Ares

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#61 Bericht door Ares »

Klinkt inderdaad interessant! De vraag is echter, wat gebeurt er dan moest mijn ketting er naar binnen van vallen wegens slechte afstelling..?
Ik ga waarschijnlijk geen last hebben met mijn zomerschoenen (in de tijdelijke strada geen probleem ondervonden). Maar ik moet er wel rekening mee houden als ik de winterschoenen weer uit de kast haal.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ares

#62 Bericht door Wouter D »

Of gewoon terug op je crank met t-wraps kan ook natuurlijk. Ik rij gewoon zonder cadans meting. Zolang het goed aanvoelt.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#63 Bericht door Ares »

Inderdaad, zou ook kunnen. Zelf dacht ik ook net om er (extra bovenop de elastieken) een brede plakband rond te doen. Dat glijdt ipv schuurt dus zou ook geen problemen mogen geven dan.
De cadansmeting is gekomen omdat ik te zwaar trapte vroeger. Door die sensor te hangen kan ik het in de gaten houden en helpt het mij toch deze wat hoger te houden.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ares

#64 Bericht door Wouter D »

daar ben je geen alleenstaand geval in. Ik was vroeger ook een zwaartrapper met de ligfiets. Op 20 inch achter trapte ik vooraan 72 tanden aan 25kph. intussen rijd ik vergelijking; 35 met 54 tandblad. Ik schat ergens rond de 90 toeren te zitten waar ik vroeger eerder op 30à45 zat

Met de roets trap ik duidelijk wel veel zwaarder dan anderen. Daar heb ik vooralsnog nog niet veel aan kunnen veranderen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#65 Bericht door Ares »

https://youtu.be/2TGWd4MHZoc

me hier snel nog eens geamuseerd :)

Ik zat rond de 60 maar probeer nu toch bovenaan de 80 of in de 90 rpm aan te houden trouwens. (antwoord op wouter)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ares

#66 Bericht door bicky »

Ares schreef: ma 12 mar 2018, 20:37 https://youtu.be/2TGWd4MHZoc
me hier snel nog eens geamuseerd :)
Lol, wat een filmke :lol:
das dubbel geamuseerd, eerst met het jagen op de brommerkes en dan met het maken van een filmke.
Ares schreef: ma 12 mar 2018, 20:37Ik zat rond de 60 maar probeer nu toch bovenaan de 80 of in de 90 rpm aan te houden trouwens. (antwoord op wouter)
80-90 vind ik geen probleem. Maar ik probeer er nu de laatste weken op te letten om toch regelmatig stukken tss 100-105rpm te rijden. ik merk dat het steeds beter gaat en ik ook pakken sneller ben.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#67 Bericht door Ares »

bicky schreef: ma 12 mar 2018, 21:11 Lol, wat een filmke :lol:
das dubbel geamuseerd, eerst met het jagen op de brommerkes en dan met het maken van een filmke.
haha ja ik had er mijn plezier wel in :D m'n vrouw daarentegen :mrgreen: :mrgreen:
80-90 vind ik geen probleem. Maar ik probeer er nu de laatste weken op te letten om toch regelmatig stukken tss 100-105rpm te rijden. ik merk dat het steeds beter gaat en ik ook pakken sneller ben.
100-105 is nog wat te hoog gegrepen voor mij.. Ik hou m'n strava gemiddelde wat in de gaten dat het niet zakt

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: Ares

#68 Bericht door DennisTheMenace »

Ares schreef: ma 12 mar 2018, 20:37 https://youtu.be/2TGWd4MHZoc

me hier snel nog eens geamuseerd :)

Zalig :D

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#69 Bericht door Ares »

Even een update:

- Ik hoorde van Etienne en de lokale fietsenmaker dat het prima mogelijk is om banden tubeless te monteren op gewone velgen. Toch heb ik nog even nagevraagd bij ginkgo, waar m'n velgen vandaag komen. Zij reageerden als volgt:
Dear Yannick
Your rims are not tubeless ready.
You can also ride these rims tubeless, but it is not safe and also dangerous.
If you want to ride tubeless, you have to change the rims.

Viele Grüße
Best Regards

Lutz Söhnchen
Geschäftsführer
Aangezien ik niet sta te springen voor ongevallen, heb ik maar even nagevraagd wat een mogelijke oplossing zou zijn.
Rim front 406 2 pieces 118, -eur
Rear rim 559 1 piece 65, - eur

But you also need shorter spokes for the conversion of the wheels. The spokes must be shorter.
Nu is dit toch weer een mooie extra kost. Zeker omdat ik niet weet welke 20" voorbanden nog geschikt zouden zijn voor tubeless. De pro one die ik liggen heb is nu niet bepaald de band voor woon-werkverkeer denk ik dus is het wat gek om nieuwe wielen te kopen. Tenzij er een woon-werkband geschikt zou zijn voor tubeless.
Achteraan is het misschien wel interessant voor de almotion, deze kan het hele jaar door opliggen. Tijdens de wintermaanden leg ik dan wel even de top contact II winter met een binnenband.

Voorstellen van 20" tubeless banden zijn welkom! :)

Ik zag niet direct iets in het schwalbe assortiment.

Bedankt!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ares

#70 Bericht door Wouter D »

Toch even de zoekfunctie van het forum bekijken. Er zit mij materiaal en techniek ook een topic over tubeless
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: Ares

#71 Bericht door DennisTheMenace »

Rim front 406 2 pieces 118, -eur
Rear rim 559 1 piece 65, - eur

But you also need shorter spokes for the conversion of the wheels. The spokes must be shorter.
Dat is dan zonder werkuren vermoed ik?
Ik heb zelf voorlopig een nieuw setje durano’s besteld, ik kan mijn vélo geen week meer missen 😉

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#72 Bericht door Ares »

Wouter (spruitje) schreef: za 17 mar 2018, 10:33 Toch even de zoekfunctie van het forum bekijken. Er zit mij materiaal en techniek ook een topic over tubeless
http://www.ligfietsers.be/forum/viewtop ... f=3&t=9998
dat klopt, zelf gestart :)
Ik zal daar die discussie verder voeren :)

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#73 Bericht door Ares »

https://youtu.be/nyTYoQlm1lI
Nog eens het stuk over de ronde punten. Hier zie je dat het druk is maar dat ik best wel een onderdeel van het verkeer kan zijn. Opwaarts blijf ik door de lagere snelheid wel op het fietspad, waardoor vorige week iemand die moest afslaan me bijna mee had. Ik heb gezien dat ze de betonblokken aan de fietserstunnel blijkbaar al wat verplaats hebben. Helaas niet zoals gehoopt. Ik had gehoopt dat ze 1 betonblok in het midden van de tunnel gingen houden. Zo zou ik langs de 2 kanten vlot de tunnel in kunnen en kan er geen auto door (wat denk ik de bedoeling is daarvan). Helaas hebben ze de geschranste blokken gewoon wat verder uit elkaar gezet. (toch ook al vriendelijk) maar zal ik nog steeds met een wijde bocht, ruim over het rijvak van de tegenliggers, de tunnel moeten indraaien. Gelukkig een rustig baantje :)

op 1:50 zie je in datzelfde filmpje dan nog eens het asociale rijgedrag van sommige automobilisten. Geen idee waarom die niet gewoon rechts kan houden. Het is daar toch geen rallywegeltje?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ares

#74 Bericht door Wouter D »

Mooie bovenkant van je kap 😂

Correctie. Onbekend is duidelijk onbemind. Wat leuk zeg dat je met het beeld kan bewegen. Bangelijk zelfs.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#75 Bericht door Ares »

Nu het vakantie is doe ik wat minder kilometers dus gisteren op babybezoek gegaan met de XS. Vrouw reed dan maar met de auto met ons zoontje.
Het was in Zomergem te doen. 45km heen https://www.relive.cc/view/1492463062# , 55 terug https://www.relive.cc/view/1492823003. Op de terugweg is Jan me komen ophalen met zijn rood-witte QV. Het was de eerste kennismaking en hij heeft me via Evergem wat door het havengebied geloodst. Het stuk dan vanaf de R4 naar Stekene reed ik terug alleen. Hier heb ik helaas wat zitten sukkelen met de navigatie.
Navigeren met de Edge 820 is echt verschrikkelijk, hiervoor navigeer ik nu met google maps op m'n gsm in een houdertje rechts. In de heenrit ging dit prima, in de terugweg verloor ik steeds m'n gps signaal. Omdat het heel vervelend is niet te zien waar je zit, je gps die herberekent vanop een plaats waar je niet zit, je niet door hebt dat je het kruispunt waar je moest afslaan al voorbij bent e.d. ben ik nog maar eens op aliexpress gaan kijken naar een gps repeater. Voor net geen €9 heb ik er eentje besteld. Het idee is om de reciever op mijn kap te kleven voor of achter de camerasteun. Ik ga er van uit dat ik de reciever toch niet nodig heb als ik cabrio rij.
Dit idee had ik van Reinier z'n blog van intellifiets. Alleen heeft hij deze zelf geknutseld en laat mijn handigheid (zoals jullie al weten) op dit vlak veel steken vallen :mrgreen: .
Jan heeft gisteren ook laten zien dat een QV helemaal niet traag is! Op sprintjes moest de QV in de XS zijn meerdere erkennen maar op kruissnelheid was het voor ons beide aangenaam fietsen.
Tot een volgende!

PS: donderdag wordt het RS4X crankstel van Wouter in de XS ingebouwd, eens benieuwd! :)
En m'n vering smeren moet ik dringend zelf eens proberen :D

Plaats reactie