HPV-weekend 2006 (30 september & 1 oktober) in Huizingen

Planning en opvolging van wedstrijden

pajottenland

ik kom er aan
10
56%
ik kom er niet aan
8
44%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kleintje
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:45
Fiets: een echte kadett
Locatie: overslag
Contacteer:

#31 Bericht door kleintje »

Ik zal nog een beetje moeten oefenen op mijne reflexuitklik, dan lig ik misschien wat minder op de grond.

Gebruikersavatar
Marc N Agnes
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 17:24
Postcode: 1500
Fiets: M5 26/20
Locatie: 1500 Halle
Contacteer:

#32 Bericht door Marc N Agnes »

Tof om zo'n positieve feedback te horen.

Wij vonden het alvast ook een geslaagd weekend, zowel wat route als wat mensen betreft. We zijn jullie dus ook dankbaar.

Bram had wat foto's gemaakt, vaak nogal statisch (al rijdend nogal moeilijk), je kan ze bekijken via deze link: http://users.skynet.be/bramluyckx/Weekend

Wie graag een verslag maakt van het weekend voor het HPV nieuws blad, doen!

groetjes
Marc N Agnes
liggers weten waarom

Gast

#33 Bericht door Gast »

Op zaterdag 23 september 2006 heb ik in die streek de afsluitende Belgische BRB 200 km vanuit Antoing verreden. Van Bléharies naar Ronquières en terug via Ecaussines, de NAVO-Shape en de samenvloeiing van de l'Escaut en de Scarpe.

Zeg niet dat je de l'Escaut niet kent. Dat vergeef ik je niet. De Scarpe al dan niet kennen is iets anders.

Alhoewel de omgeving rond Ronquières bij mij wel bekend is als heuvelachtig, nukkig maar mooi, blijft het steeds een aparte adrenalinebelevenis om een degelijk uitgepijld parcours te verrijden langs wegen die op het eerste zicht bekend zouden moeten zijn, maar uiteindelijk onbekend klein blijken te zijn om ten slotte uit te monden op de plaatsen waar je moet zijn om er een controlestempel te halen.

Je voelt je verloren in je eigen kleine land.

Maar het onbekende op zich is al een belevenis en je hoeft daarvoor niet meteen naar de Sahara.
Rijden temidden van meer dan honderd andere deelnemers die sneller zoniet trager gaan is een stimulerende bezigheid. Daar is de organisatie in Antoing voor bekend. En soms kom je een soortgenoot tegen die dezelfde snelheid fietst en waaraan je een latere prettige herinnering aan overhoudt. Je houdt er bijna een denkrelatie aan over en daar bedoel ik niets verkeerds mee. Het is fietsplezier puur en dat telt!

Wat had je gedacht om na Thieu te rijden naast en langs een kanaal waar grote schepen op rondvaren terwijl dat kanaal méters boven een drukke weg van Binche naar Le Roeulx loopt. En iets later de onderkant van die fameuze honderden meters lange inrichting kunnen bekijken omdat het parcours zo uitgepijld is dat die mogelijkheid bestaat.
Nee, de kanaalkuip lekt geen water. Dat heb ik als Vlaming goed nagezien. Degelijk werk van de Walen. Maar het moet geld gekost hebben, en zelfs de Walen twijfelen over het nut van die brug en dat kanaal in zijn geheel.

Ik kom dan 's avonds thuis met een vermoeide, maar brede glimlach op het gezicht. De vraag wordt thuis bij dergelijk aangezicht niet meer gesteld of het meegevallen is. Dit wordt verondersteld. Maar als zij het zéker willen weten, dan moeten ze maar meegaan.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#34 Bericht door Edje »

Inderdaad Patrick het is daar een heel mooie streek, als je daar 200 km BRB rijdt hoedje af, al ben jij er wel al andere tegengekomen denk ik :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie