nog maar eens pedalen

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Patrick
Supporter
Berichten: 11
Lid geworden op: za 13 sep 2003, 7:32
Postcode: 9971
Fiets: M5 LR - Baron
Locatie: Lembeke
Contacteer:

nog maar eens pedalen

#1 Bericht door Patrick »

Aangezien SBS niet doorging en ABA letterlijk in het water viel, heb ik vrijdag dan maar LBL gereden: Lembeke-Boulogne-Lembeke: s'morgens om 6 uur vertrokken en na 405 km om 20.30 u terug thuis. Behalve de warmte geen noemenswaardige problemen ondervonden, alleen krijg ik bij dit soort afstanden steeds dezelfde ergernis: tintelende tenen in m'n linkervoet. Ik ondervind dit enkel bij grotere afstanden (300 +) en het gaat ook weer grotendeels over bij uitklikken en/of even rondstappen.
Er moet ergens een drukpunt zitten op de bal van m'n linkervoet, maar het is wel vervelend want ik blijf het meestal tot een week later nog lichtjes voelen.
Ik heb al alle soorten pedalen en schoenen geprobeerd, beste combinatie tot nu toe zijn fietssandalen van exxus en Look 4x4 pedalen.
Iemand met tips of suggesties ?

tintelende groeten

Patrick

Gast

#2 Bericht door Gast »

:shock: :shock: :shock: 405km? proficiat daarmee, en over die tintelingen, ik heb dat ook nog gehad, is over gegaan met aangepaste koerskousen (zeer goed voor voeten niet te warm laten komen) en spd pedalen bij mij, als dat u een beetje verder kan helpen. Nogmaals mijn bewondering voor de gereden afstand :)

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

#3 Bericht door wim »

Inderdaad proficiat met deze puike prestatie.
En dat zonder volgwagen, chic...
Als je nog eens zo'n tochtje maakt laat dan iet weten he :)
ben ook wel te vinden voor zoiets.
Wat die tintelingen betreft : ik heb ze ook al gevoeld, maar is nu al een poos geleden.
Kan nie echt zeggen of het door de afstand was.
Inderdaad, even stoppen en de voeten wat ronddraaien/schudden helpt meestal.
Ik heb vroeger ook zoiets gevoeld aan m'n hand - meestal 's morgens bij 't ontwaken, waarschijnlijk door te hard in het stuur te knijpen.
Nu rij ik dikwijls maar met 1 hand en is veel relaxter.
Menig voorbijganger kijkt dan raar op als ie je zo aan 40+ voorbij ziet glijden.
Wim Willems

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#4 Bericht door GeertJ »

405, amaai, sjiek, en nog vroeg terug ook sjieksjiek, vorig jaar op sbs was ik maar rond 12 uur trg, maar ja, met de vele pauze's niet moeilijk natuurlijk. Wat dit tintelende voeten betreft, ikzelf heb dat nog niet gehad, maar mijn broer wel, dacht ik, enfin ken iemand die da wel al eens heeft gehad. Hij is daar dan mee naar de dokter gegaan en die wist te vertellen dat het een zenuw is die een tijd geblokkeert heeft gezeten en die wat beschadigd ofzo is, i don't know. Tfeit is dat ge er moet voor zorgen dat die zenuw niet meer geklemd komt te zitten. Hoe ge het moet doen weet ik niet, maar idd, andere schoenen proberen kan het probleem oplossen. Verder kan het wel een tijdje duren vooraleer alles genezen is!
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#5 Bericht door Wouter D »

wim schreef: Wat die tintelingen betreft : ik heb ze ook al gevoeld, maar is nu al een poos geleden.
Kan nie echt zeggen of het door de afstand was.
...
Ik heb vroeger ook zoiets gevoeld aan m'n hand - meestal 's morgens bij 't ontwaken, waarschijnlijk door te hard in het ... te knijpen.
Nu rij ik dikwijls maar met 1 hand en is veel relaxter.
Menig voorbijganger kijkt dan raar op als ie je zo aan 40+ voorbij ziet glijden.
wat moet jij snachts met een stuur in je bed, toch zeker dat het een stuur was he.
Laatst gewijzigd door Wouter D op do 19 aug 2004, 0:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Voeten

#6 Bericht door Cris »

Ik heb altijd een tintelende rechtervoet bij het ligfietsen! Het begint altijd na ongeveer 10 min en neemt sterk toe als ik sneller fiets.

'K heb totaal ook geen idee hoe het komt. Ik probeer mij tijdens het liggen te verleggen, verdraaien, strekken, schoenen niet vast binden, .... maar zonder succes. Ik heb speciale losse klikpedalen waar de voet vrij kan in bewegen. Ook mijn schoenen zijn zeer los en comfortabel.

Tzal wel aan mij liggen zeker?
Cris Claessens

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#7 Bericht door Brechtix »

Probeer eens met je zitje rechter te zetten?

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#8 Bericht door renaat »

Zeer vervelend Cris,

ik zou nog even experimenteren met de afstand zitje/bracket.
Een neutrale houding is met ontspannen uitgestrekt been ongeveer 2 cm ruimte tussen de hak van je schoen en de pedaal. Je zult hulp nodig hebben om je been op de juiste hoogte te krijgen. als je het zelf doet kan je been nooit ontspannen zijn hé :)
Misschien zit er meer ruimte tussen en moet je je voet iets teveel overstrekken, of te weinig.
De hoek van je voet is zeer individueel, ik durf vaak rijden met veel meer dan 4cm tussen hak en pedaal. Anderen rijden kleiner of zelfs negatief.
Ik zou dus experimenteren, telescoopbuis net ietsje verder of terug dichter. (voor die paar centimeter verschil zal niet direct je ketting moeten ingekort worden of verlengd.)

Veel succes ermee,

renaat
Laatst gewijzigd door renaat op di 17 aug 2004, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Cris

#9 Bericht door Cris »

Ok, kzal deze tip even proberen de volgende dagen en weken!
En ... het is Cris niet Chris ;-)
Cris Claessens

Plaats reactie