Ik lees hier al even mee en heb me ook al af en toe in gesprekken geworpen of vragen gesteld. Nu ik een week m'n eigen fiets heb is het misschien tijd om me even voor te stellen.
Ik ben 30 jaar, woon in Stekene en werk in Puurs. Deze afstand probeerde ik al zo vaak mogelijk met de koersfiets te doen. Helaas hadden we ook nog een 2de autootje dat leuk reed. Zodra ik dus eens wat later was dan gepland of het regende weer eens te hard als ik moest vertrekken, haalde ik dat vinnige 2-zittertje van stal en bleef de fiets wel eens staan. Tijd voor een bewuste aanpassing... Hoe kon ik er voor zorgen dat ik nog maar 1 optie had? De auto verkopen en een velomobiel in de plaats halen.
Iets voor de zomervakantie hakte ik de knoop door en zette ik de auto te koop. Etienne ging een carbon quest XS na een ongeval restaureren. Deze leek me prima met mijn 1m74.
Toen het schooljaar terug begon was de fiets nog niet klaar en ben ik terug met de koersfiets gegaan. Een maand later mocht ik van Etienne een Strada komen halen die hij nog moest opknappen, zodat ik toch al kon velomobielen. Mijn auto was immers al verkocht.

Hiermee deelde ik tijdelijk lief:

(de files voorbij)
en leed:

(platte banden)
Aangezien ik voor de zomervakantie met de koersfiets nog eens van de baan gereden was, staat er met de velomobiel een 360° camera op m'n helm. Tot nu toe heb ik nog niet gemerkt dat auto's gefrustreerd achter mij reden, zoals ik soms lees. Is dit misschien de oorzaak?
Na 2778km met de strada, mocht ik hem gaan inwisselen voor mijn XS.
Blij dat ik was

https://youtu.be/D_nVJmKwKh4
Omdat de kleur niet de meest opvallende is, is er met reflecterende banden gewerkt.

Er is reeds een houdertje voor de croozer trekhaak zodat ik ons zoontje van de crèche kan halen, indien nodig, zonder eerst thuis van fiets te moeten wisselen.
1 week (287km) later zijn iets bredere banden toch in overweging. Dit om het comfort van het dagelijkse fietsen wat te verhogen.
Morgenvroeg gaat er achteraan een sticky mount van de camera op, waarop ik steuntje gekleefd heb voor m'n vario achterlicht. Dit gaat feller branden als er een auto nadert en verwittigt mij hier ook van.
(ik gebruikte deze vooral wanneer we in de zomer met de tandem en fietskar op pad waren)

De camera heeft een nieuwe plaats gekregen op m'n sinner racekap en blijft daar mooi zitten. De racekap zelf was wel even wennen. Mijn eerste ritje had ik deze al op de fiets gezet maar dit in combinatie met het 15cm smallere wielspoor, zorgde er voor dat ik maandag en dinsdag toch nog even cabrio reed. Donderdag en vrijdag ben ik dan met de kap gegaan en vond ik dit op wat oorverdovend gerammel na, best wel comfortabel! Dennis gaat me binnenkort nog even helpen voor een dubbel vizier, zo dampt het iets minder snel aan.
Ik vind het enorm jammer dat ik (nog) niets van elektronica ken. Ik merk bv dat mijn batterij te snel leeg is en zou een grotere willen. Ook het chinese alarm zou op het intern circuit aangesloten mogen worden, net als 2 USBpoortjes om mijn gsm op te laden en camera aan de praat te houden. Hier zal ik me toch eens in moeten verdiepen.
Een aerodynamische taifun lijkt me ook nog wel leuk om er achter te hangen. Zo kan ik 90% van wat ik met m'n auto daarvoor ook kon
Ik vind het heerlijk om er mee te rijden en ook om er mee bezig te zijn hoe je wilt dat hij er uit gaat zien en wat hij kan. Dankzij dit forum heb ik in die maanden al enorm veel bijgeleerd. Bedankt daarvoor!
Groetjes en tot in de fiets!