Even voorstellen

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

Even voorstellen

#1 Bericht door dani263 »

Hallo iedereen,

Ben hier compleet nieuw en heb een hoop vragen. Zit momenteel op kantoor, dus zal ik het nu even kort moeten houden.
Ik ben Danielle, 44, woon in Leuven en ben zo'n 2 weken geleden zowat van mijn stoel gevallen. Waarom? Omdat ik op het net afbeeldingen had gezien van trikes. Ik wist echt niet dat dat bestond!!!!! Ja, ik begin oudbakken te worden op bepaalde gebieden :oops:
Enfin, na nog wat verder zoeken ben ik jullie tegen gekomen en nu zit ik hier.
Waarom trikes mij interesseren?
Wel, toen ik 20 was ben ik omver gereden door een auto (Ford Fiesta....toepasselijke naam :wink: ) (Ik was te voet).
Resultaat: ik heb een handicap en kan geen gewone fiets meer gebruiken.
Enkele jaren geleden heb ik me tweedehands een driewieler gekocht. Ik dacht dat dat de oplossing was.... WRONG!!!! Mensen, was me dat gevaarlijk!!! Dus heb ik die terug verkocht en sindsdien geen voet meer op een fiets gezet.
Ben wel verschrikkelijk gefrustreerd want die auto is wel plezant maar mijn conditie is nul komma nul.
Nu vraag ik me af in hoeverre een trike een oplossing zoe kunnen zijn.
Ik heb al veel info gevonden op het net maar spreken met mensen met ervaring lijkt me beter!
Ik zou de trike in de eerste plaats gebruiken voor woon/werkverkeer. Hij moet ook niet te laag bij de grond liggen wegens te moeilijk om in te stappen. Een Kettwiesel is al wat laag... Lepus zou beter zijn. Maar ik vind hier veel info maar niet veel over dat merk... is dat merk niet zo goed? En dan die prijzen!!!!
Maar bon, baas is in aantocht, zal effe "werken". Zal mijn andere vragen op andere plaats in dit forum zetten, weet nog niet juist waar....
Groetjes uit Leuven!
Danielle
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
Koen
Junior
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 12 nov 2003, 12:08
Postcode: 2000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Antwaarpen
Contacteer:

#2 Bericht door Koen »

Ga eens een kijkje nemen bij a-bikes. (http://www.a-bikes.be/) Een lig- en andere speciale fietswinkel in Kessel-Lo, vlakbij het Station van Leuven. Daar zullen ze je allicht wat verder kunnen helpen en dingen laten proberen.

Groetjes

Koen
Tai: april 2002 - november 2003
Hurri: februari 2006 - ...

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#3 Bericht door dani263 »

Koen schreef:Ga eens een kijkje nemen bij a-bikes. (http://www.a-bikes.be/) Een lig- en andere speciale fietswinkel in Kessel-Lo, vlakbij het Station van Leuven. Daar zullen ze je allicht wat verder kunnen helpen en dingen laten proberen.

Groetjes

Koen
Hallo,
Ja, a-bikes is gekend bij me. Daar heb ik vorige zaterdag even met een Lepus gereden en dat was fantastisch! Zal er daar waarschijnlijk binnenkort 1 huren om uitgebreider te proberen!
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#4 Bericht door Edje »

Wel Danielle zou zeggen To trike. Nu de hoogte die je zoek geeft je zeker een beperking in keuze, maar ik zal isrond snuffelen of ik meer gegevens vind over de lepus al vermoed ik dat er een foutje in de naam kan zitten.

Ga nu snuffelen voor je ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#5 Bericht door Edje »

Effe gezocht en gevonden voo rje

http://www.hasebikes.com/ens/lepus/index.php

Hasebikes is bij mijn weten duitse "grundlichheid" denk zeker niet dat je aan de kwaliteit moet twijfelen :wink:

De lepus is inderdaad iets hoger van zithoogte dan de Kettwiesel, maar heeft ook het voordeel vouwbaar te zijn.

Nu ja duitse grundlichheid kost inder daad geld.

Zo kan je verder met je zoektocht, als ik nog andere trike vind zal ik het je zeker laten weten ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#6 Bericht door David »

Denk dat de Sinner Comfort ook een iets hogere trike is, maar heb zelf nog nooit met een trike gereden dus meer uitleg of persoonlijke ervaringen kan ik niet delen. Succes in je zoektocht.

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#7 Bericht door dani263 »

David schreef:Denk dat de Sinner Comfort ook een iets hogere trike is, maar heb zelf nog nooit met een trike gereden dus meer uitleg of persoonlijke ervaringen kan ik niet delen. Succes in je zoektocht.
Bedankt voor je bericht!
De Sinner is inderdaad ook hoger qua zitting. Deze fiets kan je echter niet plooien..... is wel goedkoper en ken niks van techniek om nu te de Lepus en de Sinner te vergelijken.... :roll:
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#8 Bericht door dani263 »

Edje schreef:Effe gezocht en gevonden voo rje

http://www.hasebikes.com/ens/lepus/index.php

Hasebikes is bij mijn weten duitse "grundlichheid" denk zeker niet dat je aan de kwaliteit moet twijfelen :wink:

De lepus is inderdaad iets hoger van zithoogte dan de Kettwiesel, maar heeft ook het voordeel vouwbaar te zijn.

Nu ja duitse grundlichheid kost inder daad geld.

Zo kan je verder met je zoektocht, als ik nog andere trike vind zal ik het je zeker laten weten ;-)
Bedankt voor al je info Edje!!!!
Ja, die "gründlichkeit" niet waar!
Nu had ik er mijn zinnen op gezet dat die fiets interessant was omdat die plooibaar is.... euh..... heb ergens op een site gelezen dat die dan in een station wagon past. Zal dus niks worden als ik mijn achterzitjes van mijn Nissan Micra naar beneden doe. En dan spreek ik nog niet van 't gewicht.... 22 kg... euh.... hoe krijg ik dat in mijn eentje in mijn autootje gehesen????? :shock:

Heb net nog info binnengekregen van een Nederlands merk. Trike noemt "Easy Sport" Weet verdorie zelfs niet het verschil tussen hydraulische remmen en schijfremmen..... hoe moet ik eraan beginnen????
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

mogelijke oplossing

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

dani263 schreef:Ik zou de trike in de eerste plaats gebruiken voor woon/werkverkeer. Hij moet ook niet te laag bij de grond liggen wegens te moeilijk om in te stappen. Een Kettwiesel is al wat laag... Lepus zou beter zijn. Maar ik vind hier veel info maar niet veel over dat merk... is dat merk niet zo goed? En dan die prijzen!!!!
Ligfietsen in het algemeen en trikes in het bijzonder zijn niet al te goedkoop. Jammer genoeg. Misschien kan je uitkijken voor een tweedehands exemplaar. Toen ik laatst bij Tempelman was, zag ik er een tweedehandse Kettwiesel staan.

http://www.ligfietsshop.nl/nl/occassions_nl.htm

Omdat de trikes van Hase in Duitsland vlotjes van de hand gaan, is de kans ook veel groter dat je er eentje vindt aan verlaagde prijs. Mail misschien de Duitse ligfietswinkels eens.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

dani263 schreef:De Sinner is inderdaad ook hoger qua zitting. Deze fiets kan je echter niet plooien..... is wel goedkoper en ken niks van techniek om nu te de Lepus en de Sinner te vergelijken.... :roll:
Met de Sinner als met Lepus en Kettwiesel heb ik al testritjes gedaan. Ik verkies zonder enige twijfel de producten van Hase.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#11 Bericht door eeuwige reiziger »

dani263 schreef:Heb net nog info binnengekregen van een Nederlands merk. Trike noemt "Easy Sport" Weet verdorie zelfs niet het verschil tussen hydraulische remmen en schijfremmen..... hoe moet ik eraan beginnen????
Als je een vouwbare trike zoekt, dan zijn er nog twee andere mogelijkheden:

Aiolos Trilite:
http://www.aiolos.de/trilite.htm

Trice T:
http://www.ice.hpv.co.uk/trikes_t.htm

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#12 Bericht door dani263 »

eeuwige reiziger schreef:
dani263 schreef:Heb net nog info binnengekregen van een Nederlands merk. Trike noemt "Easy Sport" Weet verdorie zelfs niet het verschil tussen hydraulische remmen en schijfremmen..... hoe moet ik eraan beginnen????
Als je een vouwbare trike zoekt, dan zijn er nog twee andere mogelijkheden:

Aiolos Trilite:
http://www.aiolos.de/trilite.htm

Trice T:
http://www.ice.hpv.co.uk/trikes_t.htm
Die aiolos kende ik nog niet! Is nog duurder :shock: Ben maar een ambtenaartje van de gemeente zenne :wink:

De Ice trikes was ik al tegengekomen. Wist niet dat er daar eentje bij was die opvouwbaar was. Zithoogte is wat laag.... En ik heb zo'n 5 minuutjes naar dat opvouwfilpje zitten kijken en ben er nog niet uit. Maar ja... ik heb al last met een ligzetel om in 't gras te zetten in de zomer :lol:

Toch bedankt voor de info!
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

Re: mogelijke oplossing

#13 Bericht door dani263 »

eeuwige reiziger schreef:ligfietsen in het algemeen en trikes in het bijzonder zijn niet al te goedkoop. Jammer genoeg. Misschien kan je uitkijken voor een tweedehands exemplaar. Toen ik laatst bij Tempelman was, zag ik er een tweedehandse Kettwiesel staan.

http://www.ligfietsshop.nl/nl/occassions_nl.htm

Omdat de trikes van Hase in Duitsland vlotjes van de hand gaan, is de kans ook veel groter dat je er eentje vindt aan verlaagde prijs. Mail misschien de Duitse ligfietswinkels eens.
Heb onlangs een kettwiesel op eBay zien staan en die was duurder dan ik hem hier in de winkel kan kopen (ik denk dat het een standaardmodel was)
Heb nog niks van Hase in tweedehands gevonden :cry:
Maar wel goeie tip van je om naar Duitsland te mailen. Ga er wel deze avond niet meer aan beginnen om ligfietswinkels in Duitsland te' vinden!
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#14 Bericht door toy »

Laatst gewijzigd door toy op wo 28 jun 2006, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#15 Bericht door dani263 »

Bedankt toy!
Is niet volledig mijn smaak.... ben nogal een moeilijke :lol:
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Plaats reactie