liggers in de buurt van edegem?

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

liggers in de buurt van edegem?

#1 Bericht door Gast »

Hoi,
heb enkele maanden geleden mijn eerste "stapjes" gezet op de ligfiets. Ik heb de smaak nu wel te pakken (hoewel mountainbiken mijn "hoofd"sport gaat blijven) en zou graag af en toe eens met iemand gaan trainen met het oog op eventueel eens een wedstrijdje. Liefst als het droog is natuurlijk, want heb enkele weekends geleden ontdekt dat ligfietsen als het nat is een onaagenaam gevoel geeft zo ter hoogte van de nek :shock: ...

Alleszins, als er ooit iemand zin heeft om te gaan trainen, dat mogen tochtjes zijn van 40 tot 100 km en meer, contacteer me dan maar. Via pb de eerste keer, en dan deel is gsm-nummer uit :lol: :roll: aan ernstige mensen :-P

Ik bezit nog wel geen ligfiets, maar kan via onze beste Tim "altijd" wel aan eentje proberen te geraken....

Groetjes
Yns

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#2 Bericht door Proes »

Yns ... welkom!

Ik ben van Linkeroever (Antwerpen) en rijd als het goed weer is zondagochtend 100 km mee met een groepje wielrenners.
Gemiddelde snelheid ligt net onder de 35 ... je moet dus 3 uur aan een stuk kruis rond de 37 kunnen houden (er zijn geen lichten en je hangt natuurlijk wel in een groep).
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#3 Bericht door Proes »

In je omgeving wonen diverse ligfietsers en zelfs velomobielfietsers.
Hopelijk voor je reageren er enkele die je bericht zien.

Droog weer en > 5 graden en je mag me altijd contacteren om eens te graan trappen. Ik moet trouwens toch beginnen oefenen want ik ga de Mont Ventoux doen met de ligger in het voorjaar.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gast

#4 Bericht door Gast »

Proes schreef:Yns ... welkom!

Ik ben van Linkeroever (Antwerpen) en rijd als het goed weer is zondagochtend 100 km mee met een groepje wielrenners.
Gemiddelde snelheid ligt net onder de 35 ... je moet dus 3 uur aan een stuk kruis rond de 37 kunnen houden (er zijn geen lichten en je hangt natuurlijk wel in een groep).
met de ligfiets is dat, denk ik, niet echt een probleem. Mja, zal zien voor zondag, wat zondagochtend is moutainbike-dag en dat blijft zoals eerder gezegd de hoofdbrok voor mij...

In een groep heb ik ook nog nooit gereden, de keren dat ik geweest ben was 1x met iemand anders en voor de rest altijd alleen... en groepjes bukkers voorbij sjezen 8) LOL

Heb idd al gemerkt dat er een hoop liggers in de buurt zijn, heb er zondag rond 18h nog een door mijn straat zien bollen maar kon niet zien welk type fiets daarvoor was het te donker.

je hoort alleszins nog van me voor zondag of later!!

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#5 Bericht door Proes »

oké ... nu zondag kan ik alvast niet.
Tot later!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Orkaantje
Belofte
Berichten: 111
Lid geworden op: za 29 jan 2005, 11:22
Postcode: 2650
Locatie: Edegem
Contacteer:

#6 Bericht door Orkaantje »

Hallo Yns

Op dit ogenblik een beetje aan het knutselen aan de WAW dan een weekje vakantie in de Limburg en daarna terug gewoon thuis. Als ik nog eens een trainingstochtje doe zet ik die wel bij de last minutes.

Allezins welkom bij de Gentse Liggers.

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#7 Bericht door nestofdragons »

Yns,

ik woon in den anale driehoek van België (Kontich, Reet, Aartselaar). :D

Reet om precies te zijn. Ik heb ook nen velomobiel (Quest), maar snel fietsen kan ik nog echt niet. Dus ... beginnerssnelheden zijn voor mij ideaal. En ik heb veel vrije tijd. Vooral 's avonds.

Bij mij mag het zelfs minder dan 5 graden zijn. Maar ge moet erzelf tegen kunne, he. ;)
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Plaats reactie