Sunrider velomobiel met E-ondersteuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ivo Vanminsel
Junior
Postcode: 3600
Fiets: Hase Kettwiesel Evo Steps
Contacteer:

Sunrider velomobiel met E-ondersteuning

#1 Bericht door Ivo Vanminsel »

Sinds augustus 2023 verplaats ik me altijd met de fiets (soms met openbaar vervoer). Bij mooi weer is open rijden heerlijk maar het Belgische weer is wel eens wisselvallig, koud en nat.

Daarom kocht ik in november 2025 bij Peter de Rond (Velomobielservice Twente) een tweedehands Sunrider Velomobiel uit 2012. Deze velomobiel werd in april 2024 voorzien van een elektrische ondersteuning (Bafang achterwielmotor 250 Watt met 36 V 13Ah accu).

Hiermee zit ik ook in de winter warm en uit de wind (geen dikke handschoenen of sjaal nodig). Hoewel dit een fijne velomobiel is met ondersteuning, denk ik er momenteel aan om hem terug te verkopen. Want ik moet toegeven dat ik voor mezelf een minder goede keuze gemaakt heb.

Probleem is dat deze fiets voor mij toch onvoldoende bruikbaar is. Ik zit met een specifiek probleem met mijn rechterbeen. Mijn rechtervoet staat ver naar buiten waardoor ik niet met klikpedalen kan fietsen.

Op een korte rit lukt het mij goed om vlot met deze fiets te rijden maar als ik wat langer wil rijden merk ik dat ik helemaal verkramp omdat ik niet echt ontspannen in deze fiets kan zitten (ik bots te vaak tegen de binnenkant van de kap). Ik ben eens vanuit Genk naar Hasselt gefietst (35 km heen en weer) en ik was zodanig verkrampt dat ik moeite had om uit de fiets te geraken (ondanks de grote, open kap).

Daarnaast is het ook zo dat mijn trike, voor mijn specifieke situatie, zodanig veel comfortabeler rijdt dat ik mij meer op mijn gemak voel op die fiets.

Hoewel ik dus nog steeds veel passie voel voor een velomobiel, zet ik mijn Sunrider dus te koop. Het heeft ook geen zin om de fiets te houden als ik er weinig op ga (kunnen) rijden. Wellicht gaat iemand anders nog veel plezier aan deze mooie fiets kunnen beleven.

Even nog alle info :

Sunrider uit 2012 nr. SR 01107
Prijs : 2500 Euro (ik kocht hem voor 2950 Euro)
De fiets werd gekocht bij Velomobielservice Twente uit Lattrop-Breklenkamp. Daar is hij ook steeds op onderhoud geweest.
Hij is geveerd op alle 3 wielen.
Aandrijving met Bafang achterwielmotor (250 Watt met 36 V 13Ah accu), 8 speed cassette, de ketting werd in mei 2025 nog vervangen.
Verlichting (incl. richtingaanwijzers) op 12 V accu, claxon.
De velomobiel is zeker in goede staat wat techniek betreft, maar het is en blijft een gebruikte Sunrider uiteraard met enkele krassen op de carrosserie.
Sunrider 1.jpg
Sunrider 2.jpg
Sunrider 3.jpg
Sunrider 4.jpg

Ivo Vanminsel
Junior
Postcode: 3600
Fiets: Hase Kettwiesel Evo Steps
Contacteer:

Re: Sunrider velomobiel met E-ondersteuning

#2 Bericht door Ivo Vanminsel »

Peter de Rondt (Velomobielservice) heeft een klant die op zoek is naar een velomobiel met ondersteuning.
Wellicht neemt deze persoon mijn Sunrider over en beleeft hij/zij veel plezier aan deze prima fiets.

Plaats reactie