ligfietskledij

Plaats hier toertochten, verhalen, verslagen, tips die op hoofdsite moeten komen.

Moderator: Site

Bericht
Auteur
fbouck
Supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 04 sep 2023, 10:04
Postcode: 8000
Fiets: Nazca Gaucho Tourer 26
Contacteer:

ligfietskledij

#1 Bericht door fbouck »

Op ligfiets.net zag ik een aankondiging i.v.m. specifieke kledij voor op de ligfiets.
https://ligfiets.net/news/6452

verenigingen konden die aanvragen met eigen logo, belettering, ...
Er staan voorbeelden bij van HPV duitsland, doet HPV België hier ook aan mee?

ik ben wel geïnteresseerd

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#2 Bericht door rik »

Uiterste datum 30 augustus... het zal dus helaas te laat zijn. Misschien kan het wel eens bekeken worden of hpv België een bestelling kan doen met het bestaand Belgisch ontwerp?
DF 269
Ice sprint1 26"

Timba
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 19:40
Postcode: 2840
Fiets: M5 Shockproof 559
Velomobiel: WAW 225
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#3 Bericht door Timba »

rik schreef: do 07 sep 2023, 8:50 Misschien kan het wel eens bekeken worden of hpv België een bestelling kan doen met het bestaand Belgisch ontwerp?
Is hiervoor al iets in beweging gezet?

Ik wacht al jaren voor een mogelijkheid om ligfietskleding te kopen. Nu deze mogelijkheid zich aandient bij onze noorderburen wil ik deze zeker niet mislopen. Maar ik wil ook geen grote bestelling plaatsen als blijkt dat er binnenkort ook een belgische versie te verkrijgen valt. Het zou leuk zijn hierover stilaan duidelijkheid te krijgen.

Link met de info over de ligfietskleding: https://ligfiets.net/news/6465
Link waar je de kleding kan bestellen: https://unitosports-shops.nl/clubshops/ligfietswebshop/

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#4 Bericht door rik »

Onze vroegere leverancier NoDrugs is opgekocht door Decca. Ik heb daarmee contact opgenomen. Dat heeft helaas veel langer geduurd dan verwacht. Jammer genoeg willen zij de zakken van de shirts niet op de voorkant aanbregen. Dus vrees ik dat het niet doorgaat. Sorry dat het even geduurd heeft, maar dat was buiten mijn wil.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#5 Bericht door bicky »

toch bedankt om te informeren.

Wie toch nog nieuwe truitjes zoekt met zakken vooraan kan terecht bij de noorderburen
https://ligfiets.net/news/6465

Timba
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 19:40
Postcode: 2840
Fiets: M5 Shockproof 559
Velomobiel: WAW 225
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#6 Bericht door Timba »

Misschien een idee om ook eens aan te kloppen bij de fabrikant waar de nederlanders de kledij laten maken: https://reysport.nl/
Ik ben daar een tijdje geleden geweest om de kledij te passen. Klein bedrijfje met redelijke mensen, lijkt mij dat er wel iets geregeld kan worden met hen.

Maddox
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#7 Bericht door Maddox »

Eigenlijk is de vraag, aan wat moet de kledij van een ligfietser voldoen?

Ik als open tadpool rijder heb heel andere behoeften dan een velomobiel bestuurder, en dan kunnen we nog kijken naar de toepassingen.

Woon werk verkeer tegenover 2 weken vakantie-rondrit, een duur- of snelheidsrecordpoging of effe naar de winkel. En dat dan afhankelijk van temperatuur en vochtigheid.

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#8 Bericht door rik »

Timba schreef: di 31 okt 2023, 23:16 Misschien een idee om ook eens aan te kloppen bij de fabrikant waar de nederlanders de kledij laten maken: https://reysport.nl/
Ik ben daar een tijdje geleden geweest om de kledij te passen. Klein bedrijfje met redelijke mensen, lijkt mij dat er wel iets geregeld kan worden met hen.
Daar heb ik ook contact mee gehad, maar ik weet niet hoe de kwaliteit is en de prijzen lijken mij nogal hoog.
Maar als jij je geroepen voelt om dit te regelen wil ik je de mails wel doorsturen. Stuur mij dan maar je mailadres in pb.
DF 269
Ice sprint1 26"

Timba
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 19:40
Postcode: 2840
Fiets: M5 Shockproof 559
Velomobiel: WAW 225
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#9 Bericht door Timba »

rik schreef: wo 01 nov 2023, 8:49 Daar heb ik ook contact mee gehad, maar ik weet niet hoe de kwaliteit is en de prijzen lijken mij nogal hoog.
Afgaande op de paskleding die ik geprobeerd heb lijkt de kwaliteit wel inorde te zijn, maar eigenlijk kan je dat pas beoordelen na een aantal jaren intensief gebruik he.
De kleding is inderdaad niet goedkoop, maar het lijken mij toch normale prijzen te zijn. Als ik vergelijk met bv. Vermarc, dan ligt dat toch wel in lijn.
rik schreef: wo 01 nov 2023, 8:49 Maar als jij je geroepen voelt om dit te regelen wil ik je de mails wel doorsturen. Stuur mij dan maar je mailadres in pb.
Goh, ik weet niet of ik de juiste persoon ben om dat te regelen, ik ben niet echt het organisatietalent. Maar iemand moet het wel doen natuurlijk ...
Misschien ook wel interessant om eerst te achterhalen of er hier veel interesse is voor ligfietskleding. Als er maar 2 man een bestelling wil plaatsen dan is het ook niet de moeite en kunnen we beter via onze nederlandse collegas bestellen.

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#10 Bericht door rik »

Timba schreef: vr 03 nov 2023, 23:13 Misschien ook wel interessant om eerst te achterhalen of er hier veel interesse is voor ligfietskleding. Als er maar 2 man een bestelling wil plaatsen dan is het ook niet de moeite en kunnen we beter via onze nederlandse collegas bestellen.
Op de whatsapp groep van de bestuursleden leek er wel interesse, vandaar dat ik begonnen was om info en prijzen te verkrijgen.

Het probleem is tegenwoordig in veel gevallen dat iedereen wel wat wil, maar er niets voor wil doen!
DF 269
Ice sprint1 26"

Timba
Junior
Berichten: 38
Lid geworden op: do 20 dec 2018, 19:40
Postcode: 2840
Fiets: M5 Shockproof 559
Velomobiel: WAW 225
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#11 Bericht door Timba »

Even een update voor de geinteresseerden:

Ik ben in contact met Unit Sports (via deze firma besteld ook de nederlanderse vereniging hun ligfietskleding). In januari zou ik de paskleding ter beschikking krijgen. Bedoeling is dat ik deze dan zou meebrengen naar enkele van onze georganiseerde tochten zodat je die dan kan passen. De bestelling zou dan ergens in het voorjaar doorgaan.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#12 Bericht door bicky »

Timba schreef: ma 18 dec 2023, 23:05 Even een update voor de geinteresseerden:

Ik ben in contact met Unit Sports (via deze firma besteld ook de nederlanderse vereniging hun ligfietskleding). In januari zou ik de paskleding ter beschikking krijgen. Bedoeling is dat ik deze dan zou meebrengen naar enkele van onze georganiseerde tochten zodat je die dan kan passen. De bestelling zou dan ergens in het voorjaar doorgaan.
ben altijd geïnteresseerd in extra ligfietstruitjes. De oude doen al jaren dienst en zijn buiten paar vetvlekken nog altijd in topconditie (net als de drager :mrgreen: )

Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 535
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#13 Bericht door maarten »

Ik heb ook interesse. Is het ontwerp hetzelfde als de vorige keer?
Is er al meer bekend over het aanbod? Korte en lange broek? Truitje met korte mouw/lange mouw (korte rits/lange rits)?
Evt ook al idee van de prijzen?

Alvast bedankt !

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#14 Bericht door bicky »

Timba heeft het ontwerp gevraagd van de vorige keer dus ik vermoed van wel.
ik geef de voorkeur ook de gele kleur. zo zijn we toch beetje herkenbaar.

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: ligfietskledij

#15 Bericht door Pauvre Mouton »

Bij https://www.tex.vision/ gelegen te Houthalen heb ik eens een persoonlijke fietskleding laten ontwerpen.

Vlotte service, het betreft klassieke fietskleding met wel wat opties zoals achterzakken achterwege te laten, wel of geen zeem in de broek, truitjes lange/korte rits, been- en armstukken of lange/korte truitjes/broeken en elk ontwerp is mogelijk.
Indertijd (+/- 4 jaren geleden) was het niet mogelijk om zakken vooraan te krijgen... Ondertussen mss wel al?
Kwaliteit is top.

Kan nooit kwaad om op verschillende plaatsen prijzen en mogelijkheden op te vragen, succes.
My smile is always in shape!

Plaats reactie