Best te vergelijken met de F1 automobielsport : door alles wat technisch te vernieuwend was te verbieden (in de naam van veiligheid) heeft de technologie van de seriewagens die van de F1 voorbijgestoken (vb hybrides) : de F1 heeft geen technologiebevorderende functie meer. Nu is men dat aan het bijstellen.renaat schreef:l' histoire se répète
in de jaren 30 werden de ligfietsen door de UCI geband omdat ze te snel waren. Ligfietsers voelden zich uitgesloten (en worden nog steeds uitgesloten) door stomme beperkende regels.
En wat lees ik nu:diezelfde ligfietsers zeggen nu geen stroomlijnen, reeds wedstrijden moeten gereden hebben.
Ik zie echt het verschil niet, waar we zo kwaad voor waren beginnen we zelf te doen.
En wat ik met al dit geschrijf wil bereiken is dat mensen die het beleid bepalen goed nadenken voordat ze iets uitvaardigen.
Met dank aan al diegenen die dit lezen.
Groeten,
renaat
Stel : ik maak een ligfiets met een remenergierecuperatiesysteem dat me een merkbaar voordeel zou bieden, verbieden we dat dan ook zoals de staartpunt ?
Zolang er ook wedstrijden zijn waar naast een pilotenkampioen (beperkende afspraken mbt technologie zoals dus bijvoorbeeld de gewone wielersport, anders reed het daar nu vol ligfietsen) ook een technologiekampioen kan bepaald worden met als enkele ristrictie 'HPV te land' lijkt me er niet echt een probleem te zijn.
Renaat, je hebt groot gelijk.
Wouter, zonder aan wedstrijden mee te doen kan het inderdaad makkelijk zeuren zijn : ik wil dus wel eens komen racen, maar indoor op een kartcircuit met de Q lijkt me niet echt een goed idee.
Om fietskarren het nut van goede fietskarren te benadrukken lijkt het me leuk om hier een aparte wedstrijd voor te voorzien