indoor / outdoor wedstrijden
hey graddus
de nvhpv heeft enkele troeven vind ik:
-allergrootste, het ligfietsplaza. Een goed onderhouden ordelijke site waar je vanalles en nog wat op vindt, en waar ik zelfs nu regelmatig nog nieuwe dingen aan ontdek. Dingen worden bij elkaar gebracht en aan een redactie onderworpen
-de grote evenementen op zich, CV, oliebollen enz zijn onbestaand in belgie
-een wedstrijd gebeuren dat een stuk meer afwisseling brengt
-een betere magazine, ik lees het hpvboekje echt niet graag.
-je kan er een infopakket bestellen, erg handig als beginneling
-een helehoop afdelingen die bvb investeren in transponders(heel erg handig) en srm-meter.
-technische dagen zoals bvb ivm aerodynamica en verlichting
-lezingen op de jaarvergadering
-het eren van zijn kampioenen, daar w er tenminste iets over gezegd.
-ondersteunen van solo-projecten, zoals bvb het record van gert-jan.
j
de nvhpv heeft enkele troeven vind ik:
-allergrootste, het ligfietsplaza. Een goed onderhouden ordelijke site waar je vanalles en nog wat op vindt, en waar ik zelfs nu regelmatig nog nieuwe dingen aan ontdek. Dingen worden bij elkaar gebracht en aan een redactie onderworpen
-de grote evenementen op zich, CV, oliebollen enz zijn onbestaand in belgie
-een wedstrijd gebeuren dat een stuk meer afwisseling brengt
-een betere magazine, ik lees het hpvboekje echt niet graag.
-je kan er een infopakket bestellen, erg handig als beginneling
-een helehoop afdelingen die bvb investeren in transponders(heel erg handig) en srm-meter.
-technische dagen zoals bvb ivm aerodynamica en verlichting
-lezingen op de jaarvergadering
-het eren van zijn kampioenen, daar w er tenminste iets over gezegd.
-ondersteunen van solo-projecten, zoals bvb het record van gert-jan.
j
- Jan.E
- catering
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
- Postcode: 3520
- Fiets: te veel fietsen om op te noemen
- Locatie: Zonhoven
- Contacteer:
Met van die kritieken gaan we niet ver geraken. Vooreerst al de transponders, enig idee wat zoiets kost? Zijn we allang met bezig geweest, maar is met ons klein ledenaantal niet te betalen. Wat betreft het afhuren van een houten overdekte piste om 1 man een paar uur op te laten rijden,dezelfde financiele kwestie. Er is maar een heel beperkt budget, vergeet dat niet. Met duizenden leden kan je merkelijk verder springen, dat is gewoon de realiteit.
weet het wel, hij vroeg hoe ik het ervoer....Jan.E schreef:Met van die kritieken gaan we niet ver geraken. Vooreerst al de transponders, enig idee wat zoiets kost? Zijn we allang met bezig geweest, maar is met ons klein ledenaantal niet te betalen. Wat betreft het afhuren van een houten overdekte piste om 1 man een paar uur op te laten rijden,dezelfde financiele kwestie. Er is maar een heel beperkt budget, vergeet dat niet. Met duizenden leden kan je merkelijk verder springen, dat is gewoon de realiteit.
Laat me toch even duidelijk zeggen dat ik voor mezelf niet al te veel zou veranderen maar dat het gewoon punten zijn die ik denk dat kunnen verbeteren.
Jonathan-kijkt uit naar toertochten evenementen en wedstrijden,ten eerste om de mensen en de sfeer.
-
- Belofte
- Berichten: 110
- Lid geworden op: do 02 okt 2008, 8:44
- Postcode: 3200
- Fiets: NME
- Locatie: Aarschot
- Contacteer:
Jongelui .
Als ik alle reakties eens goed nalees kom ik tot een aantal punten die verbeterd / aangepast kunnen worden opdat het interessanter wordt om massaal naar de wedstrijden af te zakken . De volgende ideeën zijn bij mij opgekomen :
- Verschillende klassen tgo éénheidsklasse . De drempel om aan wedstrijden deel te nemen wordt inderdaad kleiner als iedereen zonder staartpunt rijdt . Wat dan met de velomobielen ? Zij vormen een aparte klasse .
- Variatie in de wedstrijden en in het parcours . Inderdaad . Ik denk bijvoorbeeld aan wedstrijden over een aantal rondes , wedstrijden die langer dan één uur duren , koppel ( ploeg )koersen , afvalwedstrijd in het voorprogramma ( vb elke 5° ronde valt de laatste af ) , wedstrijden in het voorprogramma van aspiranten of gehandicapten . Een jaarlijkse grote wedstrijd ( vb de 100 km van Zolder ) ..., provinciale en vlaamse kampioenschappen , wedstrijden samen met de buurlanden
- Een wedstrijdkalender de grosso modo op voorhand vastligt
- Deze wedstrijdkalender zoveel mogelijk versprijden , reclame maken
- Ik ben ook voorstander dat de harde kern wedstrijdrijders zich een licentie van de bond aanschaft ( maar dit is zéér persoonlijk ) , dagverzekeringen moeten uiteraard mogelijk blijven om de occasionele wedstrijdrijder niet uit te sluiten .
- Afspraken die in het begin van het seizoen gemaakt worden , moeten het ganse seizoen lopen .
- Proberen om een prijzenpakket samen te stellen .
Voila , hopelijk kunnen we samen iets doen opdat het volgend jaar al anders is .Ideeën en frisse opmerkingen blijven uiteraard welkom . Het is niet zo dat ik in mijn eentje het ganse wedstrijdgebeuren op z'n kop wil gooien . Maar het is wel zo dat er iets moet gebeuren opdat er niet nog meer mensen afhaken .
Eric
Als ik alle reakties eens goed nalees kom ik tot een aantal punten die verbeterd / aangepast kunnen worden opdat het interessanter wordt om massaal naar de wedstrijden af te zakken . De volgende ideeën zijn bij mij opgekomen :
- Verschillende klassen tgo éénheidsklasse . De drempel om aan wedstrijden deel te nemen wordt inderdaad kleiner als iedereen zonder staartpunt rijdt . Wat dan met de velomobielen ? Zij vormen een aparte klasse .
- Variatie in de wedstrijden en in het parcours . Inderdaad . Ik denk bijvoorbeeld aan wedstrijden over een aantal rondes , wedstrijden die langer dan één uur duren , koppel ( ploeg )koersen , afvalwedstrijd in het voorprogramma ( vb elke 5° ronde valt de laatste af ) , wedstrijden in het voorprogramma van aspiranten of gehandicapten . Een jaarlijkse grote wedstrijd ( vb de 100 km van Zolder ) ..., provinciale en vlaamse kampioenschappen , wedstrijden samen met de buurlanden
- Een wedstrijdkalender de grosso modo op voorhand vastligt
- Deze wedstrijdkalender zoveel mogelijk versprijden , reclame maken
- Ik ben ook voorstander dat de harde kern wedstrijdrijders zich een licentie van de bond aanschaft ( maar dit is zéér persoonlijk ) , dagverzekeringen moeten uiteraard mogelijk blijven om de occasionele wedstrijdrijder niet uit te sluiten .
- Afspraken die in het begin van het seizoen gemaakt worden , moeten het ganse seizoen lopen .
- Proberen om een prijzenpakket samen te stellen .
Voila , hopelijk kunnen we samen iets doen opdat het volgend jaar al anders is .Ideeën en frisse opmerkingen blijven uiteraard welkom . Het is niet zo dat ik in mijn eentje het ganse wedstrijdgebeuren op z'n kop wil gooien . Maar het is wel zo dat er iets moet gebeuren opdat er niet nog meer mensen afhaken .
Eric
RESULTS NO EXCUSES !
prijzenpakket, als we nu eens met degene die veel meedoen(toch degene die winnen) een pakket samenstellen, de 1 brengt dit mee de ander dat. Zo krijg je op het einde een mooie verzameling. Die kunnen dan bvb over de 1ste 3 van het klassement verdeeld worden, met bvb prijs voor de beste nieuwkomer?,prijs voor pechvogel?,prijs voor doorzetter?
Weet niet he...
In elk geval, ik geef al twee stelvios(uiteraard nieuw he) aan de pot mocht het op die manier gebeuren.
Weet niet he...
In elk geval, ik geef al twee stelvios(uiteraard nieuw he) aan de pot mocht het op die manier gebeuren.
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
- ET
- Helper
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
- Postcode: 1910
- Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
- Locatie: Kampenhout
- Contacteer:
Eric,
Als ik dat zo lees, krijg ik zin om wedstrijden te overwegen... (en da was toch de bedoeling hé?) Nu nog hopen dat m'n verschillende kalenders het toelaten. En beginnen trainen natuurlijk.
ET
P.S.: als je een klassement op jaarbasis maakt, eventueel wel zien hoe je het zou doen als er mensen zijn die soms met een VM of dan weer met "gewone ligfiets" deelnemen.
Als ik dat zo lees, krijg ik zin om wedstrijden te overwegen... (en da was toch de bedoeling hé?) Nu nog hopen dat m'n verschillende kalenders het toelaten. En beginnen trainen natuurlijk.
ET
P.S.: als je een klassement op jaarbasis maakt, eventueel wel zien hoe je het zou doen als er mensen zijn die soms met een VM of dan weer met "gewone ligfiets" deelnemen.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
hier wens ik even op in te spelen. sorry dat ik de quote even kopieer om beter te kunnen antwoorden, veel antwoorden zijn geforumuleerd op basis van mijn eigen ervaringen in het verleden. men mag gerust weten wat ik zelf ook lid ben van NVHPV en dat ik dus ook hun tijdschrift leesjonathan schreef:hey graddus
de nvhpv heeft enkele troeven vind ik:
-allergrootste, het ligfietsplaza. Een goed onderhouden ordelijke site waar je vanalles en nog wat op vindt, en waar ik zelfs nu regelmatig nog nieuwe dingen aan ontdek. Dingen worden bij elkaar gebracht en aan een redactie onderworpen
-de grote evenementen op zich, CV, oliebollen enz. zijn onbestaand in belgie
-een wedstrijd gebeuren dat een stuk meer afwisseling brengt
-een betere magazine, ik lees het hpvboekje echt niet graag.
-je kan er een infopakket bestellen, erg handig als beginneling
-een helehoop afdelingen die bvb investeren in transponders(heel erg handig) en srm-meter.
-technische dagen zoals bvb ivm aerodynamica en verlichting
-lezingen op de jaarvergadering
-het eren van zijn kampioenen, daar wordt er tenminste iets over gezegd.
-ondersteunen van solo-projecten, zoals bvb het record van gert-jan.
als mensen zich persoonlijk aangevallen voelen door wat ik schrijf, wil ik me bij voorbaat al verontschuldigen, het ligt niet in mijn bedoeling om mensen te kwetsen, u mag me echter steeds op mijn fouten wijzen via het forum of via mijn persoonlijke mail nl wouter@gentseliggers.net
de nvhpv heeft enkele troeven vind ik:
-allergrootste, het ligfietsplaza. Een goed onderhouden ordelijke site waar je vanalles en nog wat op vindt, en waar ik zelfs nu regelmatig nog nieuwe dingen aan ontdek. Dingen worden bij elkaar gebracht en aan een redactie onderworpen
voor zover ik weet liggen ligfietsplaza en NVHPV los van elkaar, ze hebben veel gemeen, namelijk dat zij die het onderhouden, lid zijn van de Nederlandse vereniging. maar voor zover ik weet ik Plaza niet 'de' site van NVHPV en bestaat zij eigenlijk naast NVHPV.
-de grote evenementen op zich, CV, oliebollen enz zijn onbestaand in belgie
hoe komt het dat dergelijke evenementen onbestaande zijn in België, nederland telt veel meer ligfietsers, ligfietswinkels en ligfietsbouwers dan Belgie, CV wordt niet louter betaalt door ligfietsers hoor. stel wij doen een gelijkaardig evenement in zolder (kwestie van een degelijk parcours te kunnen opstellen) en dat gedurende twee dagen dat het evenbeeld is van CV in nederland, en je rekent de prijs hiervan door naar de vier bedrijven in de belgische ligfietswereld, dan kunnen deze laatsten hun deuren sluiten, vrees ik.
wij zouden natuurlijk bij de nederlandse vrienden kunnen aankloppen voor sponsoring, maar ik vrees voor hun reactie.
er werd een paar jaar terug een velomobielentocht gedaan door als ik me niet vergis (tihamér en Johan), daar waren 15 velomobielen,waaronder nederlanders (ymte en toni) dat was toen meer dan de helft van de velomobielenpopulatie in Belgie, dus zijn we stukken beter dan de nederlanders, want de keren dat ik op de oliebollentocht was, waren ze met 65 VM waarvan tien Belgen, dat is percentgewijs, niet zo heel veel nietwaar...
is de oliebollentocht een initiatief van NVHPV of van Velomobielrijders in nederland. als het uitgaat van NVHPV dan zou ik het heel jammer vinden dat zij niet-VM's niet toelaten bij dit evenement, ja ik zou in staat zijn te komen meerijden, zonder iets te beloven
-een wedstrijd gebeuren dat een stuk meer afwisseling brengt
ik vermoedt dat je hier terug grijpt naar CV wat alweer wordt mogelijk gemaakt voor onder andere de steun van de fabrikanten
-een betere magazine, ik lees het hpvboekje echt niet graag.
dat is een kwestie van hoeveel mensen die eraan werken en hoeveel die het lezen,
bij NVHPV heb je 10 à 15 mensen die een boekje maken dat door 2000 mensen wordt gelezen
bij HPV heb je 2 mensen die een boekje maken dat door 40 mensen wordt gelezen,
trek je deze vergelijking door, dan hebben de belgen volgens mij een boekje dat tien keer beter is dan dat van de Nederlanders,
Nu wil ik hier eigenlijk extra aandacht aan besteden, want sinds ik de rubrieken waar jij veel post en veel weet, een beetje meelees, zou ik je graag mee indelen in de cel Redactie, want je zou een zeer grote aanwinst kunnen betekenen voor zowel de cel als het boekje.
er werd zelfs ooit voorgesteld om samen te werken: maar het kwam erop neer ipv samenwerken, ze wilden verdienen aan de samenwerking, maw, HPV moest betalen wilden ze schrijven in ligfiets& (zo gaan de verhalen)
-je kan er een infopakket bestellen, erg handig als beginneling
dat heeft bij mijn weten ook nog bestaan bij hpv, maar er werd haast nooit om gevraagd.
-een helehoop afdelingen die bvb investeren in transponders(heel erg handig) en srm-meter.
transponders kosten een heleboel geld, zo een 2500 eruo,dus zitten we terug bij het gebrekaan sponders. De SRM-meter is een eigendom van Elan dat ze tijdens CV mogen gebruiken, als ik goed geinformeerd ben?
-technische dagen zoals bvb ivm aerodynamica en verlichting
wij hebben ook technische dagen gehad in het verleden, waar in het begin voor interesse voor was, vooral door niet-leden, als daar geen respons op komt door mensen die lid worden, dan laat je de moed snel zakken
-lezingen op de jaarvergadering
lezingen zijn één ding, lezingen kan je betalen, of kan je versieren als je met voldoende leden bent, daar werken we dus aan, remember?
-het eren van zijn kampioenen, daar w er tenminste iets over gezegd.
hier zitten we bij de cel internet en bij de sponsers.
sorry ymte als u zich aangesproken voelt, je bent en blijft een kampioen in het ligfietsgebeuren, maar moest men je niet laten zien of horen, dan zou je naar mijn mening ook je geldelijke bijdragen aan de vereniging laten varen
ook Hans, nauw betrokken bij Elan, moet in de spotlight komen, want Elan speelt ook geen kleine rol in de nederlandse ligfietswereld.
als eric baeten kampioen wordt wordt hij ligfietskampioen binnen de wielerbond! in nederland is ligfietsen volgens mij niet eens een erkende wielersport (verbeter me als ik het fout heb)
als de site niet wordt geupdate met wie er kampioen is, dan zit je al bij de bron van je probleem, daarom juist is die CEL na het bestuur de belangrijkste
-ondersteunen van solo-projecten, zoals bvb het record van gert-jan.
ik vrees dat we ook hier terug zitten bij de sponsors
als je binnen de belgische vereniging de sponsoring, het internetgebeuren en uiteindelijk de leden, ferm laat aangroeien met hetzelfde percentage van interesse en medewerking dat er nu is, dan zullen wij NVHPV ruim overstijgen.
WIJ moeten er alleen maar voor zorgen dat we zover komen en dat kunnen we niet alleen, daarvoor hebben we JULLIE nodig
tot zover deze lezing, hopelijk niet de laatste
ik zou zeggen neem een voorbeeld aan Eric Baeten, hij is al volop aan het werken om de Cel Wedstrijden te doen werken ...
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- Supporter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 23:57
- Locatie: Heist op den berg
- Contacteer:
Re: indoor / outdoor wedstrijden
Allé dan zal ik hier ook eens iets schrijven. Ik ben hier nieuw, en bij mij kriebelt het wel om eens een enkele keer mee te rijden op een kartcircuit.Eric Baeten schreef: Graag nu uw meningen , reacties , ideeën , opmerkingen ....Dan kan er misschien iets gebeuren opdat diegene die twijfelen om eens langs te komen deze echt komen meerijden .
Eric Baeten
Ik val dus onder de genoemde categorie twijfelaars.
Ik vraag me dan toch het volgende af :
-Kan ik het als amateur-rijder wel maken om de volle vijftien minuten bij alle getrainde coureurs in hun weg te gaan rijden ? met andere woorden kunnen ze me veilig voorbij op een kort en technisch circuit ?
-Een flevo-bike is erg wendbaar, maar traag. Is dit eigenlijk nadelig als je toch al op een technisch (en traag ?) kartcircuit gaat rijden ?
-Ik heb geen helm. Is dit verplicht ?
-Bestaat er een beschrijving van verplichtingen waaraan je fiets moet voldoen ? Waar vind ik die dan ?
-Zijn er nog tips om te vermijden dat ik een oor verlies tussen iemand zijn tandwiel ?
- toy
- Kopman
- Berichten: 591
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
- Postcode: 3941
- Locatie: eksel
- Contacteer:
Rafconstruct, het zijn niet allemaal getrainde rijders,het grootste deel rijd hier voor het plezier en je moet zeker geen schrik hebben als je ingehaald word, er is plaats genoeg om in te halen.
Een flevobike kan zeker meerijden, toen ik in het begin meereed had Graddus nog een flevo, in mijn gedachten kon ik die zeker wel voorblijven, dacht ik toen, maar die visie heb ik na de wedstrijd vlug bij geschaafd.
Een helm is wel degelijk verplicht. Het is nog solden volgende week, kan je waarschijnlijk nog een koopje doen. Ook tandwielafscherming is nodig om andere niet te verwonden en geen oor kan afrijden.
Kom 15 februari naar Lommel afgezakt met je fiets en je kan het zelf ondervinden
Een flevobike kan zeker meerijden, toen ik in het begin meereed had Graddus nog een flevo, in mijn gedachten kon ik die zeker wel voorblijven, dacht ik toen, maar die visie heb ik na de wedstrijd vlug bij geschaafd.
Een helm is wel degelijk verplicht. Het is nog solden volgende week, kan je waarschijnlijk nog een koopje doen. Ook tandwielafscherming is nodig om andere niet te verwonden en geen oor kan afrijden.
Kom 15 februari naar Lommel afgezakt met je fiets en je kan het zelf ondervinden
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
en raf, help mij eraan herinneren dat ik je een helm meebreng, heb hier eentje hangen die me nipt te klein is, misschien pas jij erin.
dan moet ik ook dat matteke meenemen voor jan
dan kan hij het zelf even bekijken
dan moet ik ook dat matteke meenemen voor jan
dan kan hij het zelf even bekijken
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?