forum werkt niet

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

forum werkt niet

#1 Bericht door Gast »

bij mij worden nieuwe onderwerpen en repliez niet geel gemarkeerd...
hoe komt dit?
ik zit ook op twee andere forums, zelfde type, en daar werkt het wel...
ik moet steeds kijken naar de dag en het uur enzo om te weten of er nieuwe replies zijn, beetje ambetant :?

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

#2 Bericht door wim »

Zeer eigenaardig.
Je moet wel ingelogd zijn natuurlijk en cookies enabled zetten.
Wim Willems

Gast

#3 Bericht door Gast »

da van die cookies zal ik eens checken,
ma dan zouden de andere forums toch ook nie werken?
k heb da een paar maand geleden op een ander forum ook gehad, ma da is over nu...
ingelogd ben ik zeker, want rechts boven staat uitloggen [marijn]

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#4 Bericht door Willem »

Bij mij zijn nieuwe onderwerpen altijd gemarkeerd, maar het gebeurt wel soms dat als ik een paar berichtjes gelezen heb, en ik keer terug naar de hoofdpagina, dat de berichten die ik dan nog niet gelezen heb, niet meer gemarkeerd staan.
Willem Van Besien

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

#5 Bericht door wim »

Ik zal het bij gelegenheid eens uitzoeken
Wim Willems

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

#6 Bericht door wim »

Denk dat ik het gevonden heb.
Het systeem registreert niet in de database wie wat gelezen heeft, dat zou teveel ruimte vergen.
Hij gaat de datum/tijd dat je laatst ben ingelogd vergelijken met de datum van de topics.
Als je dus uitlogt, en je hebt nog niet alles gelezen dat nieuw was, dan wordt dat de volgende keer niet meer gemarkeerd in een kleurtje.
Ik gebruik het vlagje "Log me automatisch in bij elk bezoek" en waarschijnlijk gaat hij dan via cookies meer topics bijhouden die je al gelezen hebt, en zal het systeem dus beter werken dan dat je telkens in en uitlogt.
(cookies zijn kleine bestandjes op je computer waar een website relevante informatie permanent of gedurende een bepaalde tijd kan opslaan, bijvb om te zien welke topics je al gelezen hebt sinds je bent ingelogd)
Anders moet je maar voordat je uitlogt alle nieuwe berichten lezen.
Conclusie : uitloggen en terug inloggen werkt als een soort reset voor nieuwe berichten, niet te dikwijls doen dus !

ps - voor XP gebruikers: Als je met meerdere mensen een computer deelt kan je eenvoudig tussen gebruikers switchen via Afmelden/Andere gebruiker. Dan hoef je niet in/uit te loggen op gentseliggers.net aangezien cookies ed per gebruiker bewaard worden.
Wim Willems

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#7 Bericht door Willem »

Ja, klopt, maar het gebeurt niet alleen als ik uitlog, maar ook als ik gewoon terugkeer naar de hoofdpagina van het forum, bijvoorbeeld door op het logo linksboven te klikken.
Maar het zou goed kunnen dat dat ergens aan mijn cookies instellingen ligt, 'k zal het nog eens bekijken.
Willem Van Besien

Gast

#8 Bericht door Gast »

ik sta altijd ingelogd :?
het rare is, wanneer ik de site laat openstaan, dan krijg ik na een tijd wel gele vlagjes van mensen die ondertussen gereplied hebben...

waar kan ik dat vinden van die cookies (win 98) extra-internetopties-... en dan dacht ik geavanceerd, maar vind da daar nergens

Gast

#9 Bericht door Gast »

nu werkt die weer normaal

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#10 Bericht door Wouter D »

wel, zal uit zichzelf goe gekomen zijn, of misschien via een windowsupdate of zo. alé, hopelijk blijft ie verder normaal werken he
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie