snellere velomobielen

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: ijzerzaag en andere ambachtelijke toestanden...

#61 Bericht door Wouter D »

Trobken schreef:En anders is er nog de ijzerzaag, de slijpschijf en de racetape...
alee hans, ge zout er in slagen de WAW deelbaar te maken in twintig, zo niet vijftig delen.

:-({|=
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Trobken
Neo Prof
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 11:17
Postcode: 9140
Locatie: Temse (Temst)
Contacteer:

velomobielenbreedte

#62 Bericht door Trobken »

Ahja, kijk, die breedte....

Zoals hier al eerder gezegd, ook 'n velomobiel moet nauw rond je lichaam aansluiten, da's het meeste rendabele... ('n scheet minder "carrosserie-gewicht maar vooral) aërodynamisch (kleiner frontaal oppervlak) het beste...

Ik heb het op 2 plaatsen krap in de Waw... mijn schouders en mijn dijbenen...

Dijbenen tussen de wielkasten, daar kunnen 2 dingen gebeuren, de wielkast zo smal mogelijk maken (de ruimte tussen binnenkant wiel en buitenkant wielkast zo smal mogelijk maken)... en de binnenkant van de wielkast (waar je been soms beetje tegen schuurt) zo glad mogelijk om dat schuren (en allergie met rode, branderige plekjes tot gevolg) te vermijden...

Schouders... dat heb ik vooral met de blauwe Waw omdat de randjes van het instapgat haaks staan op de zijwanden, waardoor de smalle ruimte voor je schouders daar ook makkelijk tot 2 centimeter kleiner is... ook de zitpositie (hoogte en zithoek) spelen hier 'n grote rol... met de nieuwste Waw's zijn de randjes volledig omgeplooid (180°) en natuurlijk moet zitpositie persoonlijk ingesteld worden...

Vroeger dachten we nogal eens dat velomobielen makkelijk aan elke rijder kunnen aangepast worden, dat meerdere rijders 1 velomobiel zouden kunnen gebruiken... in de praktijk blijkt dit wel serieus tegen te vallen... [/quote]

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

Re: velomobielenbreedte

#63 Bericht door wost »

Trobken schreef: Vroeger dachten we nogal eens dat velomobielen makkelijk aan elke rijder kunnen aangepast worden, dat meerdere rijders 1 velomobiel zouden kunnen gebruiken... in de praktijk blijkt dit wel serieus tegen te vallen...
[/quote]

Ik denk dat nog steeds kijk maar naar de cab-bike, de versatile en de alleweder. Zag ook nog een link naar een fairing voor de hase ketwiesel
http://www.nimbuskayaks.com/velomobile.htm

tzijn dus alleen de racers die niet aan te passen zijn aan iedereen. Maar is dat een probleem? Race-auto's passen ook niet voor iedereen en zijn ook niet altijd makelijk om in en uit te geraken. shumacher klaagt toch ook niet dat hij zijn stuur moet verwijderen om in te stappen.

Er zijn gewoon soorten velomobielen: racers, forenzen en tussenin.
Laatst gewijzigd door wost op wo 20 okt 2004, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Bruno Van den Bussche
Helper
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 20:11
Postcode: 9250
Fiets: Challenge Twister
Locatie: Reigerstraat 7 9250 Waasmunster
Contacteer:

#64 Bericht door Bruno Van den Bussche »

Wouter, wanneer schrijf je nog eens iets in je logboek? Benieuwd naar de laatste ervaringen. :D

Bruno
Bruno Van den Bussche

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#65 Bericht door wost »

De klaatste ervaringen zijn nihil, heb me geforceerd op de nacht van de hamse jeugd. Zit voorlopig met een rugprobleem. Maandag begin ik terug te fietsen. Dat zal dan ook met veel poeha aangekondigd worden in mijn logboek maar jij weet het nu al.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Plaats reactie