De voorlopig nieuwste velomobiel: een nazaat van de Milans. Ontworpen door Eggert bülk en... en in productie bij Velomobile World.
Op deze link vind je de eerste Nederlander die er een gekocht heeft en "al" 350km mee gereden heeft het eerste weekend.
https://ligfiets.net/news/6352
Goed bevonden in de testrit vooraf, maar niet helemaal tevreden met z'n eigen fiets, al ziet hij wel het enorme aero potentieel. Wordt dus ongetwijfeld nog vervolgd.
Bülk velomobiel door Velomobile World
-
- Helper
- Berichten: 315
- Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
- Postcode: 2520
- Fiets: Omafiets
- Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
- Contacteer:
Re: Bülk velomobiel door Velomobile World
Een mogelijke oorzaak lijkt gevonden:
Kid Karacho op het Duitse forum (vertaald d.m.v. DeepL.com) schreef:
Voordat de Bülk-eigenaren gaan klagen dat de Bülk niet loopt:
Ik heb hier net serienummer 15 dat ik klaarmaak voor levering.
Hij heeft aanzienlijke problemen in de aandrijving, vooral bij de belasting.
Aangezien ik hierover al geklaagd heb bij SN 4, neem ik aan dat alles wat er tussen geleverd is ook deze "problemen" heeft.
Ik weet niet in hoeverre andere dealers de aandrijflijn demonteren en inspecteren, maar u zou het probleem moeten kunnen zien wanneer u de lege buis van de belastingsstreng verwijdert. De ketting is geblokkeerd bij de ingangsbrug en de uitgang bij het achterste loopwiel. De ketting loopt niet vrij door de lege buis omdat de gaten daar niet op de juiste plaats zitten. Dit veroorzaakt veel wrijving, weerstand en lawaai. Met de SN 15 zijn ze veel te hoog. Zonder de buis zaagt de ketting aan het koolstof.
De foto's moeten dat duidelijk maken. De ketting staat hier onder spanning.
https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... st-1499029
Kid Karacho op het Duitse forum (vertaald d.m.v. DeepL.com) schreef:
Voordat de Bülk-eigenaren gaan klagen dat de Bülk niet loopt:
Ik heb hier net serienummer 15 dat ik klaarmaak voor levering.
Hij heeft aanzienlijke problemen in de aandrijving, vooral bij de belasting.
Aangezien ik hierover al geklaagd heb bij SN 4, neem ik aan dat alles wat er tussen geleverd is ook deze "problemen" heeft.
Ik weet niet in hoeverre andere dealers de aandrijflijn demonteren en inspecteren, maar u zou het probleem moeten kunnen zien wanneer u de lege buis van de belastingsstreng verwijdert. De ketting is geblokkeerd bij de ingangsbrug en de uitgang bij het achterste loopwiel. De ketting loopt niet vrij door de lege buis omdat de gaten daar niet op de juiste plaats zitten. Dit veroorzaakt veel wrijving, weerstand en lawaai. Met de SN 15 zijn ze veel te hoog. Zonder de buis zaagt de ketting aan het koolstof.
De foto's moeten dat duidelijk maken. De ketting staat hier onder spanning.
https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... st-1499029