WAW012

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#16 Bericht door WFvN »

Hm.... mijn Versatile hebben ze nog geen bijnaam gegeven.

De Alleweder die ik had was door de conciërge omgedoopt tot JSF (Joint Strike Fighter). Één leerling had het lef om hem een rijdende dildo te noemen :oops: en m'n baas had het tegen de secretaresse gezegd: "En dan komt hij als een dampend paard uit z'n koekblik"

Maar goed, ze zijn bij mij dus al 3 jaar gewend aan een velomobiel die tussen de auto's en het fietsenhok geparkeerd staat.

Maar wat betreft die Chiquita (ofzo) sticker; je kan natuurljik ook een grote laten snijden.

Grotere exemplaren kan je hier vinden onder het menu-item 'logo's'

Wel een leuk idee om een gele WAW daarmee uit te rusten :lol:
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#17 Bericht door quattrovelootje »

Mijn AW heeft als bijnaam "monstermobiel", maar daar zal het logo ook wel voor iets tussenzitten zekerst :wink: ?

Tihamér -liever één banaan in de hand ....
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
DY
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 19:19
Postcode: 8560
Locatie: moorsele
Contacteer:

#18 Bericht door DY »

Marc, van harte geproficiateerd met je WAW. Ik ben ervan overtuigd dat je er heel veel plezier zal aan beleven, zowel als fietsen als niet fietsend.
En bovendien leuk dat je er zelf heel wat aan hebt kunnen fiksen.

In het kader van lachwekkende bijnamen voor velomobielen:

Mijn Cabbike noemden ze in school: het ei !!!! Daarna ben ik met WAW 005 eens naar school gereden bij wijze van test. Dan was het een banaan.
Sinds mijn blauwe WAW tussen de wagens staat, krijg ik geen bijnamen meer. Heel wat collega's en leerlingen komen me stiekem zeggen hoe mooi hij wel is, welk een prachtding het is enz.

Met andere woorden: wil je voor je velomobiel geen bijnamen: geen wit, geen geel.

Ik denk dat Bruno met zijn versa ook weinig "last" heeft van bijnamen. (sorry voor de term 'last', het is natuurlijk wel plezant)
WAW 007 - M5 Lowracer - Thys 240 CVT

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#19 Bericht door eeuwige reiziger »

DY schreef:Sinds mijn blauwe WAW tussen de wagens staat, krijg ik geen bijnamen meer. Heel wat collega's en leerlingen komen me stiekem zeggen hoe mooi hij wel is, welk een prachtding het is enz.

Met andere woorden: wil je voor je velomobiel geen bijnamen: geen wit, geen geel.

Ik denk dat Bruno met zijn versa ook weinig "last" heeft van bijnamen. (sorry voor de term 'last', het is natuurlijk wel plezant)
Als ik me niet vergis, hebben de leerlingen van z'n school het over de "spacemobiel". Vorig week dook er onder mijn leerlingen een nieuwe naam op: "de raketmobiel".

Nu, op school krijg ik ook wel de nodige complimentjes. Na de lapnamen wordt meestal besloten met "'t is toch wel een mooie machine". Esthetisch vind ik - in de rangorde van boven naar onder - de Go-One, Versatile en WAW de mooiste vm'en.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#20 Bericht door Johan Clerx »

eeuwige reiziger schreef:Esthetisch vind ik - in de rangorde van boven naar onder - de Go-One, Versatile en WAW de mooiste vm'en.
Joehoe eeuwige !!!!!!!!

Iets nieuws om over te discussieren :twisted:

Zelf zou ik de mango op de eerste plaats willen zetten, gevolgd door de versa en de waw. De go-one vind ik vanvoor heel mooi maar het poepeke pas niet bij de rest van de fiets. De iets mindere afwerkingsgraad van de WAW vind ik een beetje jammer. (alhoewel ik de blauwe WAW van Danny dan weer schitterend vind).

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#21 Bericht door WFvN »

Johan Clerx schreef: Joehoe eeuwige !!!!!!!!

Iets nieuws om over te discussieren :twisted:

Zelf zou ik de mango op de eerste plaats willen zetten, gevolgd door de versa en de waw. De go-one vind ik vanvoor heel mooi maar het poepeke pas niet bij de rest van de fiets. De iets mindere afwerkingsgraad van de WAW vind ik een beetje jammer. (alhoewel ik de blauwe WAW van Danny dan weer schitterend vind).
Jaaaah.... velomobielen de hemel inprijzen of de hel in afkraken :twisted:

Tja, qua uiterlijk.... Moeilijk. Ik heb op zo'n beetje elke velomobiel wel iets aan te merken als het gaat om het uiterlijk.

De fietsen die ik het minst aantrekkelijk vind:
Alligt Alleweder
Verhees Alleweder
Leitra
Cabbike speedster e.d.; de standaard Cabbike vind ik ook niet geweldig maar absoluut beter dan die 'snelle' versies
Leiba

De WAW vond ik in het begin echt een afgrijselijk ding.... dat was toen hij ongespoten en in ontwikkeling was. Als ik de huidige modellen zie, moet ik toch andere dingen zeggen.

Maar wat vind ik de mooiste modellen?

De Versatile vind ik mooi; tenminste de neus. De achterkant vind ik aan de rechterkant wat kaal; aan de linkerkant erg mooi met die aluminium achterbrug.
De Go-One3 vind ik ook mooi (oudere versies niet) aan de voorkant maar de achterkant mist gewoon. Er zit gewoonweg geen achterkant aan. Erg jammer want het ding ziet er aan de voorkant gewoon futuristisch uit.
De Flevo Alleweder type 2 (zoals Brechtix en Allewedertje hebben) heeft een duidelijke snoet met uitstraling en de achterkant mag er op zich ook best wezen.

Moeilijke beslissing. Ik denk dat als ik echt het héle uiterlijk van de buitenkant moet meenemen, dan denk ik toch dat ik de Flevo Alleweder type 2 het mooist vind. Kijk je alleen naar de voorkant dan ga ik voor m'n eigen Versatile.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#22 Bericht door quattrovelootje »

WFvN schreef:Ik denk dat als ik echt het héle uiterlijk van de buitenkant moet meenemen, dan denk ik toch dat ik de Flevo Alleweder type 2 het mooist vind.
Kijk, daar heb ik dus niks meer aan toe te voegen, volkomen mee eens :wink: !

Maar ff serieus : als je alleen maar de vormgeving in beschouwing neemt, vind ik de Versatile momenteel de mooiste velomobiel (zowel voor -als achterkant hoor !). Ik onderscheid voor mezelf 3 categoriën :

1. de klasse "Jakkes, bah !" : Leiba, Leitra, Cabbike, Aerorider, alle niet-Flevo type 2 Alleweders
2. de klasse "Hmm, mooi !" : Quest en Mango, Limit, WAW, FAW type 2
3. de klasse "Wauw!" : Versatile

De WAW zou in in de klasse "Wauw!" komen als die iets "strakker" zou worden afgewerkt. Hiermee bedoel ik : als je die lelijke naden niet meer zou zien, zodat-ie er als een echt "gelikte" velomobiel zou uitzien.

Tihamér -nog steeds tevreden met zijn huidige vm
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#23 Bericht door Johan Clerx »

WFvN schreef: wat je paar berichten terug ook kunt lezen.
en de mango komt niet eens voor in jouw lijstje, zelfs niet bij de lelijke eendjes :cry:

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#24 Bericht door Proes »

Zeg, misschien enkele stomme vragen ...

- Hoe heet een velomobiel met maar 2 wielen?
- Is dat enkel voor records of kan je die gewoon ook ergens bestellen?
- Waarom rijden die fietsen zo weinig rond (ze zijn toch allersnelst)?
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#25 Bericht door Proes »

volledig gestroomlijnde ligfiets?????
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#26 Bericht door WFvN »

Johan Clerx schreef: en de mango komt niet eens voor in jouw lijstje, zelfs niet bij de lelijke eendjes :cry:
Over Mango en Quest durf ik niks meer te zeggen als het enigszins niet positief is.... Dus laat ik in zulke gevallen m'n commentaar achterwege :wink:

Nee, zonder gekheid, ik ben ze straal vergeten.

De Quest heeft in mijn ogen een wat ouderwets uiterlijk. Om de één of andere reden doet hij me denken aan bussen (die dingen waarin mensen vervoerd worden) uit de jaren '60 ofzo. Ik probeer een foto te vinden op internet van het type bus wat ik bedoel maar dat lukt tot dusver niet echt. Het gevoel komt door de vorm vanaf de zijkant gezien; met name door de schuin aflopende, lange staart. Dit vond ik overigens ook al op het moment dat ik zelf aan het kijken was naar een nieuwe velomobiel waarbij Quest en Versatile als enige kandidaten overbleven; dus het uiterlijk was voor mij geen reden om hem van de lijst te schrappen. Maar toen ik met Paulus den Boer aan zijn Quest heb geknutseld, is m'n waardering voor het uiterlijk wel toegenomen. Maar echt mooi vind ik hem niet.
De neus van de Mango is natuurlijk behoorlijk hetzelfde. Tja, de open wielkasten is een wezenlijk verschil. Maar de Mango vind ik echt minder mooi dan de Quest. De deuken aan de zijkant van de Mango vind ik best elegant, tevens een tikkie eigenwijs. Alleen vind ik de rolbeugel verre van elegant. Daarbij de vrij brede kont die het uiterlijk vanaf de achterkant minder mooi maakt in mijn ogen (komt zeker omdat ik vaker achterkant van een Mango zie in plaats van de voorkant :wink: )

Waar horen Quest en Mango thuis in mijn grove indeling? Bij de groep 'neutraal'. Niet de mooiste fietsen maar zeker ook niet de lelijkste.

Wat ik aan de WAW mis is een set mooie openingen voor verlichting. Ik meen dat WAW001 rondrijdt met 2 van die kleine kijkgaatjes. Die hadden wat mij betreft wel groter gemogen.

Ik denk dat verlichting in de trent van de Butterfly:

Afbeelding
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#27 Bericht door graddus »

Proes schreef:- Waarom rijden die fietsen zo weinig rond (ze zijn toch allersnelst)?
Omdat ze bij elk verkeerslicht omvallen :evil:

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#28 Bericht door Proes »

graddus schreef:
Proes schreef:- Waarom rijden die fietsen zo weinig rond (ze zijn toch allersnelst)?
Omdat ze bij elk verkeerslicht omvallen :evil:
Als ze nu eens 2 wieltjes maken (soort landingsstel) ergens achteraan die je met een hendel kan inklappen.
Ze raken de grond nét niet, maar wanneer je stilstaat val je naar links of rechts op zo'n wieltje dat dan 1cm lager staat.

Bestaan er dan zo geen "volle stroomlijnen" met langwerpige gaten onderaan in om je voet te plaatsen ('t is dan wel geen volle stroomlijn meer natuurlijk :lol: )
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#29 Bericht door Edje »

Proes schreef:volledig gestroomlijnde ligfiets?????
AUB

http://www.speedbikes.ch/mainframe.html
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#30 Bericht door Brechtix »

De enige waar ik van weet die dagelijks op straat komt én er ook in de races goed uitkomt (~87 km/u) is de rotator coyote, helaas een one-off maar wel een fantastische fiets.

Afbeelding

Doe er mij ook maar zo ééntje.

In Tengels noemen ze da ook Speedbikes, vind ik wel stoer klinken.
NL: HSF's? Stroomlijnfietsen, bof... Vélocigare?
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Plaats reactie