Allereerst Patrick, heb je daar een juweeltje van een LIGfiets! Dit gezegd zijnde, stuur en rem ik veelal met die whale tail. Dit vormt voor mij echter geen probleem, tijdens het rijden zelf laat ik m'n handen erop rusten, de handvaten zijn in feite overbodig (buiten voor het schakelen dan :p). Misschien even proberen? Als er gevaar dreigt, kan ik meteen reageren, terwijl als ik m'n handen op m'n stuur heb, dit niet het geval is. Scheelt misschien een fractie, maar dat is voor mij toch voldoende. En of ze krachtig is, daar heb ik ook m'n twijfels over, maar ik gebruik m'n M5 dan ook veelal voor training en wedstrijden, waar het toch meestal rechtendoren is en waar remmen veelal uit den boze is;-) Misschien was ik beter af zonder, maar dan was het futuristische er ook meteen af.Patrick schreef:vraagje voor // M5:
heb je genoeg remkracht met die standaard whaletail? Zelf moest ik om te kunnen remmen steeds mijn handen op het stuur verplaatsen met enkele bangelijke momenten tot gevolg.
Heb dan zelf een nieuwe bredere greep op maat gemaakt zodat ik kan kiezen: ofwel remmen met de duimen ofwel met de muis van de hand.
Werkt prima.
Verder alle respect voor de bouwkwaliteit van de chro-mo lowracer. het is de meest betrouwbare fiets die ik ooit gehad. Ik gebruik hem vooral voor lange afstanden (ben er al 3 keer mee mee naar Boulogne gereden zonder enig mankement) Met de Baron stond ik meer te sleutelen langs de weg dan in het zitje.
Enige kritieke punt is bij mij de bevestigingspunten van de staartpunt achteraan. Die alu strips zijn verschillende keren afgebroken ( ik sleep dan ook zowat mijn hele huishouden mee in die staartpunt) Nu heb ik ze dubbel zo dik gemaakt en ze houden het toch al een jaar.
Wat is nu de snelste ligfiets?
-
- Neo Prof
- Berichten: 237
- Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
- Postcode: 2180
- Locatie: Ekeren
- Contacteer:
-
- Neo Prof
- Berichten: 237
- Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
- Postcode: 2180
- Locatie: Ekeren
- Contacteer:
Nog een vraagje, train jij ook regelmatig Patrick? Of ben je daar niet echt mee bezig. Ikzelf rijd elke dag dan wel 13 km naar m'n werk en terug, dit is echter veel te weinig. Daarom begin ik dezer dagen weer met fitnessen, voor een goede basis, om dan in het weekend gepaard met 1 dag in de week te fietsen. En geef je ook veel uit aan je M5? Ik woon nog thuis, en al geef ik maandelijks geld af, men vind het hier te gek om nog meer aan m'n fiets te besteden. Ik begrijp enerzijds wel dat het bergen geld kost, maar anderzijds is het toch ook bloedmooi. Een carbon vorkje, cranckstel, .. Op jaarbasis heb je 1500 € kwijt aan uitgaan & 1200 aan roken, tel dat maar op en je hebt een al een mooie fiets. Zo'n excuus werkt dan veelal nooit.
-
- Supporter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 13 sep 2003, 7:32
- Postcode: 9971
- Fiets: M5 LR - Baron
- Locatie: Lembeke
- Contacteer:
Eerst en vooral aan //M5: nee, echt specifiek trainen is er voor mij niet bij wegens gebrek aan tijd. In de week zit ik van 8.00 to 22.00 uur vast in mijn praktijk en in het weekend willen vrouw en kinderen ook nog wel de nodige aandacht. Fietsen is dus enkel voor het weekend en dan is dat meestal ofwel 1 tocht van ongev 200 km of 2 keer 100 km. In de winter is dat wel wat minder alhoewel ik door de aanschaf van de shockproof 559 toch ook een slechtweerfietser geworden ben ( behalve sneeuw dan, nietwaar Wouter)
Stijn: de specificaties van de Lowracer: net geen 2 jaar oud, 18000 km, Ultegra afmontage, carbon stuur ,HED wiel achter, staartpunt met carbon uitsparing van het achterwiel, dus hele grote bagagevakken.
Wat de prijs betreft : een CLR met dezelfde specs komt op ongeveer 5400 € en een framekit op 2250 €, dus om deze oefening haalbaar te maken komt de (eventuele) vraagprijs op ongeveer 3000 €
Ik zeg wel nog eventueel, want ik gebruik de fiets dus om te touren, niet om te racen en ik weet eigenlijk nog niet zeker als een carbon frame zich daar wel toe leent: stevigheid, opvangen van wegoneffenheden in vergelijking met een stalen frame enz.
Door de ervaring met de Ti Shockproof ondervind ik nu wel dat lichter inderdaad beter is maar liever niet ten koste van stevigheid en confort.
Zijn hier misschien ervaringdeskundigen onder ons die meer licht op thema kunnen werpen?
Stijn: de specificaties van de Lowracer: net geen 2 jaar oud, 18000 km, Ultegra afmontage, carbon stuur ,HED wiel achter, staartpunt met carbon uitsparing van het achterwiel, dus hele grote bagagevakken.
Wat de prijs betreft : een CLR met dezelfde specs komt op ongeveer 5400 € en een framekit op 2250 €, dus om deze oefening haalbaar te maken komt de (eventuele) vraagprijs op ongeveer 3000 €
Ik zeg wel nog eventueel, want ik gebruik de fiets dus om te touren, niet om te racen en ik weet eigenlijk nog niet zeker als een carbon frame zich daar wel toe leent: stevigheid, opvangen van wegoneffenheden in vergelijking met een stalen frame enz.
Door de ervaring met de Ti Shockproof ondervind ik nu wel dat lichter inderdaad beter is maar liever niet ten koste van stevigheid en confort.
Zijn hier misschien ervaringdeskundigen onder ons die meer licht op thema kunnen werpen?
Stijn, je bent indertijd aan dit item begonnen (6 pagina's hiervoor).
Ooit ga je toch moeten beslissen.
Eerst een ligfiets, dan een lowracer, dan een MTB, daarna toch maar géén lowracer.
En nu een trekkersfiets? Zo iets met van voor- tot aan achterwiel overal tassen met van alles erin om het leven zo goedkoop mogelijk te maken. Voortgedreven door mannen met geitenwollen sokken en een baard tot op de grond die de wereld van nabij willen zien en ondertussen een jaar zonder wedde nemen. Om daarna terug te komen en het niet meer te zien zitten.
Ik heb daar eigenlijk niets op tegen. Verre van. Iedereen doet maar wat hij niet laten kan.
Zolang zij mij maar niet durven wijsmaken dat de aarde aan het opwarmen is, terwijl begin maart aan langlaufen gedaan wordt aan de kust in Knokke-Heist.
Ooit ga je toch moeten beslissen.
Eerst een ligfiets, dan een lowracer, dan een MTB, daarna toch maar géén lowracer.
En nu een trekkersfiets? Zo iets met van voor- tot aan achterwiel overal tassen met van alles erin om het leven zo goedkoop mogelijk te maken. Voortgedreven door mannen met geitenwollen sokken en een baard tot op de grond die de wereld van nabij willen zien en ondertussen een jaar zonder wedde nemen. Om daarna terug te komen en het niet meer te zien zitten.
Ik heb daar eigenlijk niets op tegen. Verre van. Iedereen doet maar wat hij niet laten kan.
Zolang zij mij maar niet durven wijsmaken dat de aarde aan het opwarmen is, terwijl begin maart aan langlaufen gedaan wordt aan de kust in Knokke-Heist.
enkele punten op bovenstaan commentaar:
1. ik heb een mountainbike (die waarschijnlijk twee x zo duur is als uwe ligfiets...)
2. ik werk nie, dus moetik ook geen verlof zonder wedde nemen, ik ben een student!
3. ik heb een ligfiets gehad
4. wat is er mis met goedkoop leven?
5. ik heb beslist
6. de titel van de topic is: wat is nu de snelste ligfiets?Volgens mij informatief voor alle mensen die met een lowracer rijden
7.
ps: ik wens u nog een prettig leven met u ongeloofelijke scherpzinnige en "juiste" vooroordelen
1. ik heb een mountainbike (die waarschijnlijk twee x zo duur is als uwe ligfiets...)
2. ik werk nie, dus moetik ook geen verlof zonder wedde nemen, ik ben een student!
3. ik heb een ligfiets gehad
4. wat is er mis met goedkoop leven?
5. ik heb beslist
6. de titel van de topic is: wat is nu de snelste ligfiets?Volgens mij informatief voor alle mensen die met een lowracer rijden
7.
op deze zinloze, belachelijke, domme, onnozele, marginale, zeer lichtzinnige zinssnede hebik geen commentaar!Zolang zij mij maar niets durven wijsmaken dat de aarde aan het opwarmen is, terwijl begin maart aan langlaufen gedaan wordt aan de kust in Knokke-Heist.
ps: ik wens u nog een prettig leven met u ongeloofelijke scherpzinnige en "juiste" vooroordelen
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Nee, eeuwige reiziger. Het antwoord van Stijn komt recht uit zijn hart. Daarom is het niet verzuurd.
Het is een antwoord aan dit forum dat hier al een tijdje stilligt en weer een beetje adrenaline verdient.
Bij deze ben ik blij dat hij er een stoot aan gegeven heeft.
Stijn, doe zo voort. Maar met mate.
Het is een antwoord aan dit forum dat hier al een tijdje stilligt en weer een beetje adrenaline verdient.
Bij deze ben ik blij dat hij er een stoot aan gegeven heeft.
Stijn, doe zo voort. Maar met mate.
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
wat en hoe rond fietsen zouden we best in een anre topic gieten (misschien iets voor de mods)
misschien heeft stijn liever een rechtop-trekkingsfiets of krijgt ie daarvoor meer steun van zijn pa, wat maakt het uit.
hij vergeet wel dattie met ee ligfiets ook kan gaan trekken he, er zijn er reeds een aantal in die sporen voorafgegaan, maarja, als je een zere kont niet erg vindt, moet je maar doen waar je zin in hebt natuurlijk.
eens hij gaat werken komt er misschien ietsje meer budget voor een jeugddroom als LR
alhoewel dat de meeste werkmensen waaronder ikzelf het nu ook zo breed niet hebben n momenten zenne,
wie weet
misschien heeft stijn liever een rechtop-trekkingsfiets of krijgt ie daarvoor meer steun van zijn pa, wat maakt het uit.
hij vergeet wel dattie met ee ligfiets ook kan gaan trekken he, er zijn er reeds een aantal in die sporen voorafgegaan, maarja, als je een zere kont niet erg vindt, moet je maar doen waar je zin in hebt natuurlijk.
eens hij gaat werken komt er misschien ietsje meer budget voor een jeugddroom als LR
alhoewel dat de meeste werkmensen waaronder ikzelf het nu ook zo breed niet hebben n momenten zenne,
wie weet
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- Neo Prof
- Berichten: 237
- Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
- Postcode: 2180
- Locatie: Ekeren
- Contacteer:
Geen commentaar? Die heb je zonet in 7 punten omschreven beste vriend .stijn schreef:enkele punten op bovenstaan commentaar:
1. ik heb een mountainbike (die waarschijnlijk twee x zo duur is als uwe ligfiets...)
2. ik werk nie, dus moetik ook geen verlof zonder wedde nemen, ik ben een student!
3. ik heb een ligfiets gehad
4. wat is er mis met goedkoop leven?
5. ik heb beslist
6. de titel van de topic is: wat is nu de snelste ligfiets?Volgens mij informatief voor alle mensen die met een lowracer rijden
7.op deze zinloze, belachelijke, domme, onnozele, marginale, zeer lichtzinnige zinssnede hebik geen commentaar!Zolang zij mij maar niets durven wijsmaken dat de aarde aan het opwarmen is, terwijl begin maart aan langlaufen gedaan wordt aan de kust in Knokke-Heist.
ps: ik wens u nog een prettig leven met u ongeloofelijke scherpzinnige en "juiste" vooroordelen
Punt 7 verdient dan toch wel enige toelichting.
Heb in mijn buurt een trekkerfietser wonen die, samen met anderen, ervan uitgaat dat er een gat in de ozonlaag zit. Daardoor wordt het steeds te warm voor hen op aarde.
Nu ik in maart alleen maar sneeuw en kou zie, heb ik hem gevraagd waar dat gat nu feitelijk zat.
Heb in mijn buurt een trekkerfietser wonen die, samen met anderen, ervan uitgaat dat er een gat in de ozonlaag zit. Daardoor wordt het steeds te warm voor hen op aarde.
Nu ik in maart alleen maar sneeuw en kou zie, heb ik hem gevraagd waar dat gat nu feitelijk zat.