fietskleding

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

fietskleding

#1 Bericht door toy »

Als beginnend ligger vraag ik me af welke fietskleding jullie gebruiken.Voor een gezellig tochtje is een jeans broek geen probleem maar als je eens stevig wil doortrappen is dit wel een probleem(zweten).
Ik ben al een keer gaan kijken voor een fietsbroek, maar hier zitten van die sponsen in voor zadelpijn.Van welk materiaal kan je het best een broek kopen? Het liefst zou ik een los model kopen dus niet zo 'n strakke fietsbroek.Bedankt alvast

Groetjes Toy

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

broek

#2 Bericht door marini »

ik gebruik een loopbroek zo van die strech dingen , ge vind in de "fietsspeciaal zaak" (ligfietswinkel dus)ook wel uw ding hoor.
voor bovenlijf heb ik ne windstopper , " ik ga nooit fietsen zonder mijne windstopper".zo ene met maar aan een kant ne plastiek of zo iet ademend .
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#3 Bericht door GeertJ »

meestal rij ik met een gewone losse short, vind ik gemakkelijk. Verder heb ik altijd een fietstruitje, zorgt ervoor dat het zweet gemakkelijk weg kan en niet wordt opgeslorpt in de vezels van bvb een katoen tshirt.
verder, als het kouder wordt doe ik al gauw een skibroek aan, is eigenlijk omdat ik die heb ligge, en dat die anders maar blijft liggen eh. elke andere lange broek zal ook wel voldoen eh
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
JP
Junior
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 13:16
Postcode: 9630
Fiets: Hurri Tour
Locatie: Zwalm
Contacteer:

#4 Bericht door JP »

Ik gebruik mijn fiets vooral voor woon werkverkeer en ik heb gewoon mijn kleren van toen ik nog met de bukfiets reed behouden:

Fietsondergoed dat geen zweet opslorpt

Een fietstrui met of zonder mouwen naargelang het weer.

Dan neem ik nog een fietsvest mee dat de wind tegenhoud en ook voldoet voor een lichte regen. Daar kom ik bijna altijd mee weg. Het is zelden dat het echt hard regent. Zeker in de zomer laat ik mij dan liever natregenen dan te zweten in een waterdicht vest omdat ik mij toch volledig verkleed op mijn werk. Dat fietsvest blijkt ondanks zijn lichtheid ook verbazend warm bij vrieskou, zolang je blijft doortrappen natuurlijk.

Als broek meestal een Agu fietsbroek waar ik zeer tevreden van ben (werd verkocht onder het motto met de fiets naar het werk en toch netjes op kantoor). Als het niet al te warm is kan ik die aanhouden op mijn werk, maar in de zomer fiets ik toch liever met een koersbroek. Het kussentje is niet echt een bezwaar, behalve dat het misschien wat belachelijk overkomt op een ligfiets.

Het enige vervelende is dat je aan de zakken op de rug niet veel hebt op een ligfiets en dat je alles in je fietstas moet steken, wa vervelend is.
Als ik nog eens aan fietskledij toe ben zal ik zeker uitkijken naar een fietstrui met zakken vooraan.

JP

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#5 Bericht door Wouter D »

op de hurri en ook in de limit ervaar ik dat kussentje (lees zzemvel) van mijn fietsbroek toch als een extra luxe, ik heb het zonder geporbeerd, maar ben er van afgestapt en gebruik die broek enkel nog in de winter voor bovenop mijn lange.

de een verkiest met zeemvel, de ander zonder, nog anderen fietsen liever met jeans en andere weer niet.

je moet er gewoon een beetje mee experimenteren. ik weet dat fietskledij natuurlijk niet goedkoop is, maar je hoeft die niet perse in de fietszaak te gaan halen, er zijn genoeg grote sportwinkels waar je in de solden voor een 'prikje' een goeie broek kunt bekomen, de levensduur zal weliswaar iets minder zijn, maar het experiment kost dan toch minder.

ik stel voor, je koopt er eentje met zeemvel, bevalt het je niet, dan haal je de naden van de vulling los en haal het zooitje eruit (heb ik ook gedaan) en probeer het nog eens, je broek ik nooit verloren en je hebt je bezighouding :twisted:

ik denk wel dat er nog mensen zullen zijn die hun gewoonten zullen neerpoten, dus ga je keuze zat hebben...
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie