Wat is nu de snelste ligfiets?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Gast

Wat is nu de snelste ligfiets?

#1 Bericht door Gast »

Wie kan mij op deze vraag een onderbouwd antwoord geven. De modellen waarover ik het heb zijn vooral de optima baron (lowracer versie), m5 lowracer, challenge jester. Het is idd voor een aanschaf van één van deze racemonsters :lol:

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#2 Bericht door marini »

ik dacht dat nen baron achteraan 26 " was . en dus bij voorbaat trager dan ne n M5 met een 28" wiel ne jester weet ik ni
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gast

#3 Bericht door Gast »

marini schreef:ik dacht dat nen baron achteraan 26 " was . en dus bij voorbaat trager dan ne n M5 met een 28" wiel ne jester weet ik ni
Da klopt, ma weet iemand welke wielmaat een jester heeft?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#4 Bericht door Wouter D »

ik zou het eerlijk gezegd niet weten, ik meende dat te kunnen vinden op de site van challenge ligfietsen, maar vind geen wielmaat. op het zicht op afbeelding lijkt het me eerder op 28" dan 26" te liggen.

van de baron dacht ik dattie ook leverbaar was 28" wiel.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#5 Bericht door Gast »

kzou willen een lowracer kopen, met kuip achteraan.

Weet er iemand hoe ik aan tim biesemans geraak met het openbaar vervoer? (met de trein naar kapellen denkik maar dan?)

Gast

#6 Bericht door Gast »

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er wel een bus zal zijn die naar Essen of Kalmthout rijdt en stopt aan het kruispunt waar je links de industriezone hebt waar T.B. gelegen is.

Rechts aan het kruispunt is richting Kalmthout en iets verder rechts gaat het richting Essen.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#7 Bericht door Ward De Meyer »

Om bij Tim te geraken kan je best de trein nemen naar Antwerpen-Centraal en dan op de Rooseveltplaats de bus( 65 Putte) te nemen. Ongeveer 30min reistijd. Bus stopt aan kruispunt met industrieterrein.

Je kan mss ook de trein tot Kapellen nemen en dan moet je door het dorp van Kapellen en dan rechtdoor straat vervolgen(1.5km) en aan kruispunt links, je komt zo de Starrenhoflaan in...

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen verderhelpen,
Ward
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gast

#8 Bericht door Gast »

het zou volgens mij dan alsik zo bekijk, beter zijn met de trein, ik heb even gekeken en tis een kwartiertje sporen vanuit antwerpen centraal. Kgaan het es bekijken voor mischien woensdag es te gaan.

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#9 Bericht door Dries »

als je 't zeker wil weten; volg dan deze supertiplink: http://www.delijn.be . Op de reisinformatie kan je de beste combinatie trein - bus - te voet uitvogelen. en dit van aan uw voordeur tot elke andere voordeur in Belgie!

Gast

#10 Bericht door Gast »

Volgens mijn opzoekingen is het best, eerst met de trein naar kapellen en vandaar een 2km te voet naar tim ligfietswinkel.

Kgaan waarschijnlijk zaterdag es gaan kijken

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#11 Bericht door Recumby »

we dwalen af van het onderwerp; de snelste fiets is de M5, gevolgd door de jester en dan de baron.
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gast

#12 Bericht door Gast »

merci haiden! ik heb nog een vraagje: hoeveel kost zo'n staartpuntje? Op de m5 site geraak ik daar nie echt veel wijzer van.

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

#13 Bericht door El Stino »

als collega M5 rijder moet ik Haiden natuurlijk 100 % gelijk geven ... :wink: . Hier ergens anders op het forum staat dat het nog altijd de benen zijn die tellen, wat natuurlijk de nagel op de kop is.
Mijn staartpuntje heeft zo'n 550 EURO gekost (incl. montage) als ik het me goed kan herinneren.
Reken wel dat het zo'n halve dag duurt om het te monteren op je fietsje.
Het best kan je het ook bij M5 zélf laten monteren, dan weet je zeker dat het in orde gedaan wordt.
Stijn VDM

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#14 Bericht door Recumby »

eeeh, ik heb 'm zelf gemonteerd en ben er nog steeds content van...! (maar bij M5 zullen ze 't misschien wel beter doen)
zonder montage kost ie 450 denk ik (ik heb er toen 425 voor betaald)
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gast

#15 Bericht door Gast »

Merci voor de prijzen
Ik denk dat ek mijn licht es ga opsteken bij m5 zelf(voor es een testtochtje maybe, en om es de verschillende opties en prijzen in real life te bekijken). Ge hebt er wel een vrij deftige treinverbinding naartoe. Is er al iemand naar de winkel van m5 geweest in middelburg? en is het de moeite voor es naar ginder te gaan. Nog een vraagje, ik ben vorige maand es wat raad gaan vragen in de ligfiets in gent, en de verkoper raadde mij een m5 lowracer af, omdat ik te klein zou zijn (ik met 1.74m), schuilt daar enige waarheid in, of is het grote zever? volgens de verkoper zou ik best naar een jester gaan.

Plaats reactie