Leitra...?

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#76 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:de leitra is met zijn compacte lengte eigenlijk wel een beetje de smart onder de velomobielen he
:D Jammer genoeg ook in de prijsklasse van de Smart... :cry:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#77 Bericht door quattrovelootje »

Er staat een vergelijkingstest online tussen de Leitra en de Versatile. Wel in het Duits, maar mét beelekes :wink: :

http://fahrradzukunft.de/07/velomobil/

Tihamér -bitte sehr !
i ride my bikes to ride my bikes

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#78 Bericht door eeuwige reiziger »

allewedertje schreef:Er staat een vergelijkingstest online tussen de Leitra en de Versatile. Wel in het Duits, maar mét beelekes :wink: :

http://fahrradzukunft.de/07/velomobil/

Tihamér -bitte sehr !
Danke schön! Heel interessant waaruit ook blijkt hoe verscheiden beide velomobielen naar concept als uitwerking eigenlijk zijn. Juist daardoor vind ik het ook interessant, naast de Versatile, ook een Leitra in huis te halen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#79 Bericht door quattrovelootje »

eeuwige reiziger schreef:Danke schön! Heel interessant waaruit ook blijkt hoe verscheiden beide velomobielen naar concept als uitwerking eigenlijk zijn. Juist daardoor vind ik het ook interessant, naast de Versatile, ook een Leitra in huis te halen.
Awel, als je een Leitra in huis hebt, zou ik daar nog wel eens mee willen rijden (bij gelegenheid, áls dat zou mogen uiteraard). Kwestie van mss enkele vooroordelen kwijt te spelen :wink: ! Welk type Leitra spreekt je het meest aan ?

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#80 Bericht door eeuwige reiziger »

allewedertje schreef:Awel, als je een Leitra in huis hebt, zou ik daar nog wel eens mee willen rijden (bij gelegenheid, áls dat zou mogen uiteraard). Kwestie van mss enkele vooroordelen kwijt te spelen :wink: ! Welk type Leitra spreekt je het meest aan ?
Als ik, zoals de Fransen dat zeggen, "l'embarras du choix" had, dan koos ik ongetwijfeld voor de in de windtunnel geoptimaliseerde Leitra Sport. Naar wat ik her en der gelezen heb, heeft die een betere verhouding tussen krachtinspanning en bereikte snelheid. Daarenboven oogt die voor mij ook iets fraaier dan de klassieke versie.

En ja, je bent zeker welkom. Wie weet ruil je je FAW uiteindelijk toch nog eens in voor een andere velomobiel... :wink: 8)
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#81 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:wat de leitra betreft, ligfietswinkel amsterdam heeft er lang ene in zijn winkel gehad om te testen, ik weet niet of dat nu nog het geval is,
zo ja, misschien kan je em eens zover krijgen dat hij ermee naar belgie komt,

informeer even,
als hij die nog heeft, kan ik evt informeren of hij er mee naar de ledendag van hpv wil komen.
Volgens z'n webstek zit de Leitra nog altijd tussen zijn assortiment:

http://www.ligfietswinkel.nl/Assortimen ... Leitra.htm

Jammer genoeg geeft de man geen teken van leven. In maart van dit jaar heb ik al een mailtje gestuurd, maar nooit een reactie mogen ontvangen. Ik probeer het dus maar nog een keer. Wie weet...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#82 Bericht door quattrovelootje »

eeuwige reiziger schreef:Wie weet ruil je je FAW uiteindelijk toch nog eens in voor een andere velomobiel... :wink: 8)
Geduld Eeuwige, wss eind volgend jaar ....

Tihamér -nog wat te vroeg om te beginnen af te tellen, alhoewel :roll: ....
i ride my bikes to ride my bikes

Plaats reactie