winterkompetitie in nederland
-
- chauffeur
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
- Postcode: 2310
- Fiets: Flevobike racer 28"
- Locatie: Rijkevorsel
- Contacteer:
Jep Eric, ik zal erbij zijn, maar zoals eerder gevraagd: hoe moeilijk zijn kombochten om te rijden? Is het gewoon insturen en "go with the flow", en vanaf welke snelheid is dat dan?
Ik heb al deze info verzameld: overdekte banen: gent 2x (kuipke + blaarmeersen, hellingshoek 42°), Alkmaar (37°), Sloten (37°), Apeldoorn (42°) dus niet veel keuze om echt steile bochten te oefenen, ik ga wel een keer proberen in hulshout. (dus als er iemand mee wil komen...)
Op het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=Atj_6cwR9yg zie je een quest meerijden, hij schreef dat hij 45 moest rijden om niet weg te glijden (hij reed wel sneller), maar in apeldoorn is het steiler, dus dat red ik niet (met mijn mango, maar ook niet met een andere vm) dus zal ik de low racer nog even moet bijhouden
Veel uitleg, maar dat gewoon om mijn en iemand anders zijn twijfels weg te nemen.
Nu maar hopen dat ik een beetje vooruit geraak op D-day
Ik heb al deze info verzameld: overdekte banen: gent 2x (kuipke + blaarmeersen, hellingshoek 42°), Alkmaar (37°), Sloten (37°), Apeldoorn (42°) dus niet veel keuze om echt steile bochten te oefenen, ik ga wel een keer proberen in hulshout. (dus als er iemand mee wil komen...)
Op het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=Atj_6cwR9yg zie je een quest meerijden, hij schreef dat hij 45 moest rijden om niet weg te glijden (hij reed wel sneller), maar in apeldoorn is het steiler, dus dat red ik niet (met mijn mango, maar ook niet met een andere vm) dus zal ik de low racer nog even moet bijhouden
Veel uitleg, maar dat gewoon om mijn en iemand anders zijn twijfels weg te nemen.
Nu maar hopen dat ik een beetje vooruit geraak op D-day
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.
-
- Belofte
- Berichten: 110
- Lid geworden op: do 02 okt 2008, 8:44
- Postcode: 3200
- Fiets: NME
- Locatie: Aarschot
- Contacteer:
Jongelui ,
Het rijden op een houten indoorpiste is toch wel enigzins anders dan op een buitenpiste . De bochten zijn er stijler , de rechte stukken minder lang en de snelheden hoger .
Je kan natuurlijk al een beetje oefenen op een buitenpiste maar schrik niet als je voor de eerste keer op een indoorpiste rijd . Naar mijn gevoel moet ik 35 km/h rijden om veilig , zonder naar beneden te schuiven , door de bochten te gaan . Maar bedenk wel dat het ook trager kan , er wordt door specialisten zelfs hoog in de bochten gesurplaced .
Verder moet je ook een aantal afspraken respecteren .
De blauwe zone ( de cote d'Azure ) hoort niet bij de piste ; De rode lijn is de binnenste lijn van de baan ; ongeveer 1 meter hoger is er een zwarte lijn ; weer wat hoger is er een blauwe lijn . Als je wil voorbij steken moet je dit doen boven de blauwe lijn , tenzij de rijder die je wenst in te halen zelf al boven deze lijn rijdt . Dan mag je hem / haar voorbij gaan onder de blauwe lijn .
Het filmpje dat je kan zien is een opname van de schildpaddenrace . Deze werd gewonnen met een snelheid van 48 km/h.
Eric
Het rijden op een houten indoorpiste is toch wel enigzins anders dan op een buitenpiste . De bochten zijn er stijler , de rechte stukken minder lang en de snelheden hoger .
Je kan natuurlijk al een beetje oefenen op een buitenpiste maar schrik niet als je voor de eerste keer op een indoorpiste rijd . Naar mijn gevoel moet ik 35 km/h rijden om veilig , zonder naar beneden te schuiven , door de bochten te gaan . Maar bedenk wel dat het ook trager kan , er wordt door specialisten zelfs hoog in de bochten gesurplaced .
Verder moet je ook een aantal afspraken respecteren .
De blauwe zone ( de cote d'Azure ) hoort niet bij de piste ; De rode lijn is de binnenste lijn van de baan ; ongeveer 1 meter hoger is er een zwarte lijn ; weer wat hoger is er een blauwe lijn . Als je wil voorbij steken moet je dit doen boven de blauwe lijn , tenzij de rijder die je wenst in te halen zelf al boven deze lijn rijdt . Dan mag je hem / haar voorbij gaan onder de blauwe lijn .
Het filmpje dat je kan zien is een opname van de schildpaddenrace . Deze werd gewonnen met een snelheid van 48 km/h.
Eric
RESULTS NO EXCUSES !
-
- chauffeur
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
- Postcode: 2310
- Fiets: Flevobike racer 28"
- Locatie: Rijkevorsel
- Contacteer:
Tja Eric, het filmpje van de slakken was om de rest niet teveel te ontmoedigen (van de hazen is er een filmpje van maar 40sec.)
Ik heb gekeken naar de prijzen om op de piste van de blaarmeersen (wielerpiste Eddy Merckx) te gaan rijden, prijs 7.5€/dag, maar eigenlijk zijn dat 2 uur.
Openingsuren hier: http://www.wielerbondvlaanderen.be/pist ... 009-13.xls
Meer info: http://www.wielerbondvlaanderen.be/pist ... erckx.aspx
Dan ga ik daar toch eens een paar toerkes doen...
Ik heb gekeken naar de prijzen om op de piste van de blaarmeersen (wielerpiste Eddy Merckx) te gaan rijden, prijs 7.5€/dag, maar eigenlijk zijn dat 2 uur.
Openingsuren hier: http://www.wielerbondvlaanderen.be/pist ... 009-13.xls
Meer info: http://www.wielerbondvlaanderen.be/pist ... erckx.aspx
Dan ga ik daar toch eens een paar toerkes doen...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.
-
- Belofte
- Berichten: 110
- Lid geworden op: do 02 okt 2008, 8:44
- Postcode: 3200
- Fiets: NME
- Locatie: Aarschot
- Contacteer:
Maak je geen illusies .
Ik heb bericht gekregen van de wielerbond met de vermelding dat ligfietsen NIET meer toegelaten worden op de piste in Gent .
Dit wegens te gevaarlijk tussen andere renners ; ligfietsen hebben remmen en versnellingen ; ligfietsen kunnen ook op de openbare weg en zouden daarom te vervuilend zijn voor de piste .
Maar niks houd je natuurlijk tegen om ook de vraag te stellen of je mag gaan trainen . Voor alle zekerheid zou ik dit wel doen . In het andere geval sta je daar mooi te wezen en mag je niet eens op de baan .
Toch veel succes . En als het lukt om er te trainen dan hoor ik het graag .
Eric
Ik heb bericht gekregen van de wielerbond met de vermelding dat ligfietsen NIET meer toegelaten worden op de piste in Gent .
Dit wegens te gevaarlijk tussen andere renners ; ligfietsen hebben remmen en versnellingen ; ligfietsen kunnen ook op de openbare weg en zouden daarom te vervuilend zijn voor de piste .
Maar niks houd je natuurlijk tegen om ook de vraag te stellen of je mag gaan trainen . Voor alle zekerheid zou ik dit wel doen . In het andere geval sta je daar mooi te wezen en mag je niet eens op de baan .
Toch veel succes . En als het lukt om er te trainen dan hoor ik het graag .
Eric
RESULTS NO EXCUSES !
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
Hier nog een mooi filmpje vanaf het achterwiel van Harry Lieben
http://nl.youtube.com/watch?v=56-hVwqC3uw
en eentje van een uitschuiver
http://www.youtube.com/watch?v=dLDcb-rhAb4
Luc
http://nl.youtube.com/watch?v=56-hVwqC3uw
en eentje van een uitschuiver
http://www.youtube.com/watch?v=dLDcb-rhAb4
Luc
-
- Belofte
- Berichten: 110
- Lid geworden op: do 02 okt 2008, 8:44
- Postcode: 3200
- Fiets: NME
- Locatie: Aarschot
- Contacteer:
- sietse
- Junior
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 23 jan 2005, 23:17
- Postcode: 2900
- Locatie: Schoten
- Contacteer:
Bwa Eric, met vooral veel gebrul en getier , en toch wel met wat moeite hoor !!!Voor mezelf dan : ik had nog nooit onder de 1.10 gereden op de kilometer . Maar eerlijk gezegd stelt dit niet zo veel voor als je weet dat Sietse met de vingers in de neus 1.02 rijdt .
Ik ga niks beloven maar ga toch nog eens een wedstrijdje proberen meepikken dit seizoen !!! maar het zal dan wel voor in u wiel te rijden zijn Eric
- skywise
- lijstbeheerder velomobielen
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
- Postcode: 9220
- Fiets: Challenge Taifun
- Locatie: Hamme
- Velomobiel: WAW 011 & 558
- Contacteer:
Zeg maar wanneer, dan zal ik je "wielen" meebrengen (Of als je ze vroeger terugwil, laat maar weten waar en wanneer - ik wacht nog op een nieuwe Stelvio voor vooraan)sietse schreef:Ik ga niks beloven maar ga toch nog eens een wedstrijdje proberen meepikken dit seizoen !!! maar het zal dan wel voor in u wiel te rijden zijn Eric
Skywise (WAW 558 & 011)