Alleweder in zelfbouw: nr 2008 139
- ET
- Helper
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
- Postcode: 1910
- Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
- Locatie: Kampenhout
- Contacteer:
Alleweder in zelfbouw: nr 2008 139
Zoals al beloofd zal ik hier ewa verslag uitbrengen over mijn Alleweder.
Ik heb m'n bouwpakket besteld op 18 april, en kreeg zonet telefoon dat hij bij Alligt is toegekomen. Dinsdag 20 mei ga'k hem ophalen in Dronten...
En vanaf de 23e 's avonds kan ik dan beginnen te bouwen. Ik ben benieuwd of ik mezelf heb overschat, juist geschat of onderschat voor de zelfbouw. Ik hou jullie op de hoogte...
ET
vanaf 23 mei "tussen twee jobs in", dus vanaf dan zelfbouwen, conditie kweken en solliciteren. En hopelijk is ie tegen begin juni te bewonderen op de vaartdijk. (en anders zijn die 70uren een te positieve schatting)
Ik heb m'n bouwpakket besteld op 18 april, en kreeg zonet telefoon dat hij bij Alligt is toegekomen. Dinsdag 20 mei ga'k hem ophalen in Dronten...
En vanaf de 23e 's avonds kan ik dan beginnen te bouwen. Ik ben benieuwd of ik mezelf heb overschat, juist geschat of onderschat voor de zelfbouw. Ik hou jullie op de hoogte...
ET
vanaf 23 mei "tussen twee jobs in", dus vanaf dan zelfbouwen, conditie kweken en solliciteren. En hopelijk is ie tegen begin juni te bewonderen op de vaartdijk. (en anders zijn die 70uren een te positieve schatting)
Laatst gewijzigd door ET op wo 28 mei 2008, 23:46, 4 keer totaal gewijzigd.
WIJS!!
zeker verslag doen he, veel fotokes pakken vooral van technische oplossingen en vragen zeker posten hier.
Doe rustig aan, drink af en toe een pint en zorg dat de moker niet in de buurt staat
En als jet niet ziet zitten, gewoon lekker afkomen
Jonathan-heeft nog zitten twijfelen tussen een alligt en een mango
zeker verslag doen he, veel fotokes pakken vooral van technische oplossingen en vragen zeker posten hier.
Doe rustig aan, drink af en toe een pint en zorg dat de moker niet in de buurt staat
En als jet niet ziet zitten, gewoon lekker afkomen
Jonathan-heeft nog zitten twijfelen tussen een alligt en een mango
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
- ET
- Helper
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
- Postcode: 1910
- Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
- Locatie: Kampenhout
- Contacteer:
Voila,
net terug van Dronten met m'n nieuwe speeltje.
Morgenavond het tuinhuis oprommelen en dan kan ik er vrijdagavond aan beginnen... Met als realistisch doel dat hij op zaterdag 7 mei bolt (die eerste twee weken als werkzoekende zal er dus hard gewerkt worden).
Ik ben me nu al aan het afvragen of ik niet best vanaf het begin een trekhaak voor een fietskar integreer in de achterzijde. Of kies ik beter een fietskar die links op de achterbrug bevestigd wordt?
Zou'k hem Alu laten, of toch RAL-geel schilderen?
ET
(correctie: is uiteraard zaterdag 7 juni dat em moet bollen... zaterdag 7 mei is pas in 2011 )
net terug van Dronten met m'n nieuwe speeltje.
Morgenavond het tuinhuis oprommelen en dan kan ik er vrijdagavond aan beginnen... Met als realistisch doel dat hij op zaterdag 7 mei bolt (die eerste twee weken als werkzoekende zal er dus hard gewerkt worden).
Ik ben me nu al aan het afvragen of ik niet best vanaf het begin een trekhaak voor een fietskar integreer in de achterzijde. Of kies ik beter een fietskar die links op de achterbrug bevestigd wordt?
Zou'k hem Alu laten, of toch RAL-geel schilderen?
ET
(correctie: is uiteraard zaterdag 7 juni dat em moet bollen... zaterdag 7 mei is pas in 2011 )
Laatst gewijzigd door ET op wo 21 mei 2008, 0:41, 1 keer totaal gewijzigd.
De A4 heeft geen zelfdragend chasis.(oa dunnere platen dan FAW)ET schreef:Voila,
net terug van Dronten met m'n nieuwe speeltje.
Morgenavond het tuinhuis oprommelen en dan kan ik er vrijdagavond aan beginnen... Met als realistisch doel dat hij op zaterdag 7 mei bolt (die eerste twee weken als werkzoekende zal er dus hard gewerkt worden).
Ik ben me nu al aan het afvragen of ik niet best vanaf het begin een trekhaak voor een fietskar integreer in de achterzijde. Of kies ik beter een fietskar die links op de achterbrug bevestigd wordt?
Zou'k hem Alu laten, of toch RAL-geel schilderen?
ET
Je moet dus zeker niet meer dan een vlagje, bel enz aan het plaatwerk hangen.
Zeker gewoon aan het achterwiel/vork hangen.
Nog praktisch ook, zo kan je standaard onderdelen gebruiken.
realistisch doel 7 mei??
ik zou voor een combinatie van alu en ral gaan, das strak
- ET
- Helper
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
- Postcode: 1910
- Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
- Locatie: Kampenhout
- Contacteer:
Ik zou trekhaak niet op het plaatwerk zetten hoor; dacht die evt op de horizontale buizen te bevestigen die boven het achterwiel liggen. Maar rechtstreeks op de vork is inderdaad interessanter(en kost vooral minder moeite). Zal volgende week eens tot bij A-bikes fietsen om types koppeling te bekijken.jonathan schreef:De A4 heeft geen zelfdragend chasis.(oa dunnere platen dan FAW)
Je moet dus zeker niet meer dan een vlagje, bel enz aan het plaatwerk hangen.
Zeker gewoon aan het achterwiel/vork hangen.
Nog praktisch ook, zo kan je standaard onderdelen gebruiken.
realistisch doel 7 mei??
ik zou voor een combinatie van alu en ral gaan, das strak
juist ja, is 7 juni da'k bedoel... zal het in mijne vorige post veranderen...
Alu met RAL? goe plan! nu nog een schoon motief verzinnen
ET
- ET
- Helper
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
- Postcode: 1910
- Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
- Locatie: Kampenhout
- Contacteer:
Dag 1 van het bouwen zit erop (van't WE niet thuis geweest, gisteren gaan solliciteren dus vandaag pas begonnen.)
Begonnen met ne keer alles uit te pakken, te proberen de verschillende stukken te herkennen en een werktafel geconstrueerd.
Dan de handleiding proberen te ontcijferen en uiteindelijk maar de Engelstalige van't net gedownload en afgeprint want die is stukken duidelijker. Dus nu bouw ik met twee handleidingen door elkaar
Ma bon, na drie uur bouwen was het zitje klaar(enkel spijtig van de deuk die aan de linker schouder zit).
Na twee uur bouwen aan de casco zat het basisframe ineen. Heb eerst elke vijs op z'n plek gezet en ze dan én voor één er weer uitgehaald, secondenlijm erop en weer vastgedraaid. (Anders had het heus niet zo lang geduurd.)
Een half uur later vond ik het genoeg voor vandaag (nog eten maken en gaan sporten nadien).
Bezig geweest van 8u-19u; effectief gebouwd van 12u-19u, met een lange lunchbreak en nog enkele sollicitatietelefoontjes tussendoor.
Morgen meer nieuws
ET
Begonnen met ne keer alles uit te pakken, te proberen de verschillende stukken te herkennen en een werktafel geconstrueerd.
Dan de handleiding proberen te ontcijferen en uiteindelijk maar de Engelstalige van't net gedownload en afgeprint want die is stukken duidelijker. Dus nu bouw ik met twee handleidingen door elkaar
Ma bon, na drie uur bouwen was het zitje klaar(enkel spijtig van de deuk die aan de linker schouder zit).
Na twee uur bouwen aan de casco zat het basisframe ineen. Heb eerst elke vijs op z'n plek gezet en ze dan én voor één er weer uitgehaald, secondenlijm erop en weer vastgedraaid. (Anders had het heus niet zo lang geduurd.)
Een half uur later vond ik het genoeg voor vandaag (nog eten maken en gaan sporten nadien).
Bezig geweest van 8u-19u; effectief gebouwd van 12u-19u, met een lange lunchbreak en nog enkele sollicitatietelefoontjes tussendoor.
Morgen meer nieuws
ET
Laatst gewijzigd door ET op wo 28 mei 2008, 1:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- ET
- Helper
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
- Postcode: 1910
- Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
- Locatie: Kampenhout
- Contacteer:
Laps, eerste probleem...
In de beam oftewel de vierkante koker waarop de trapas gemonteerd zal worden zijn de vier bevestigingsgaten wel geboord, maar er is geen draad in getapt. Na wat rondbellen blijkt het snelste te zijn van een draad-tap-setje te kopen. Maar dan wel zeker zijn dat het draad in de juiste diameter en met dezelde spoed trekt als de vijsjes die erin moeten.
Ewa vertraging dus...
ET
In de beam oftewel de vierkante koker waarop de trapas gemonteerd zal worden zijn de vier bevestigingsgaten wel geboord, maar er is geen draad in getapt. Na wat rondbellen blijkt het snelste te zijn van een draad-tap-setje te kopen. Maar dan wel zeker zijn dat het draad in de juiste diameter en met dezelde spoed trekt als de vijsjes die erin moeten.
Ewa vertraging dus...
ET
vijs en bout erin en u er niks van aantrekken, je ziet er toch niks van.ET schreef:Laps, eerste probleem...
In de beam oftewel de vierkante koker waarop de trapas gemonteerd zal worden zijn de vier bevestigingsgaten wel geboord, maar er is geen draad in getapt. Na wat rondbellen blijkt het snelste te zijn van een draad-tap-setje te kopen. Maar dan wel zeker zijn dat het draad in de juiste diameter en met dezelde spoed trekt als de vijsjes die erin moeten.
Ewa vertraging dus...
ET