Vorige zomer ben ik onverwacht van werk veranderd en ging het woon-werkverkeer ineens naar 2 x 52 km, tot 4 keer per week. Tel daarbij dat de fietsvergoeding omhoog ging van 15 cent/km naar 23 cent/km en de rekening was (tijdens een nachtelijke rit naar Zuid-Frankrijk) snel gemaakt. Na een informatieronde op het internet en wat twijfelen tussen een eOrca en een eWAW heb ik dan eind augustus 2017 bij Fietser.be een eWAW besteld in hun Commute-versie (vering achteraan, Rohloff en ondersteuning met Bafang-motor). Sinds november 2017 mag ik mij dan ook de trotse eigenaar noemen van WAW #355. Ruim een half jaar later heb ik ongeveer 7000 km op de teller staan en geniet ik nog bijna dagelijks van mijn "ritjes" tussen Rotselaar en Saffraanberg (Sint-Truiden). (Route via Rillaar - Scherpenheuvel - Diest - Herk-de-Stad) Ik heb ondertussen geleerd dat een velomobiel niet zo veilig is op het fietspad maar dat iedereen die er niet zelf mee rijdt (politie incluis) daar anders over denkt
De Scorpion mag nu niet zo veel meer van stal, maar blijft leuk tijdens fietstochtjes met mijn vrouw, hier bij ons of op vakantie.
P.S.: Als de beheerder van de Grote lijst der Belgische Velomobilisten meeleest, dan mag hij mijn gegevens toevoegen:
Jeroen Van Deun
Stuur pb voor meer gegevens.