Ligfiets op sterven na dood...?

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
blackarmor
Public Relations
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Contacteer:

Re: Ligfiets op sterven na dood...?

#16 Bericht door blackarmor »

ja die vering is natuurlijk voor sommige wegen geen optie meer maar een noodzaak . de beste commuter dat ik eigenlijk heb gehad op de vm na is de azub max 26 daar steeks een volledige mtb vering op en dikke banden . ongelooflijk comfortabele fiets die nog zeer mooie snelheden haalde . en vrij hoog zit dus betere zichtbaarheid .
nee dat frame heb ik eens gekocht van iemand die bij een tsjechische fietsenbouwer een deel stalen besteld had om een nieuw model \ merk op te starten .
kwa frames die scheuren heb ik al frames moeten lassen van zowel challenge ,optima en raptobike .
ik heb nog een gereparreerd frame liggen van een optima orca die heeft een geveerde achterkant en kan n principe een 20 geveerde voorvork steken . deze is weliswaar nog ongespoten en niet compleet .

zweten doe je op elke ligfiets maar idd in de vm is het soms wat erger . dit kan enorm verminderd worden door een ondersteuning te gebruiken (ja idd weer de niet ecologische batterij ) maar voor sommigen is niet bezweet op het werk aankomen een vereiste.
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

paulheyndrickx
catering
Postcode: 9270
Fiets: Ice eSprint 26"+ Ice VTX
Contacteer:

#17 Bericht door paulheyndrickx »

blackarmor schreef: vr 26 jul 2024, 20:52 ja die vering is natuurlijk voor sommige wegen geen optie meer maar een noodzaak .
Ik heb 2 ICE's: VTX en Sprint 26. Beide zonder vering en echt goed te doen, zelfs de VTX op Schwalbe Pro One's op 4à5 bar. De Sprint staat in de winter op Big Apples en in de zomer op Kojak's op max 4 bar. En ik hoef het gewicht van de vering niet mee te slepen.

Wim -de roetsende
Public Relations
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

#18 Bericht door Wim -de roetsende »

Ik rijd ook het liefst op een ligfiets zonder vering.

Nou zijn de fietspaden in Nederland gemiddeld iets beter dan in België is mij verteld, maar ook wij hebben hele slechte en hobbelige fietspaden hoor.

Van de ligfietsen die ik heb gehad met vering vond ik het vaak meer hinderlijk dan dat ik het comfortabel vond tijdens het fietsen. Meestal zette ik de vering zo strak/stijf mogelijk, zodat het bijna niet meer veerde.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137
roeifiets& QuestXS --> Blog

blackarmor
Public Relations
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Contacteer:

#19 Bericht door blackarmor »

de vtx heeft redelijk wat vering en vibratie absorbsie in het achterframe zitten .
de meeste ligfietsen hun geometrie was ook simpel en op het principe als het beweegt vangt het schokken op .

zonder vering is idd sneller op deftige banen . maar ik heb over algemeen toch liever met zeker op een trike waar je op de bel=gische wegen als drie vlakke sporen moet zoeken . moet wel bij zeggen dat ik de standaard demper vervangen heb door een rockshox of een fox .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Maddox
Helper
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

#20 Bericht door Maddox »

Ik heb toch al een paar keer bijna spijt gehad dat ik die paar €100 meer niet uitgegeven heb voor de TiFly 26 ipv de Tricon 26.
En het experiment met de Big Apples vooraan was geen succes.

Plaats reactie