moeten rubrieken meer onderverdeeld worden?
- GeertJ
- Site Admin
- Postcode: 9031
- Fiets: Challenge Taifun
- Contacteer:
moeten rubrieken meer onderverdeeld worden?
even in navolging van de berichtjes die Hugo hier geplaatst heeft, een poll starten.
Moeten sommige rubrieken onderverdelingen krijgen om de leesbaarheid te verhogen, of niet? of gaat dit de leesbaarheid van het forum helemaal niet verhogen?
Concreet voor rubriek materiaal en techniek zou ik het zo kunnen doen:
een onderverdeling aanmaken zoals we al "gentseliggers" en "HPV belgie" hebben.
In de onderverdeling "materiaal en techniek" volgende forums aanmaken:
bvb
verlichting
banden
trikes
ligfietsen
velomobielen
...
zijn jullie hiervoor te vinden?
Nadeel dat ik zie (buiten dat het voor de moderators een immens monnikenwerk gaat zijn, om de huidige rubriek mat en tech, op de juiste plek te krijgen als we zo een systeem zouden toepassen) is dat mensen niet goed meer gaan vinden waar iets staat, immers gebeurt het dikwijls dat een topic waar het in het begin gaat over lichten, na een tijd gaat over, kzeg maar iets, banden...
nu is het zo, als mensen iets technisch zoeken dat ze veel kans hebben dat het in materiaal en techniek gaat staan, als we deze onderverdelen, dan moeten de mensen gaan kiezen tss bvb verlichting, banden, ....
Moeten sommige rubrieken onderverdelingen krijgen om de leesbaarheid te verhogen, of niet? of gaat dit de leesbaarheid van het forum helemaal niet verhogen?
Concreet voor rubriek materiaal en techniek zou ik het zo kunnen doen:
een onderverdeling aanmaken zoals we al "gentseliggers" en "HPV belgie" hebben.
In de onderverdeling "materiaal en techniek" volgende forums aanmaken:
bvb
verlichting
banden
trikes
ligfietsen
velomobielen
...
zijn jullie hiervoor te vinden?
Nadeel dat ik zie (buiten dat het voor de moderators een immens monnikenwerk gaat zijn, om de huidige rubriek mat en tech, op de juiste plek te krijgen als we zo een systeem zouden toepassen) is dat mensen niet goed meer gaan vinden waar iets staat, immers gebeurt het dikwijls dat een topic waar het in het begin gaat over lichten, na een tijd gaat over, kzeg maar iets, banden...
nu is het zo, als mensen iets technisch zoeken dat ze veel kans hebben dat het in materiaal en techniek gaat staan, als we deze onderverdelen, dan moeten de mensen gaan kiezen tss bvb verlichting, banden, ....
Groeten
Geert
Challenge Taifun
Geert
Challenge Taifun
- Edje
- General Manager
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Contacteer:
Hoe meer je gaat onderverdelen hoe moeilijker het wordt om te modereren.
Toch misschien een sugestie, wat jullie problemen op ons forum opgelost heeft. per forum één moderator zetten, nu kan je het probleem hebben dat ze niet durven wissen of niet verantwoordelijk willen zijn om te wissen.
Toch misschien een sugestie, wat jullie problemen op ons forum opgelost heeft. per forum één moderator zetten, nu kan je het probleem hebben dat ze niet durven wissen of niet verantwoordelijk willen zijn om te wissen.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
- Luc Willaert
- General Manager
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Contacteer:
-
- Junior
- Postcode: 3910
- Fiets: Giant XtC3
- Contacteer:
Op zich kan een verdere opdeling ook meer duidelijkheid brengen maar dan moet wel voor elk onderdeel een sticky gemaakt worden.
Een degelijke uitleg met wat wel en niet in de categorie thuishoort... dat is voor iedereen duidelijk.
Misschien is dat nu ook een oplossing. Maak duidelijk wat er wel of niet in een bepaalde categorie kan en mag. Dan kan iedereen zich daaraan houden.
Stel op basis hiervan een lijstje op wat allemaal besproken zal worden, uitgaande van de richtlijnen. Is er dan nog iets wat nergen plaats heeft, dan kan je nog categorieën gaan verschuiven of bijverzinnen...
Groetjes G
Een degelijke uitleg met wat wel en niet in de categorie thuishoort... dat is voor iedereen duidelijk.
Misschien is dat nu ook een oplossing. Maak duidelijk wat er wel of niet in een bepaalde categorie kan en mag. Dan kan iedereen zich daaraan houden.
Stel op basis hiervan een lijstje op wat allemaal besproken zal worden, uitgaande van de richtlijnen. Is er dan nog iets wat nergen plaats heeft, dan kan je nog categorieën gaan verschuiven of bijverzinnen...
Groetjes G
- hugo
- Kopman
- Postcode: 8000
- Contacteer:
wost
soms staat een onderwerp in babbelhoek dat best in materiaaltechniek had gekund
betekent dit dan dat onderverdeling geen goede zaak is ?
onderverdelen of alles samen < beide keuzes hebben voor en nadelen
we kunnen ook alles bundelen
en telkens in de het vak onderwerp eerst zetten waarover het gaat
voorbeeld > banden : wie heeft ervaring met xyz
voorbeeld > te koop : xyz
tenslotte - wie aanklikt "berichten sedert laatste bezoek" krijgt ook alles door elkaar
afspraken rond formulering in onderwerp zou ook de zoekfunktie kunnen verbeteren (?)
toertocht > westvlaanderen > 12 12 2007 xyz
toeren > wvl > 12 12 2007 xyz
toeren > antw > 13 12 2007 xyz
nieuw > oud
luc
ik ben voorlopig geen fan van rubr highracer lowracer enz
maar ... ik zie geen probl voor een rubriek "drie wielen"
dit voor de "adepten" ...
ik pleit misschien ook voor een soepele houding
zijn er weinig postst in een bepaalde rubriek > weg ermee
soms staat een onderwerp in babbelhoek dat best in materiaaltechniek had gekund
betekent dit dan dat onderverdeling geen goede zaak is ?
onderverdelen of alles samen < beide keuzes hebben voor en nadelen
we kunnen ook alles bundelen
en telkens in de het vak onderwerp eerst zetten waarover het gaat
voorbeeld > banden : wie heeft ervaring met xyz
voorbeeld > te koop : xyz
tenslotte - wie aanklikt "berichten sedert laatste bezoek" krijgt ook alles door elkaar
afspraken rond formulering in onderwerp zou ook de zoekfunktie kunnen verbeteren (?)
toertocht > westvlaanderen > 12 12 2007 xyz
toeren > wvl > 12 12 2007 xyz
toeren > antw > 13 12 2007 xyz
nieuw > oud
luc
ik ben voorlopig geen fan van rubr highracer lowracer enz
maar ... ik zie geen probl voor een rubriek "drie wielen"
dit voor de "adepten" ...
ik pleit misschien ook voor een soepele houding
zijn er weinig postst in een bepaalde rubriek > weg ermee
- Wouter D
- General Manager
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Contacteer:
hugo, als een onderwerp in de verkeerde rubriek staat volgens jou is het een kleine moeite van de moderator even te tippen over je gedachte, niet direct beginnen roepen dat er meer rubrieken moeten komen.
ik zou bang worden dat het forum te groot word en we een echte orgnizatie moeten oprichten om dat goed te krijgen, hopelijk is mijn vrees ongegrond.
ik zou bang worden dat het forum te groot word en we een echte orgnizatie moeten oprichten om dat goed te krijgen, hopelijk is mijn vrees ongegrond.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- Koen
- Junior
- Postcode: 2000
- Fiets: Challenge Hurricane
- Contacteer:
Ik ben niet voor opsplitisng van (mijn favoriet subforum) mat en tech.
Elk onderwerp heeft ook zijn titel, dus als ik niet geïnteresseerd ben in verlichting omdat mijn lichten het nu per ongeluk effe goed doen, dan skip ik dat gewoon. En anders moet ik 10 keer klikken om een zicht te hebben op alle technische onderwerpen, please don't.
Verdere opspliting zal er ook voor zorgen dat technische vragen van driewieler-rijders bijvoorbeeld minder snel wel een passend antwoord krijgen van bijv twee-liggers, of meer dezelfde vragen in verschillende subfora omdat die vragen opgaan voor zowel twee- als drie-wielers.
Elk onderwerp heeft ook zijn titel, dus als ik niet geïnteresseerd ben in verlichting omdat mijn lichten het nu per ongeluk effe goed doen, dan skip ik dat gewoon. En anders moet ik 10 keer klikken om een zicht te hebben op alle technische onderwerpen, please don't.
Verdere opspliting zal er ook voor zorgen dat technische vragen van driewieler-rijders bijvoorbeeld minder snel wel een passend antwoord krijgen van bijv twee-liggers, of meer dezelfde vragen in verschillende subfora omdat die vragen opgaan voor zowel twee- als drie-wielers.
- hugo
- Kopman
- Postcode: 8000
- Contacteer:
de 'hoofdreden' om te peilen naar mening omtrent opsplitsing
na enkele weken staat een onderwerp in mat en techn ergens in het midden van de pagina
in minder dan een maand staat het op p2
als er naast de hoofdrubriek mat en techn
een aantal nevenrubr komen bvb banden bvb verlichting
dan is het "verloop" minder snel , minder vluchtig
dit kan de kwaliteit ten goede komen
ikzelf heb nog niet gestemd
het is mogelijk dat ik kies niet onderverdelen
na enkele weken staat een onderwerp in mat en techn ergens in het midden van de pagina
in minder dan een maand staat het op p2
als er naast de hoofdrubriek mat en techn
een aantal nevenrubr komen bvb banden bvb verlichting
dan is het "verloop" minder snel , minder vluchtig
dit kan de kwaliteit ten goede komen
ikzelf heb nog niet gestemd
het is mogelijk dat ik kies niet onderverdelen
Ik heb zondag jongstleden de rubriek 'Veiligheid' even gemodereerd om het aan den lijve te ondervinden.
M.a.w. een beetje opgekuist, een beetje alles bekeken, en een beetje nagedacht over het een en ander opsplitsen.
Er zijn zaken die kunnen gesplitst worden, maar ik kan je garanderen dat je met dat opsplitsen en herverzamelen gaat bereiken dat iedereen gek wordt, de moderator incluis. Een kat vindt haar jongen niet meer terug.
Je eindigt met van de hak op de tak te springen in een Babylonische spraakverwarring waar kant noch wal geraakt wordt.
De remedie is erger dan de kwaal. Ik weiger eraan mee te werken.
M.a.w. een beetje opgekuist, een beetje alles bekeken, en een beetje nagedacht over het een en ander opsplitsen.
Er zijn zaken die kunnen gesplitst worden, maar ik kan je garanderen dat je met dat opsplitsen en herverzamelen gaat bereiken dat iedereen gek wordt, de moderator incluis. Een kat vindt haar jongen niet meer terug.
Je eindigt met van de hak op de tak te springen in een Babylonische spraakverwarring waar kant noch wal geraakt wordt.
De remedie is erger dan de kwaal. Ik weiger eraan mee te werken.