Samural
Geplaatst: ma 03 sep 2018, 11:53
Ik lees regelmatig de berichten op dit forum vanuit de andere kant van de taalgrens (Marche-les-Dames, Namen) en heb eindelijk beslist om me in te schrijven! Ik rijd sinds 2009 met ligfietsen: eerst met een Raptobike low racer die ik na 2 jaar door een Meta-Bikes Metaphysic vervangen heb. De grotere wielen, de hoge positie en de stijve kader waren beter geschikt voor de wegen in mijn streek. In 2014 reed ik de Ventoux op, een geweldige ervaring! Ik heb de Meta-Bikes onlangs uitgerust met een U-bar stuur om gemakkelijker de steile hellingen te kunnen klimmen.
https://youtu.be/Zvl2KoNCPPI
In 2013 heb ik WAW169 bij Fietser gekocht om daarmee naar het werk te pendelen (Namen –St.Truiden, 48 km enkel). Dit deed ik 1 keer per week tussen april en oktober maar ben na een tijd gestopt want het gebrek aan training veroorzaakte zware beenkrampen. Ik heb dan beslist om de Waw met een elektrische motor uit te rusten en sinds juni rij ik dus met een e-Waw. De motor is een geared wielmotor (500W nominaal, maar ik rij meestal met 250W) en is geprogrammeerd om vanaf 25 km/u geen ondersteuning meer te geven. Naast de PAS sensor heb ik een potentiometer om het vermogen te regelen. De batterij is een 36V -23Ah type, wat mij een heel grote actieradius geeft, gezien ik rond de 2 Wh/km verbruik.
Daarnaast rij ik dagelijks met een geveerde vouwfiets (Dahon Jetstream) en ben de trotse bezitter van een Velocipède Michaux van 1868, één van de eerste fietsen met pedalen.
https://youtu.be/Zvl2KoNCPPI
In 2013 heb ik WAW169 bij Fietser gekocht om daarmee naar het werk te pendelen (Namen –St.Truiden, 48 km enkel). Dit deed ik 1 keer per week tussen april en oktober maar ben na een tijd gestopt want het gebrek aan training veroorzaakte zware beenkrampen. Ik heb dan beslist om de Waw met een elektrische motor uit te rusten en sinds juni rij ik dus met een e-Waw. De motor is een geared wielmotor (500W nominaal, maar ik rij meestal met 250W) en is geprogrammeerd om vanaf 25 km/u geen ondersteuning meer te geven. Naast de PAS sensor heb ik een potentiometer om het vermogen te regelen. De batterij is een 36V -23Ah type, wat mij een heel grote actieradius geeft, gezien ik rond de 2 Wh/km verbruik.
Daarnaast rij ik dagelijks met een geveerde vouwfiets (Dahon Jetstream) en ben de trotse bezitter van een Velocipède Michaux van 1868, één van de eerste fietsen met pedalen.