Ares
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Klinkt inderdaad interessant! De vraag is echter, wat gebeurt er dan moest mijn ketting er naar binnen van vallen wegens slechte afstelling..?
Ik ga waarschijnlijk geen last hebben met mijn zomerschoenen (in de tijdelijke strada geen probleem ondervonden). Maar ik moet er wel rekening mee houden als ik de winterschoenen weer uit de kast haal.
Ik ga waarschijnlijk geen last hebben met mijn zomerschoenen (in de tijdelijke strada geen probleem ondervonden). Maar ik moet er wel rekening mee houden als ik de winterschoenen weer uit de kast haal.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Ares
Of gewoon terug op je crank met t-wraps kan ook natuurlijk. Ik rij gewoon zonder cadans meting. Zolang het goed aanvoelt.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Inderdaad, zou ook kunnen. Zelf dacht ik ook net om er (extra bovenop de elastieken) een brede plakband rond te doen. Dat glijdt ipv schuurt dus zou ook geen problemen mogen geven dan.
De cadansmeting is gekomen omdat ik te zwaar trapte vroeger. Door die sensor te hangen kan ik het in de gaten houden en helpt het mij toch deze wat hoger te houden.
De cadansmeting is gekomen omdat ik te zwaar trapte vroeger. Door die sensor te hangen kan ik het in de gaten houden en helpt het mij toch deze wat hoger te houden.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Ares
daar ben je geen alleenstaand geval in. Ik was vroeger ook een zwaartrapper met de ligfiets. Op 20 inch achter trapte ik vooraan 72 tanden aan 25kph. intussen rijd ik vergelijking; 35 met 54 tandblad. Ik schat ergens rond de 90 toeren te zitten waar ik vroeger eerder op 30à45 zat
Met de roets trap ik duidelijk wel veel zwaarder dan anderen. Daar heb ik vooralsnog nog niet veel aan kunnen veranderen.
Met de roets trap ik duidelijk wel veel zwaarder dan anderen. Daar heb ik vooralsnog nog niet veel aan kunnen veranderen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
https://youtu.be/2TGWd4MHZoc
me hier snel nog eens geamuseerd
Ik zat rond de 60 maar probeer nu toch bovenaan de 80 of in de 90 rpm aan te houden trouwens. (antwoord op wouter)
me hier snel nog eens geamuseerd
Ik zat rond de 60 maar probeer nu toch bovenaan de 80 of in de 90 rpm aan te houden trouwens. (antwoord op wouter)
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Ares
Lol, wat een filmke
das dubbel geamuseerd, eerst met het jagen op de brommerkes en dan met het maken van een filmke.
80-90 vind ik geen probleem. Maar ik probeer er nu de laatste weken op te letten om toch regelmatig stukken tss 100-105rpm te rijden. ik merk dat het steeds beter gaat en ik ook pakken sneller ben.
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
haha ja ik had er mijn plezier wel in m'n vrouw daarentegen
100-105 is nog wat te hoog gegrepen voor mij.. Ik hou m'n strava gemiddelde wat in de gaten dat het niet zakt80-90 vind ik geen probleem. Maar ik probeer er nu de laatste weken op te letten om toch regelmatig stukken tss 100-105rpm te rijden. ik merk dat het steeds beter gaat en ik ook pakken sneller ben.
- DennisTheMenace
- Neo Prof
- Berichten: 242
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
- Postcode: 3700
- Fiets: M5 CHR
- Locatie: Tongeren
- Velomobiel: Quest 700| DF-XL
- Contacteer:
Re: Ares
Zalig
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Even een update:
- Ik hoorde van Etienne en de lokale fietsenmaker dat het prima mogelijk is om banden tubeless te monteren op gewone velgen. Toch heb ik nog even nagevraagd bij ginkgo, waar m'n velgen vandaag komen. Zij reageerden als volgt:
Achteraan is het misschien wel interessant voor de almotion, deze kan het hele jaar door opliggen. Tijdens de wintermaanden leg ik dan wel even de top contact II winter met een binnenband.
Voorstellen van 20" tubeless banden zijn welkom!
Ik zag niet direct iets in het schwalbe assortiment.
Bedankt!
- Ik hoorde van Etienne en de lokale fietsenmaker dat het prima mogelijk is om banden tubeless te monteren op gewone velgen. Toch heb ik nog even nagevraagd bij ginkgo, waar m'n velgen vandaag komen. Zij reageerden als volgt:
Aangezien ik niet sta te springen voor ongevallen, heb ik maar even nagevraagd wat een mogelijke oplossing zou zijn.Dear Yannick
Your rims are not tubeless ready.
You can also ride these rims tubeless, but it is not safe and also dangerous.
If you want to ride tubeless, you have to change the rims.
Viele Grüße
Best Regards
Lutz Söhnchen
Geschäftsführer
Nu is dit toch weer een mooie extra kost. Zeker omdat ik niet weet welke 20" voorbanden nog geschikt zouden zijn voor tubeless. De pro one die ik liggen heb is nu niet bepaald de band voor woon-werkverkeer denk ik dus is het wat gek om nieuwe wielen te kopen. Tenzij er een woon-werkband geschikt zou zijn voor tubeless.Rim front 406 2 pieces 118, -eur
Rear rim 559 1 piece 65, - eur
But you also need shorter spokes for the conversion of the wheels. The spokes must be shorter.
Achteraan is het misschien wel interessant voor de almotion, deze kan het hele jaar door opliggen. Tijdens de wintermaanden leg ik dan wel even de top contact II winter met een binnenband.
Voorstellen van 20" tubeless banden zijn welkom!
Ik zag niet direct iets in het schwalbe assortiment.
Bedankt!
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Ares
Toch even de zoekfunctie van het forum bekijken. Er zit mij materiaal en techniek ook een topic over tubeless
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- DennisTheMenace
- Neo Prof
- Berichten: 242
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
- Postcode: 3700
- Fiets: M5 CHR
- Locatie: Tongeren
- Velomobiel: Quest 700| DF-XL
- Contacteer:
Re: Ares
Dat is dan zonder werkuren vermoed ik?Rim front 406 2 pieces 118, -eur
Rear rim 559 1 piece 65, - eur
But you also need shorter spokes for the conversion of the wheels. The spokes must be shorter.
Ik heb zelf voorlopig een nieuw setje durano’s besteld, ik kan mijn vélo geen week meer missen
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
http://www.ligfietsers.be/forum/viewtop ... f=3&t=9998Wouter (spruitje) schreef: ↑za 17 mar 2018, 10:33 Toch even de zoekfunctie van het forum bekijken. Er zit mij materiaal en techniek ook een topic over tubeless
dat klopt, zelf gestart
Ik zal daar die discussie verder voeren
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
https://youtu.be/nyTYoQlm1lI
Nog eens het stuk over de ronde punten. Hier zie je dat het druk is maar dat ik best wel een onderdeel van het verkeer kan zijn. Opwaarts blijf ik door de lagere snelheid wel op het fietspad, waardoor vorige week iemand die moest afslaan me bijna mee had. Ik heb gezien dat ze de betonblokken aan de fietserstunnel blijkbaar al wat verplaats hebben. Helaas niet zoals gehoopt. Ik had gehoopt dat ze 1 betonblok in het midden van de tunnel gingen houden. Zo zou ik langs de 2 kanten vlot de tunnel in kunnen en kan er geen auto door (wat denk ik de bedoeling is daarvan). Helaas hebben ze de geschranste blokken gewoon wat verder uit elkaar gezet. (toch ook al vriendelijk) maar zal ik nog steeds met een wijde bocht, ruim over het rijvak van de tegenliggers, de tunnel moeten indraaien. Gelukkig een rustig baantje
op 1:50 zie je in datzelfde filmpje dan nog eens het asociale rijgedrag van sommige automobilisten. Geen idee waarom die niet gewoon rechts kan houden. Het is daar toch geen rallywegeltje?
Nog eens het stuk over de ronde punten. Hier zie je dat het druk is maar dat ik best wel een onderdeel van het verkeer kan zijn. Opwaarts blijf ik door de lagere snelheid wel op het fietspad, waardoor vorige week iemand die moest afslaan me bijna mee had. Ik heb gezien dat ze de betonblokken aan de fietserstunnel blijkbaar al wat verplaats hebben. Helaas niet zoals gehoopt. Ik had gehoopt dat ze 1 betonblok in het midden van de tunnel gingen houden. Zo zou ik langs de 2 kanten vlot de tunnel in kunnen en kan er geen auto door (wat denk ik de bedoeling is daarvan). Helaas hebben ze de geschranste blokken gewoon wat verder uit elkaar gezet. (toch ook al vriendelijk) maar zal ik nog steeds met een wijde bocht, ruim over het rijvak van de tegenliggers, de tunnel moeten indraaien. Gelukkig een rustig baantje
op 1:50 zie je in datzelfde filmpje dan nog eens het asociale rijgedrag van sommige automobilisten. Geen idee waarom die niet gewoon rechts kan houden. Het is daar toch geen rallywegeltje?
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Ares
Mooie bovenkant van je kap
Correctie. Onbekend is duidelijk onbemind. Wat leuk zeg dat je met het beeld kan bewegen. Bangelijk zelfs.
Correctie. Onbekend is duidelijk onbemind. Wat leuk zeg dat je met het beeld kan bewegen. Bangelijk zelfs.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Nu het vakantie is doe ik wat minder kilometers dus gisteren op babybezoek gegaan met de XS. Vrouw reed dan maar met de auto met ons zoontje.
Het was in Zomergem te doen. 45km heen https://www.relive.cc/view/1492463062# , 55 terug https://www.relive.cc/view/1492823003. Op de terugweg is Jan me komen ophalen met zijn rood-witte QV. Het was de eerste kennismaking en hij heeft me via Evergem wat door het havengebied geloodst. Het stuk dan vanaf de R4 naar Stekene reed ik terug alleen. Hier heb ik helaas wat zitten sukkelen met de navigatie.
Navigeren met de Edge 820 is echt verschrikkelijk, hiervoor navigeer ik nu met google maps op m'n gsm in een houdertje rechts. In de heenrit ging dit prima, in de terugweg verloor ik steeds m'n gps signaal. Omdat het heel vervelend is niet te zien waar je zit, je gps die herberekent vanop een plaats waar je niet zit, je niet door hebt dat je het kruispunt waar je moest afslaan al voorbij bent e.d. ben ik nog maar eens op aliexpress gaan kijken naar een gps repeater. Voor net geen €9 heb ik er eentje besteld. Het idee is om de reciever op mijn kap te kleven voor of achter de camerasteun. Ik ga er van uit dat ik de reciever toch niet nodig heb als ik cabrio rij.
Dit idee had ik van Reinier z'n blog van intellifiets. Alleen heeft hij deze zelf geknutseld en laat mijn handigheid (zoals jullie al weten) op dit vlak veel steken vallen .
Jan heeft gisteren ook laten zien dat een QV helemaal niet traag is! Op sprintjes moest de QV in de XS zijn meerdere erkennen maar op kruissnelheid was het voor ons beide aangenaam fietsen.
Tot een volgende!
PS: donderdag wordt het RS4X crankstel van Wouter in de XS ingebouwd, eens benieuwd!
En m'n vering smeren moet ik dringend zelf eens proberen
Het was in Zomergem te doen. 45km heen https://www.relive.cc/view/1492463062# , 55 terug https://www.relive.cc/view/1492823003. Op de terugweg is Jan me komen ophalen met zijn rood-witte QV. Het was de eerste kennismaking en hij heeft me via Evergem wat door het havengebied geloodst. Het stuk dan vanaf de R4 naar Stekene reed ik terug alleen. Hier heb ik helaas wat zitten sukkelen met de navigatie.
Navigeren met de Edge 820 is echt verschrikkelijk, hiervoor navigeer ik nu met google maps op m'n gsm in een houdertje rechts. In de heenrit ging dit prima, in de terugweg verloor ik steeds m'n gps signaal. Omdat het heel vervelend is niet te zien waar je zit, je gps die herberekent vanop een plaats waar je niet zit, je niet door hebt dat je het kruispunt waar je moest afslaan al voorbij bent e.d. ben ik nog maar eens op aliexpress gaan kijken naar een gps repeater. Voor net geen €9 heb ik er eentje besteld. Het idee is om de reciever op mijn kap te kleven voor of achter de camerasteun. Ik ga er van uit dat ik de reciever toch niet nodig heb als ik cabrio rij.
Dit idee had ik van Reinier z'n blog van intellifiets. Alleen heeft hij deze zelf geknutseld en laat mijn handigheid (zoals jullie al weten) op dit vlak veel steken vallen .
Jan heeft gisteren ook laten zien dat een QV helemaal niet traag is! Op sprintjes moest de QV in de XS zijn meerdere erkennen maar op kruissnelheid was het voor ons beide aangenaam fietsen.
Tot een volgende!
PS: donderdag wordt het RS4X crankstel van Wouter in de XS ingebouwd, eens benieuwd!
En m'n vering smeren moet ik dringend zelf eens proberen