Hoe kun je zelfs maar beginner worden met zo'n prijzen????

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

Hoe kun je zelfs maar beginner worden met zo'n prijzen????

#1 Bericht door dani263 »

Heb het uiteindelijke bestek van mijn trike: 3400 EUR. Ik ga proberen om een tussenkomst te bekomen van het RIZIV en 't Vlaams Fonds (wat wil zeggen dat ik de eerste 5 maand geen fiets zal zien :evil: ). Maar als je een "gewoon" iemand bent... waar haal je dan in godsnaam de centen om dit te betalen? En dit is dan nog peanuts vergeleken met WAW toestanden en velomobielen. Hoe doen jullie dat? Is er een geheim genootschap waarbij ik kan intreden? :wink:
Ja, ik werk, inkomen van gemeenteambtenaar is gene vette. En daarbovenop woon ik alleen, dus alle kosten heb ik op mijne rug. Ik zou een bijbaantje kunnen nemen maar wat? Da's niet zo simpel voor mij wegens mijn handicap. Als je je rechterarm en -hand niet zo goed meer kan gebruiken zie ik mij geen kassierster in een Delhaize of zo zijn en eten opdienen nog veel minder. Slechte rug geeft dat ik ook niet kan gaan poetsen voor centjes.
Enige andere ideeën? En geen van die aard waar mannen aan kunnen denken hé! :? (Ikke vrouw zijnde...)
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

tja Danielle, mijn inkomen is een zuiver uitkeringske van het riziv, heb wel voordeel dat ik bij ouders woon. Nu merk ik dat je echt hoopt op het riziv en vlaamsfonds. Nu mijn ervaring is dat ze niets bijleggen, of het moet je vervoer gaan vervangen. Sommige hier hebben het geluk om fietsvergoeding te krijgen dat is zo te horen ook een mooi bedrag, maar ja moetje nog steeds een fiets hebben om recht te hebben op deze vergoeding. Als je metje gezondheid zit te sukkelen, val je regelmatig uit de boot.

gelukkig heb ik steuntje in de rug gekregen van mijn broer,
Laatst gewijzigd door Edje op do 06 jul 2006, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gast

Re: Hoe kun je zelfs maar beginner worden met zo'n prijzen??

#3 Bericht door Gast »

dani263 schreef:En geen van die aard waar mannen aan kunnen denken hé! :? (Ikke vrouw zijnde...)
Ik heb nochtans ooit beroepshalve het boekje gevonden van iemand die exclusief en luxueus 'op haar eigen' werkte. Daar stonden de 'ontvangsten' in vermeld met datum, uur en beschrijving van de 'gever'. Ik kan je garanderen dat ze zich elke maand twee 3.400 euro-trikes kon kopen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Ja, een ligfiets kost geld, veel geld. Jammer genoeg is daar op dit ogenblik weinig aan te doen, omdat die nu eenmaal niet op die aantallen worden vervaardigd zoals de bukfietsen. Daar moeten we maar mee leven en dan ook het nodige sparen... en goed blijven uitkijken op de tweedehandsmarkt. Soms kun je echt mooie koopjes doen.

Zo heb ik mijn trike ver beneden de oorspronkelijke aankoopprijs mee naar huis kunnen nemen. Dan nog bleef het een bom geld in vergelijking met een bukfiets, zodat mijn toenmalige vriendin me voor gek verklaarde toen we samen de trike gingen halen. Ik kon haar best wel begrijpen, maar de lokroep was te groot bij mij.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Hoe kun je zelfs maar beginner worden met zo'n prijzen??

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Ik heb nochtans ooit beroepshalve het boekje gevonden van iemand die exclusief en luxueus 'op haar eigen' werkte. Daar stonden de 'ontvangsten' in vermeld met datum, uur en beschrijving van de 'gever'. Ik kan je garanderen dat ze zich elke maand twee 3.400 euro-trikes kon kopen.
En reed ze ook met trikes rond of "reed" ze alleen met andere dingen? :wink:

Gebruikersavatar
ypres
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 12:00
Locatie: Zillebeke - Ieper ( West-Vlaanderen)
Contacteer:

#6 Bericht door ypres »

mijn "mooie" fietsvergoeding moet ik toch 5 jaar sparen voor een nieuwe hurri...........
wie het ijzer smeed als het koud is,
word pas smid als hij oud is.

Gebruikersavatar
Steks
Belofte
Berichten: 106
Lid geworden op: ma 19 jun 2006, 1:31
Fiets: Optima Baron
Locatie: Barendrecht (NL)
Contacteer:

#7 Bericht door Steks »

Ik heb mijn ligfiets onder als hobby aangeschaft en verder kan ik met regelmatig gebruik de kosten er in twee jaar wel uit hebben met de besparing op mijn bezine.

cable guy
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 06 dec 2004, 13:23
Postcode: 2170
Fiets: 20' 20' van de marini stal
Locatie: Merksem
Contacteer:

#8 Bericht door cable guy »

Ik begrijp je punt en ja wij hebben een dure hobby. Maar ik moet er zelf heel voor wat voor laten om er aan mee te kunnen doen en toch vind ik het alle moeite waard.
Je kan ook proberen om je fietske bloot aan te schaffen (dwz zonder onderdelen en ze dan bv bij een andere klasieke fietswinkel aan te schaffen) Let op bij een trike heb je natuurlijk een aantal speciale onderdelen die je nt overal vind.

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#9 Bericht door Jan.E »

Onderdelen apart aanschaffen valt altijd duurder uit, best ergens een tweedehands zoeken.

Gast

#10 Bericht door Gast »

tja,... elke hobby kost geld... En velen zullen ook wel keuzes maken. Ik heb bijvoorbeeld geen wagen en ben niet van zin op reis te gaan. Ik ben ook alleenstaande met ee eigen huis om af te betalen. Of waar een wil is is een weg. Anderzijds is niet iedereen gelijk. De ene heeft een dikker 'pree' dan een ander. Op dat gebied heb ik uiteindelijk ook geen klagen. Doch een nieuwe ligfiets zit er bij mij ook niet direct in :( ... Gelukkig heb ik reeds een schoon ocaasie op't oog. Nog een beetje afwachten.

Ach was een ligfiets maar wat meer mainstream... Dan zouden de prijzen toch een beetje dalen...

wouter.

Gebruikersavatar
hdbiker
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:53
Fiets: M5 SP559
Contacteer:

#11 Bericht door hdbiker »

cable guy schreef: Je kan ook proberen om je fietske bloot aan te schaffen .
Ik wil ook een nieuwe fiets kopen . Ze gaan dus meer korting geven
als ik mijn vrouw bloot laat betalen ? :wink:
Ik rij nu wel op een bukker 8-)
Maar ik mis wel echt mijne ligger

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#12 Bericht door rik »

Ik wil ook een nieuwe fiets kopen . Ze gaan dus meer korting geven
als ik mijn vrouw bloot laat betalen ?
:lol: LOL :lol:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gast

#13 Bericht door Gast »

Zelfde hier, ik kocht mijn fiets tweedehands. Deze kon ik pas betalen als ik mijn andere fiets ervoor verkocht. Ik denk dat het enkel een vorm van overwegen is wat kan en wat niet. Misschien die vijf maand spenderen aan zoeken naar een betaalbare tweedehands trike.


Greetz,

Kevin

De Pitte
Nieuweling
Berichten: 33
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:20
Postcode: 3210
Locatie: Lubbeek
Contacteer:

#14 Bericht door De Pitte »

Hoi Danielle,

'k Weet niet dat je der nog iets mee bent maar kijk ook nog eens op de site van Bram Smit, www.fastfwd.nl Hij biedt een kanteltrike aan waarvan het voorstuk afkomstig van de deelbare lage racer. Deze lage deelbare en het prototype van de Munzo heb ik onlangs mogen testen. Beviel me prima en was zeker niet zo prijzig als veel anderen. De lage deelbare werd verkocht voor 1250€ de nieuwe Munzo zou op 1300€ komen. Van de kanteltrike heb ik helaas geen prijzen.
Ga trouwens binnenkort naar Bram toe om de 2 nogmaals te testen waarna ik een definitieve keuze ga maken en bestelling plaatsen.
En daar Lubbeek niet heel ver van Leuven ligt kunnen we misschien afspreken om samen langs te gaan en er een daguitstap van maken.

Groetjes,

de pitte

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#15 Bericht door dani263 »

Edje schreef:tja Danielle, mijn inkomen is een zuiver uitkeringske van het riziv, heb wel voordeel dat ik bij ouders woon. Nu merk ik dat je echt hoopt op het riziv en vlaamsfonds. Nu mijn ervaring is dat ze niets bijleggen, of het moet je vervoer gaan vervangen. Sommige hier hebben het geluk om fietsvergoeding te krijgen dat is zo te horen ook een mooi bedrag, maar ja moetje nog steeds een fiets hebben om recht te hebben op deze vergoeding. Als je metje gezondheid zit te sukkelen, val je regelmatig uit de boot.

gelukkig heb ik steuntje in de rug gekregen van mijn broer,
Chapeau! Die uitkeringen van 't Riziv die je krijgt, da's ook wreed weinig, ik ken ze! Is inderdaad voordeel dat je bij je ouders woont! En is heel tof dat je broer je geholpen heeft!

Ben vandaag een heel dossier gaan binnendoen bij de sociale dienst van mijn ziekenkas. Zij gaan meteen een aanvraag indienen bij het Vlaams Fonds. Zal kantje boord worden vrees ik want die trike zit niet in hun "pakket" van dingen waarvoor ze tussenkomen, dus moet dat voor een speciale commissie komen! Gaat nog maanden duren! En intussen kan ik op mijn kin kloppen :x
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Plaats reactie