VM test

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners

Welke is de mooiste/beste/leukste...

Go-One3
1
11%
Versatile
8
89%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#16 Bericht door eeuwige reiziger »

Jef schreef:grapje. Het is een heel subjectief gegeven.
Uitspraak in dezelfde categorie: "ik ben gehuwd met de mooiste vrouw ter wereld" :wink:
Persoonlijk vind ik de go-one een stuk missen, achter de rijder en die plastiek koepel is in zomer een echte serre.
De versa is dan weer wat te zwaar, en open als het regend.
enz.enz.enz.
Doe mij maar mijn aaw. :wink:
Heel belangrijk is inderdaad "bij mij", "voor mij", "in mijn geval"... Smaken verschillen, situaties verschillen, mensen verschillen. Gelukkig bestaan er dan ook verschillende velomobielbouwers die elk met hun eigen creaties uitpakken, met hun eigen voor- en nadelen.

En ja, de Versatile behoort tot de zwaargewichten onder de velomobielen, maar toch moeten we niet overdrijven. Versatile009 zit ergens tegen de 39 kilo, terwijl mijn AAW rond 35 aan hangt. Niet echt een enorm verschil. En een Quest weegt toch ook algauw 34. 'k Denk dat het lichaamsgewicht van menig velomobilist wel het grote onderscheid maakt. Moet je 95 kg in beweging zetten of maar 65, dàt lijkt me wel doorslaggevend!

De AAW is toch ook open als het regent... Bij mij toch.

Een ding moet men de Go wel toegeven: die blitse uitstraling die bij iedereen het gevoel oproept "dat moet snel gaan". Toch vind ik dat de Go zwaar tegenvalt op een paar wezenlijke aspecten als men dat vergelijkt met andere velomobielen (waaronder de Versatile). Maar daar heeft Wilfred al bij stil gestaan.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#17 Bericht door crash-quest-dummy »

Tandmac schreef:Go One, zonder twijfel
hé kijk, een VM met een vlaggetje :lol:

dat er nog niemand een staartpunt voor heeft gemaakt voor een GO1 :?:
Stop Fueling Around

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#18 Bericht door Broeno »

Snap het eigenlijk nie goed. :? De Go-One behoort met 30kg tot de lichtste velomobielen (bijna 10kg lichter dan de Versatile) en is toch niet de enige met dubbelzijdige achterbrug en derailleur. Waarom is er dan maar eentje die voor de Go-One kiest?... :roll:
@brunomobiel

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#19 Bericht door BartC »

Broeno schreef:Snap het eigenlijk nie goed. :? De Go-One behoort met 30kg tot de lichtste velomobielen (bijna 10kg lichter dan de Versatile) en is toch niet de enige met dubbelzijdige achterbrug en derailleur. Waarom is er dan maar eentje die voor de Go-One kiest?... :roll:

Wel, ik vind de Go-one eigenlijk een van de mooiste velomobielen die er rond rijden, zolang je hem maar niet van opzij of vanachter bekijkt, want dan zie je dat er achteraan een stuk ontbreekt... en dat maakt hem een stuk minder aantrekkelijk.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 728
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#20 Bericht door Beinsberger E »

Ik vraag mij eigenlijk af of de binnekant van een GO1 beslaat als de rijder aan het zwoegen is, en wat kan je nog zien als het regent

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#21 Bericht door Edje »

Eddy is inderdaad een van de mindere kanten van de Go one, maar er is ook al wat voor ineen geknutselt ;-)

De andere kant in de zomer kan je er beter tomaten in kweken dan mee gaan te fietsen :P
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#22 Bericht door Vital »

:oops: Heb voor de Go gestemd maar bedoelde wel de EVO! Keuze tussen Go3 en Versa zou in het voordeel van de Versa vallen.
Happiness is not a destination, it is a way of life

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#23 Bericht door eeuwige reiziger »

Beinsberger E schreef:Ik vraag mij eigenlijk af of de binnekant van een GO1 beslaat als de rijder aan het zwoegen is, en wat kan je nog zien als het regent
Marino had indertijd een GO (later door een automobilist zo goed als total loss gereden). Bij koud weer en flinke inspanning besloegen de ruiten zelfs dermate dat hij twee ventilatiegaatjes bij maakte met daarin een elektrisch aangedreven propellertje.
Vital schreef:Keuze tussen Go3 en Versa zou in het voordeel van de Versa vallen.
Ahaaaa! 8)
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie