Met de motorfiets vind ik het weer geen punt omdat ik maar gewoon aan de gashendel moet draaien. Als ik zou gaan fietsen wil ik dit zo comfortabel mogelijk doen, zonder al te veel hinder van de weerelementen. De afstand naar het werk: +/- 40 km. Dit allemaal in beschouwing genomen was er, voor mij, maar één logische optie: een velomobiel.
Begin februari ben ik begonnen met informatie over velomobielen op te zoeken. Hierbij heb ik zowel de site van velomobiel.nl als deze van fietser.be verschillende malen gelezen. Ook kwam ik hier op het forum terecht, waar ik veel informatie/ervaringen kon lezen en ook terecht kwam op enkele blogs. Zoals ik al eerder op het forum heb laten weten, ben ik werkzaam bij de politie. Op verkeerstechnisch vlak is een e-velomobiel zeer bijzonder, en dit leidde tot het urenlang doornemen van verkeerswetgeving.
Begin maart ben ik gaan testrijden met een eWAW, WAW en een DF. Zoals velen was ik snel verkocht! Vervolgens ging er weer een maand voorbij waarin ik me verder informeerde, ook bij andere gebruikers. Bedankt Helen en JeroenVD! Fiscaal bleek de velomobiel ook zéér interessant! De WAW sprak me het meeste aan, en ik kon me helemaal vinden in de filosofie erachter. Na de goedkeuring van de vriendin ben ik op 10/4 naar Gent gegaan om een eWAW te bestellen.
Vol verwachting en ongeduld kijk ik uit naar midden juni om de WAW430 in ontvangst te nemen!