HPV-weekend 2008 (27 & 28 september) in Aat
-
- Junior
- Postcode: 2300
- Contacteer:
HPV-weekend 2008 (27 & 28 september) in Aat
Zoals de vorige jaren organiseren we ook dit jaar opnieuw het Hpv Weekend.
Zaterdag vertrekken we rond de middag voor een tocht aan een rustig tempo met onderweg een terrasje.
'S avonds kunnen we genieten van een lekkere maaltijd. Daarna is er nog tijd voor een gezellige babbel.
Zondag vetrekken we na het ontbijt voor een tweede tocht.
Dit jaar zal het Hpv Weekend doorgaan op 27 en 28 september in Ath.
Wil je deelnemen aan dit supelgezellig weekend ? Schrijf je dan snel in, want er zijn maar 20 plaatsen beschikbaar. Inschrijven kan door een mailtje te sturen.
Je kan natuurlijk ook 1 van de 2 dagen komen meefietsen.
Meer informatie volgt snel.
Zaterdag vertrekken we rond de middag voor een tocht aan een rustig tempo met onderweg een terrasje.
'S avonds kunnen we genieten van een lekkere maaltijd. Daarna is er nog tijd voor een gezellige babbel.
Zondag vetrekken we na het ontbijt voor een tweede tocht.
Dit jaar zal het Hpv Weekend doorgaan op 27 en 28 september in Ath.
Wil je deelnemen aan dit supelgezellig weekend ? Schrijf je dan snel in, want er zijn maar 20 plaatsen beschikbaar. Inschrijven kan door een mailtje te sturen.
Je kan natuurlijk ook 1 van de 2 dagen komen meefietsen.
Meer informatie volgt snel.
- quattrovelootje
- General Manager
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
- Wouter D
- General Manager
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Contacteer:
ik kan voorlopig nog geen belofte doen en dus ook niet inschrijven,
indien er last minutes mogelijk zijn, mag je het altijd laten weten
indien er last minutes mogelijk zijn, mag je het altijd laten weten
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- quattrovelootje
- General Manager
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
- Marc N Agnes
- Nieuweling
- Postcode: 1500
- Fiets: M5 26/20
- Contacteer:
Besten
Kijk alvast naar http://www.hpv.be voor recente info.
Intussen is er meer nieuws voor het HPV-Weekend bekend. Ben zondag 31 augustus met Gids Polle Velo de routes gaan uitproberen.
Voor de nieuwsgierigen, een verslagje van de try-out:
Polle is vroeg uit de veren en reed in de voormiddag de zaterdagronde tot Ellezelles en terug. Hij kent de streek goed maar toch moet je voorbereiden, er zaten een paar te steile hellingen bij en enkele aarde wegen die hijzelf te gortig vond. Heeft dan ook aanpassingen opgenomen, geen steile hellingen, minder hellingen en zo goed als overal bereidbare wegen. De zaterdagtocht zal de teller ongeveer op 48 km staan (bonus voor de zondag).
Iets voor de middag (wat zaterdag uitgeweest tot 3 uur!) kwam ik met hem meerijden voor de zondagtocht voorbereiding.
Na 2 min. start bevinden we ons al langs het rustige kanaal Ath-Blaton die we volgen tot aan het kasteel van Beloeil. Verder op rijden we door "le boi indivisible" met warmwaterbron en steken thv Bernisart zelf de Franse grens over. Rijden we langs een ex koolmijn en bijhorende plassen. Op enkele kanaalbrugjes na zo goed als vlak terrein, met 35 km op de teller. Vanaf nu start de terugweg, met af en toe eens een beetje vals plat, langs "Le bois de l' ermitage" en het kasteel van bon Secours. Verderop via een pracht RAVEL richting Leuze. Iets voor Leuze verlaten we het zorgeloze pad en pikken we een brouwerij terasje in Tourpes mee. De brouwerij is die dag niet open, maar de heerlijke biertjes kan je op het terasje ook proeven. Van hieruit ligt Ath nog slechts een 10 km ver, met helaas een paar onvermijdelijke hellingen die we al gauw weer vergeten zijn.
Aangekomen in Ath tellen we 70 km op de teller. Iets meer dan gebruikelijk voor een HPV-weekend. Wij vinden het alvast een prachttoer.
Maar we kunnen eventueel de RAVEL richting Leuze en het terasje in Tourpes laten vallen en een rechtstreeksere weg kiezen waarbij we wellicht 5 km kunnen afslanken.
Gids Polle Velo vindt het belangrijk om tijdig te starten. De afspraken zijn zaterdag om 13 uur en zondag om 10 uur.
Er is 1 trein per uur die in Ath stopt nl. BRUSSEL-DOORNIK.
Treinen vanuit Brussel komen op het uur aan in Ath.
Het academisch kwartiertje laat treinreizigers toe om 100 meter verder naar "La maison verte", rue des Frères Descamps, 18 - B-7800 Ath te fietsen. Wees dus op tijd is de boodschap!
groetjes
Marc
PS: Gids Polle Velo staat met zijn tandem in Uitweg, het gratis tijdschrift over mobiliteit en verkeer. http://www.uitweg.be
Kijk alvast naar http://www.hpv.be voor recente info.
Intussen is er meer nieuws voor het HPV-Weekend bekend. Ben zondag 31 augustus met Gids Polle Velo de routes gaan uitproberen.
Voor de nieuwsgierigen, een verslagje van de try-out:
Polle is vroeg uit de veren en reed in de voormiddag de zaterdagronde tot Ellezelles en terug. Hij kent de streek goed maar toch moet je voorbereiden, er zaten een paar te steile hellingen bij en enkele aarde wegen die hijzelf te gortig vond. Heeft dan ook aanpassingen opgenomen, geen steile hellingen, minder hellingen en zo goed als overal bereidbare wegen. De zaterdagtocht zal de teller ongeveer op 48 km staan (bonus voor de zondag).
Iets voor de middag (wat zaterdag uitgeweest tot 3 uur!) kwam ik met hem meerijden voor de zondagtocht voorbereiding.
Na 2 min. start bevinden we ons al langs het rustige kanaal Ath-Blaton die we volgen tot aan het kasteel van Beloeil. Verder op rijden we door "le boi indivisible" met warmwaterbron en steken thv Bernisart zelf de Franse grens over. Rijden we langs een ex koolmijn en bijhorende plassen. Op enkele kanaalbrugjes na zo goed als vlak terrein, met 35 km op de teller. Vanaf nu start de terugweg, met af en toe eens een beetje vals plat, langs "Le bois de l' ermitage" en het kasteel van bon Secours. Verderop via een pracht RAVEL richting Leuze. Iets voor Leuze verlaten we het zorgeloze pad en pikken we een brouwerij terasje in Tourpes mee. De brouwerij is die dag niet open, maar de heerlijke biertjes kan je op het terasje ook proeven. Van hieruit ligt Ath nog slechts een 10 km ver, met helaas een paar onvermijdelijke hellingen die we al gauw weer vergeten zijn.
Aangekomen in Ath tellen we 70 km op de teller. Iets meer dan gebruikelijk voor een HPV-weekend. Wij vinden het alvast een prachttoer.
Maar we kunnen eventueel de RAVEL richting Leuze en het terasje in Tourpes laten vallen en een rechtstreeksere weg kiezen waarbij we wellicht 5 km kunnen afslanken.
Gids Polle Velo vindt het belangrijk om tijdig te starten. De afspraken zijn zaterdag om 13 uur en zondag om 10 uur.
Er is 1 trein per uur die in Ath stopt nl. BRUSSEL-DOORNIK.
Treinen vanuit Brussel komen op het uur aan in Ath.
Het academisch kwartiertje laat treinreizigers toe om 100 meter verder naar "La maison verte", rue des Frères Descamps, 18 - B-7800 Ath te fietsen. Wees dus op tijd is de boodschap!
groetjes
Marc
PS: Gids Polle Velo staat met zijn tandem in Uitweg, het gratis tijdschrift over mobiliteit en verkeer. http://www.uitweg.be
liggers weten waarom
- Marc N Agnes
- Nieuweling
- Contacteer:
Oja, Polle en Uitweg: hier de rechtstreekse link naar het tandemartikeltje
http://www.uitweg.be/nummer-63/uitweg63_208.html
http://www.uitweg.be/nummer-63/uitweg63_208.html
liggers weten waarom
- Marc N Agnes
- Nieuweling
- Contacteer:
-
- Neo Prof
- Postcode: 2000
- Fiets: hurricane
- Contacteer:
zaterdagtocht
ik kom graag zaterdag meerijden. Ik kom met de trein, zal dus om 13.00 in Ath toekomen.
Tot dan!
Tot dan!
jan
- Edje
- General Manager
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Contacteer:
Tof weekendje, rit van zondag meer dan OK mooie streek af en toe niet geheel waterpas, maar viel best mee.
Hopelijk volgend jaar terug iets korter bij de deur.
Wat heb ik geleerd, dat fransen meer weten van brood, wijn en kaas dan over wegen aanleggen
Polle, Marc, Agnes bedankt voor de mooie tocht, en niet te vergeten Bea voor hare arm uit te steken
Mijn fotokes:
Hopelijk volgend jaar terug iets korter bij de deur.
Wat heb ik geleerd, dat fransen meer weten van brood, wijn en kaas dan over wegen aanleggen
Polle, Marc, Agnes bedankt voor de mooie tocht, en niet te vergeten Bea voor hare arm uit te steken
Mijn fotokes:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
- Wouter D
- General Manager
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Contacteer:
edje, volgens mij kan niet iedereen die foto's bekijken, als ik op je afbeeldignske klik, krijg ik de startpagina van webshots,
of ligt dat gewoon aan mij
of ligt dat gewoon aan mij
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be