Hoi... even voorstellen

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gast

Hoi... even voorstellen

#1 Bericht door Gast »

Hoi,

Ik ben dus Wouter D'hoye en woon in Zele (waasland). Ik fiets al een aantal jaren voor m'n dagelijks vervoer (ben ermee begonnen toen ik in Aalst naar school ging maar was trein en bus beu... leve de vrijheid van't fietske)

Nu heb ik al redelijk wat kilometers onder mijn gat maar zou ik ook graag wat met meer comfort fietsen. (rapper is ook leuk natuurlijk) Ik zit al enige tijd zeer geïnteresseerd naar de windcheetah te kijken. Zo nen driewieler heeft toch wel iets. (comfort, ge valt er nie mee, ge moet geen voet aan grond zetten,....)

Zijn er hier mensen die met deze of andere driewielers ervaring hebben en waarmee ik misschien eens kan testen. Bij voorkeur mensen die een beetje in de buurt wonen... Mensen die nog advies hebben mogen me ook gerust iets laten weten hoor.

Wouter.

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

Re: Hoi... even voorstellen

#2 Bericht door dani263 »

wouterdhoye schreef:Hoi,

Ik ben dus Wouter D'hoye en woon in Zele (waasland). Ik fiets al een aantal jaren voor m'n dagelijks vervoer (ben ermee begonnen toen ik in Aalst naar school ging maar was trein en bus beu... leve de vrijheid van't fietske)

Nu heb ik al redelijk wat kilometers onder mijn gat maar zou ik ook graag wat met meer comfort fietsen. (rapper is ook leuk natuurlijk) Ik zit al enige tijd zeer geïnteresseerd naar de windcheetah te kijken. Zo nen driewieler heeft toch wel iets. (comfort, ge valt er nie mee, ge moet geen voet aan grond zetten,....)

Zijn er hier mensen die met deze of andere driewielers ervaring hebben en waarmee ik misschien eens kan testen. Bij voorkeur mensen die een beetje in de buurt wonen... Mensen die nog advies hebben mogen me ook gerust iets laten weten hoor.

Wouter.
Hallo Wouter,

Ben zelf ook nogal groen achter mijn oren op dit forum! Heb vorige vrijdag een trike gehuurd en ik ben verkocht!!! Dat rijdt waanzinnig plezant!
Ik denk dat in Leuven nog steeds een Cheetah te koop staat. Ik kan hem niet kopen omdat ik een hogere trike (zithoogte) nodig heb (wegens handicap), maar indien dat niet nodig zou zijn zou ik zéker een cheetah overwegen, of een andere trike.... ik ken er nog niet zo veel van maar ik vind het de moeite waard!
Succes met je zoektocht!!! Ben er zeker van dat je hier wel hulp zult krijgen!
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#3 Bericht door Johan Clerx »

Je gaat hier zeker mensen met heel wat trike ervaring tegenkomen. Edje, Eeuwige Reiziger, Brechtix, Boonsp, Lieve ... en nog heel wat anderen zullen hun ervaringen zeker graag met je delen.

Voor testritjes kan je steeds in een van de ligfietswinkels terecht: www.tim.be, www.ligfiets.be, abikes, www.profitness.be, www.deliggendereiziger.net terecht. Ze staan je graag bij met raad en daad.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#4 Bericht door Edje »

Ik heb van eigenaar gehoord dat de windcheeta een vrij soepel kader heeft, hij was er niet echt te vrede van. Maar als je nieuw koopt kan je misschien is naar een catrike uitkijken, nu 2de hands zijn ze hier niet te vinden vrees ik. het is een lichte trike ongeveer 12 kg nieuw kost levering aan de deur bedraagt 3100 €, maar hier krijg je veel fiets voor terug.

Je kan misschienis contact opnemen me catrike jovi, hij heeft de speed momenteel dit is een pracht trike, info vind je ook bij www.trikesandstuff.co.uk Ian leverd trike aan de deur af ( mits tussenkomst fery. In amsterdam zit er nu ook een verdeler.

Momenteel staat er een 2de hands road bij Ian, is het snel werkpaarde van Catrike voor 1300 £
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Hoi... even voorstellen

#5 Bericht door marksje »

wouterdhoye schreef:Hoi,
Ik ben dus Wouter D'hoye en woon in Zele (waasland)...........
Enen van "Zeel" dedju, welgekomen. Ik ben daar geboren en heb er tot mijn 21 gewoond (Nieuwe Kouterdreef). Ik kom wel nog regelmatig in "Zeel" op familiebezoek. Ge gaat mij wel horen roepen als ik jou daar eens tegenkom met je (nieuwe) trike. :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gast

#6 Bericht door Gast »

Hoi,

eerst en vooral bedankt voor het warme welkom :)

Bloijkbaar zijn er nog schoon alternatieven voor de cheetah... Vooral de Optima rider en HP Scorpion lijken interessant (zijn ook beduidend goedkoper dan de windcheetah) Ook die catrike zal ik eens nader moeten bekijken...

Danielle: Die Cheetah in leuven, waar staat die en is dat een nieuwe of een occasie? Weet je wat men er voor vraagt?

Johan, Bedankt voor de links.

Marksje: U zeker niet inhouden ;) maar 't zal wel nog even duren eer da fietske d'er is hoor... (waarom kosten die dingen toch zo veel geld...)

Is er dit jaar nog ergens een beurs of evenenment waar trikes kunnen getest worden? Ik vermoed dat niet alle trikes zomaar ergens ter beschikking staan om te testen...

groetjes,

Wouter.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

de scorpion en rider staan bij tim meen ik,

Ik zelf ben gaan testen in engeland voor de catrike en de ICE trikes, welke misschien nog een optie zijn voor U is een redelijk geprijsde trike.

Ik meen dat Dries verdeler ging worden van Ice
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#8 Bericht door Dries »

http://www.fietser.be heeft een ICE Q te huur en is dealer. 1 uur rondtjollen is gratis.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

wost uit hamme heeft trouwnes ook een trike staan, misschien mag je die ook eens proberen. en tis nog redelijk dicht bij de deur
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#10 Bericht door dani263 »

Wouter schreef:wost uit hamme heeft trouwnes ook een trike staan, misschien mag je die ook eens proberen. en tis nog redelijk dicht bij de deur
wost is effe met congé zal pas 7/7 terug zijn.
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#11 Bericht door dani263 »

wouterdhoye schreef: Danielle: Die Cheetah in leuven, waar staat die en is dat een nieuwe of een occasie? Weet je wat men er voor vraagt?

Wouter.
Heb je pb gestuurd, maar je kan die cheetah vinden bij a-bikes. Is occasie.
http://www.a-bikes.be/
Weet de prijs niet, bellen kan altijd. Héél toffe gast!
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gast

#12 Bericht door Gast »

Bedankt Danielle!

heb reeds contact gehad met a-bikes en kan binnenkort eens gaan testen...

wouter

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#13 Bericht door dani263 »

wouterdhoye schreef:Bedankt Danielle!

heb reeds contact gehad met a-bikes en kan binnenkort eens gaan testen...

wouter
Laat me weten hoe het gaat!!!!
Groetjes
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#14 Bericht door tom »

met mijn lowracer moet ik ook geen voet aan de grond zetten bij een rood licht.
Ik laat mijn voeten in de klicks en zet een hand op de grond.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gast

#15 Bericht door Gast »

Gij hebt dan ook wel lange armen hé Tom :wink:

Ik denk als ik mijne hurri in de laagste stand zet; ik toch nog op mijne zijgevel terecht kom als ik mijn hand wil zetten. :lol:

Plaats reactie