uw lagers binnen de kortste keren naar de flikker gaan, doe dit zelfde rijgedrag met een auto, uw lagers zullen ook slijten en ik vrees dat er ook van alles zou loskomen :)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#183 Bericht door skywise »

spruitje schreef:met uw rijgedrag verschiet ik er niet van dat uw lagers binnen de kortste keren naar de flikker gaan, doe dit zelfde rijgedrag met een auto, uw lagers zullen ook slijten en ik vrees dat er ook van alles zou loskomen :)
Maar zo'n rijgedrag hoort nu éénmaal bij een WAW. Je gaat met een Ferrari toch ook anders rijden dan met pakweg een geitje :twisted:
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#184 Bericht door Wouter D »

met een ferrari ga je liever op circuit dan op de boerebuiten,
met je ferrari ga je niet gaan springen over verkeersdrempels en zomeer,

als jij met een ferrari rijdt in verhouding tot het rijdgedrag waarvan sprake met een waw, dan zal die ferrari ook een kort leven beschoren zijn, vrees ik
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

#185 Bericht door ssj3gohan »

Ik heb toch niet het idee dat bijvoorbeeld een SRAM S7 nou zoveel kwetsbaardere lagers heeft dan een derailleur-racevelgje?
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#186 Bericht door Pleeboy »

da's denk ik 1 van de nadelen van het 28" wiel he, de meeste waws rijden dagelijks met een mtb wiel, die kunnen volgens mij wat meer hebben...
+ een dikke achterband, das wel een groot verschil volgens mij.
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

#187 Bericht door Pleeboy »

Ik denk net aan iets: al eens bij M5 gehoord, zij maken toch ultralichte, maar vooral ultrasterke fietsonderdelen??
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#188 Bericht door Vital »

het nadeel van mijn 28 inch velg tov een 26 versie zit hem niet in de sterkte van het wiel want dat is sterk zat maar eerder in het feit dat ik door ruimtegebrek als dikste band een 1.4 kan monteren die natuurlijk nooit het veercomfort van bv een 54 moiree kan bieden...

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#189 Bericht door Edje »

Pleeboy schreef: zij maken toch ultralichte, maar vooral ultrasterke fietsonderdelen??
Aan die mooie dingen zijn ook grenzen:
Voor 24 gaats versie: 75 kg max. en geen radiaal spaakpatroon
Achter Massa van 100 kg (980 N)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#190 Bericht door Wouter D »

je kan toch ook gewoon naar een fiets maker stappen en hem vragen om een supersterk wiel voor je te maken,
nu heeft vital last van sneller lagerslijtage, terwijl skywise eerder last heeft an spaakbreuk, waar zit hem het verschil he?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#191 Bericht door Edje »

Sterkte van het wiel heeft niet dadelijk iets te maken met de lagering die naar de haaien gaat. denk zelfs eerder omgekeerd hoe meer je wiel meegeeft hoe beter je lagers beschermt zijn, al zal je dan niet veel moeten rijden maar eerder richten.
Laatst gewijzigd door Edje op ma 05 apr 2010, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#192 Bericht door Wouter D »

edje,

sterkte op zich is niet alleen stijfheid he;

voor een wiel kan ik dat niet uitdrukken,
voor ijzer zijn twee heel belangerijke eigenschappen, hardheid en taaiheid

om het met jouw woorden te zeggen is dat voor een wiel de stijfheid en de meegeefbaarheid :) daar dieper op ingaan laat ik over aan de mensen die er meer van weten dan ikzelf :)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#193 Bericht door Vital »

spruitje schreef:je kan toch ook gewoon naar een fiets maker stappen en hem vragen om een supersterk wiel voor je te maken,
nu heeft vital last van sneller lagerslijtage, terwijl skywise eerder last heeft an spaakbreuk, waar zit hem het verschil he?
ik vlecht zelf wel een wieletje, fietsenmakers die daar bekwaam in zijn zijn dun gezaaid

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#194 Bericht door Wouter D »

ik weet er anders wel ene zitten, ene die toevallig zelf met een waw rijd en hier niet zo ver van mijn deur woont :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie