Pagina 5 van 7

Geplaatst: zo 08 jan 2006, 18:36
door Gast
marini schreef:nee ik bedoel met achtervering
je ketting moet dan door het scharnier lopen want anders verlengt en verkort je ketting.
maar het kan
zonder spanrol?
als ik het uitteken varieert de theoretisch nodige kettinglengte wel bij veerbeweging,
dan moet ik mijn ketting wat slap zetten in nullast

zou dat werken peins je zonder spanrol?

eigenlijk heb ik nog een andere oplossing vr vering bedacht,
als ik de rohloff OP de achterbrug plaats past het draaipunt vr de vering
mooi in de primaire treklijn, en bij een grote veerbeweging is er maar
een kleine verschuiving van de treklijn

onderhoud aan de draaipunten vr vering is dan ook simpel, alles
zitgewoon onder het zitje
constructie is ook eenvoudiger

Geplaatst: ma 09 jan 2006, 21:50
door marini
was vergeten dat ge met tussenas werkt,
maar dan nog toch is nazien,.

Geplaatst: ma 09 jan 2006, 21:52
door marini
uw tussenas op de achterbrug geeft wel meer ongeveerde massa.

Geplaatst: ma 09 jan 2006, 22:04
door WFvN
marini schreef:uw tussenas op de achterbrug geeft wel meer ongeveerde massa.
Niet aan gedacht. Echter weet ik niet in hoeverre dat nadelig zal zijn voor de Alleweder. Ik heb 3 jaar ervaring met de Alleweder. Prima ding maar het achterwiel wil toch wel eens gaan stuiteren/dribbelen. Verzwaring van de achterbrug zal in ieder geval de eigenfrequentie verlagen.

Maar goed, een derailleur weegt ook niet niks. En wat de 8x naaf van Tihamér weegt, weet ik ook niet. Wellicht dat die in de buurt komt van van de Rohloff. Misschien kan ook hij z'n licht hier eens op werpen.

Geplaatst: ma 09 jan 2006, 22:08
door marini
stuiteren wil zeggen dat de demper zijn werk niet doen dacht ik, misschien die is onderhanden nemen.

Geplaatst: ma 09 jan 2006, 22:13
door WFvN
marini schreef:stuiteren wil zeggen dat de demper zijn werk niet doen dacht ik, misschien die is onderhanden nemen.
Beetje laat voor; de fiets is half juni verkocht; ik rijd nu Versatile.

Maar om wat specifieker antwoord te geven: de voorveerpoten kan je mooi open maken en onder handen nemen. De achtervering is echter een gesloten systeem. Het enige wat je kan doen is een gaatje boren om olie naar binnen te spuiten om bijvoorbeeld een piep uit de veer te halen. Demper aanpassen is dus helaas niet echt een optie.
Een ballonbandje doet overigens ook veel goed. Meer demping én grotere massa.

Geplaatst: wo 18 jan 2006, 0:09
door Johan Clerx
Hey Alt. Al een tijdje niks meer gehoord van je altwedertuningproject. Hoe ver sta je der voor de moment mee?

Geplaatst: wo 18 jan 2006, 0:16
door Luc Willaert
Johan Clerx schreef:Hey Alt. Al een tijdje niks meer gehoord van je altwedertuningproject. Hoe ver sta je der voor de moment mee?
Denk dat hij nu vooral bezig is met WAW's leren bouwen.

Geplaatst: wo 18 jan 2006, 9:33
door Edje
Jep denk dat Alex veel denkwerk van dries meekrijgt, aan de andere kant denk ik ook dat die job op zijn lijf geschreven is.

Geplaatst: wo 18 jan 2006, 23:09
door Johan Clerx
Aha, dan heeft Dries zijne medewerker gevonden. Ne dikke proficiat Alex.

Geplaatst: wo 18 jan 2006, 23:33
door Proes
Als die daar een tijdje werkt wil hij waarschijnlijk een Waw, zou het niet?

Geplaatst: do 19 jan 2006, 0:32
door Wouter D
proes: dat soort berichten bedoel ik dus

Geplaatst: do 19 jan 2006, 0:58
door Gast
idd kheb nt veel tijd momenteel vr de aw
mr weet dat er een hele boel carbon-kevlar in komt

over mijn toekomstige waw : verwacht mr een stripdown experimentele versie

elke waw is trouwens een bom op drie wielen
je moet ook weten dat we lamineren met een speciale
mengeling van epoxy en adrenaline

ik denk soms dat ik die aw beter nt had gekocht, mr ik kan
nu wel 2VMen hebben dus de waw extreem laten en de aw
wat praktischer maken

Geplaatst: ma 23 jan 2006, 20:32
door Raf
Is dit niks voor jouw Alt ?

Geplaatst: wo 25 jan 2006, 23:11
door marini
ik denk alt da ge eenmaal nen waw hebt ni meer in uwe AW zult stappen wegens te traag.