Als ik met de M5 rij (onderstuur) gebruik in ipv een vaste spiegel op het stuur een "armbandspiegel".
Dit is iets wat Elke voor me in mekaar heeft gestoken. Eigenlijk heel handig. Op de plaats waar normaal je horloge hangt zit er nu een spiegel. Is vooral handig omdat je ook achteruit "rondom" je kan kijken. Je hoeft alleen maar je pols naar links of naar rechts te draaien.
Nadeel is natuurlijk wel dat je steeds een hand van het stuur moet halen om achter je te kunnen kijken.
gebruik spiegel?
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
- wost
- the travelling cook
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
- Postcode: 9220
- Fiets: Velo-de-Ville
- Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
- Contacteer:
Ben met spiegel begonnen op de ligger en heb nu op elke fiets wat voor soort ook een spiegel staan. Bush en muller heeft al veel geld aan mij verdiend.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.
- ZesPak
- Neo Prof
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 15 aug 2006, 23:38
- Postcode: 9120
- Fiets: Nazca Pioneer
- Locatie: Melsele
- Contacteer:
Klopt, dee dat in het begin ook op Mistral. Maar spiegel is echt luxe, je ziet bvb ook (zeer) snelle fietsers goed afkomen, je kan iedereen je zien nakijken als je ze tegen 35-40 voorbijgaat en je hoeft je hoofd niet te draaien, wat het voordeel geeft dat je tegelijk voor je én achter je kan zien.Vasco schreef:Ik rijd op een condor en heb echt geen behoefte voor een spiegel. Als je over wilt steken gewoon ff achterom kijken, zoals je op een normale fiets ook doet. En ga nou niet zeggen dat je daar te lui voor bent, want dan had je geen ligger moeten kopen maar een bed.
Op het traject naar mijn vriendin moet ik 4 (jaja VIER) maal de baan oversteken om het fietspad te volgen. Als je niet snel genoeg over bent moet je op een borduur rijden om nog op het fietspad te raken. Zonder spiegel mis je al eens een "opening" om tussen te rijden.
Dus voor mij: spiegel is een must!
Nazca Pioneer
I don't get lost all the time, I investigate alternative destinations.
I don't get lost all the time, I investigate alternative destinations.
- Koendert
- Neo Prof
- Berichten: 194
- Lid geworden op: di 05 jul 2005, 13:38
- Fiets: Optima Baron
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb en korte tijd zonder spiegeltje op de Barones gereden. Op mijn vorige ligger zat er wel één en ik miste deze ook als ik op de rechtop fiets ging karren. Je zit dan te turen op je stuur en dan bedenk je dat je eigenlijk een spiegeltje mist!
Dus snel zo'n spiegeltje gehaald. Wat een verschil! Je waant je veel veiliger waardoor je kruissnelheid meteen omhoog gaan. Iedereen slingert op een tweewieler en daarom moet je altijd weten of er achter op komend verkeer nadert. Maar ook als je renners voor wilt blijven
Voor een driewieler is het zo dat je breder bent waardoor je nog meer aan de kant zal moeten als er achterop komend verkeer nadert. Daarnaast ben je iets trager (met alle respect) waardoor je meer gepasseerd zal worden op het fietspad. Als er dan ook nog een tegenligger opkomst is dan zal zo'n spiegel zeker wel heel handig zijn.
Groetenis,
Koendert
Dus snel zo'n spiegeltje gehaald. Wat een verschil! Je waant je veel veiliger waardoor je kruissnelheid meteen omhoog gaan. Iedereen slingert op een tweewieler en daarom moet je altijd weten of er achter op komend verkeer nadert. Maar ook als je renners voor wilt blijven
Voor een driewieler is het zo dat je breder bent waardoor je nog meer aan de kant zal moeten als er achterop komend verkeer nadert. Daarnaast ben je iets trager (met alle respect) waardoor je meer gepasseerd zal worden op het fietspad. Als er dan ook nog een tegenligger opkomst is dan zal zo'n spiegel zeker wel heel handig zijn.
Groetenis,
Koendert
- dani263
- Helper
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
- Postcode: 1910
- Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
- Locatie: Kampenhout
- Contacteer:
Ge me inderdaad een spiegeltje aanschaffen om links op 't stuur te zetten.
Heb me gisteren wel goed verschoten toen een bukker me rechts (!) voorbijstak (in dezelfde rijrichting als ik dus). Is goed afgelopen maar ik was met net rechtser aan het zetten omdat ik achter mij iets gehoord had en dacht dat het waarschijnlijk een bukker was die me voorbij wou steken. Doet die ezel dat toch langs recht zeker???
Heb me gisteren wel goed verschoten toen een bukker me rechts (!) voorbijstak (in dezelfde rijrichting als ik dus). Is goed afgelopen maar ik was met net rechtser aan het zetten omdat ik achter mij iets gehoord had en dacht dat het waarschijnlijk een bukker was die me voorbij wou steken. Doet die ezel dat toch langs recht zeker???
Greetz,
Danielle
13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.
Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels
Danielle
13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.
Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels
- Koendert
- Neo Prof
- Berichten: 194
- Lid geworden op: di 05 jul 2005, 13:38
- Fiets: Optima Baron
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik moet bekennen dat als bestuurders zich aan de verkeerde kant van de weg bevinden ik soms ook zo brutaal ben recht langs af te steken.dani263 schreef:Ge me inderdaad een spiegeltje aanschaffen om links op 't stuur te zetten.
Heb me gisteren wel goed verschoten toen een bukker me rechts (!) voorbijstak (in dezelfde rijrichting als ik dus). Is goed afgelopen maar ik was met net rechtser aan het zetten omdat ik achter mij iets gehoord had en dacht dat het waarschijnlijk een bukker was die me voorbij wou steken. Doet die ezel dat toch langs recht zeker???
De optie afremmen signaal geven wachten tot bestuurder zich aan de goede zijde bevind is niet altijd de beste. Het moet dus wel veilig zijn het zal dus soms zeker schrikken zijn maar dat doen ze ook wel als je gewoon links passeert
Groetenis Koendert