Leveringstijd Versatile

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#31 Bericht door eeuwige reiziger »

WFvN schreef:Waarom produceren ze in Duitsland dan niet meer Quest/Mango/Alleweder-achtige velomobielen (niet dat ik de Go-One een lelijk ding vind! integendeel). Is het de bagageruimte? Lijkt me ook niet (kijk naar de CabBike), is het de gesloten aandrijving? Ook niet, zie de Alleweder die daar gewild is.
Mij is nooit duidelijk geworden waarom men de productie van de Flevo Alleweder heeft stilgelegd. Er is nog altijd vraag naar. En in vergelijking met de Flevo scoort de Alligt niet zo goed. Is het de vormgeving? Of de concurrentie met andere modellen?

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#32 Bericht door Jowan »

heb net de discussie ook eens gelezen,kan alleen maar zeggen dat het spijtig is dat je niet op de hoogte gehouden word hoe ver ze staan met de afwerking,de versa. die voor mij voorzien is ,het nr 55 ,is nu beloofd voor eind juni ,en is besteld geweest begin juni '06

dus nog een dag of 5 en kan ik dan in de regen ook gaan fietsen?
zal er toch geen leffe op verwedden :roll: :twisted:

Piet Kaagman
Supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: za 09 dec 2006, 0:48
Fiets: shockproof 20''
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

#33 Bericht door Piet Kaagman »

Hoe dichter bij de uiteindelijke opleverdatum, hoe zekerder de datum.

Ik verwacht de mijne in Juli, Binnenkort even bellen hoe het er mee staat.
Wat betreft communicatie.
Wat betreft communicatie: Je moet er zelf ook tijd in steken.

Met groet,

Piet Kaagman
Versatile nr 56 of 57?

ganseij
Junior
Berichten: 51
Lid geworden op: di 21 okt 2003, 22:04
Fiets: hurri
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#34 Bericht door ganseij »

[quote="P
Versatile nr 56 of 57?[/quote]

Een Versatilerijderslijst en orderboek zou best leuk zijn

Gr.

Wim

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#35 Bericht door WFvN »

Marrianne krijgt binnen nu en zaterdag over een week haar fiets terug als het goed is. De kappen lagen afgelopen zaterdag al bij de spuiter. Binnenkort dus een knalroze Versatile die rond gaat rijden in Zwolle. Nog nèt iets heftiger roze dan deze:
Afbeelding
Die op de foto is wat paars-roze, die van Marrianne wordt wat meer roze-roze :lol:
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#36 Bericht door eeuwige reiziger »

ganseij schreef:Een Versatilerijderslijst en orderboek zou best leuk zijn
Ja, indertijd heb ik dit al eens bij Flevobike ter sprake gebracht, maar daarover deed men heel korzelig en weigerachtig. "Privacy" en meer van die dingen, zo luidde het.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#37 Bericht door quattrovelootje »

eeuwige reiziger schreef:Ja, indertijd heb ik dit al eens bij Flevobike ter sprake gebracht, maar daarover deed men heel korzelig en weigerachtig. "Privacy" en meer van die dingen, zo luidde het
Tja, en als je bij Velomobiel.nl een bestelling plaatst, kom je vanzelf op een publieke lijst terecht. Persoonlijk vinnik dat de klant zelf zou mogen bepalen of hij/zij op die lijst wil staan of niet. Tenslotte hebben derden er geen bal mee te maken wat je bestelt en wanneer het geleverd wordt.
De producent kan ook zonder een orderboek kenbaar maken hoe lang de levertijd is ....

Tihamér -zou liever niet op zo'n lijst staan
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#38 Bericht door Edje »

Tja, maar dan weten de mensen niet dat het "goed gaat met het bedrijf" he. Ze vergeten blijkbaar wel dat die lijst heel snel heel kort kan worden, door bestellingen die stop gezet worden door de wachttijden.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#39 Bericht door WFvN »

allewedertje schreef:Tihamér -zou liever niet op zo'n lijst staan
Bang voor een vragenvuurtje of je van je geloof gevallen bent, of je wijzer bent geworden, of je het licht hebt gezien etc? Ja? Terecht dan want ik heb massa's vragen gehad :lol:
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#40 Bericht door quattrovelootje »

WFvN schreef:Bang voor een vragenvuurtje of je van je geloof gevallen bent, of je wijzer bent geworden, of je het licht hebt gezien etc? Ja? Terecht dan want ik heb massa's vragen gehad :lol:
"Bang" is natuurlijk niet de juiste omschrijving, ook al weet ik dat je dat ironisch bedoelt. Ik vind gewoon dat zoiets niet publiekelijk aangekondigd moet worden. Als je een aut bestelt, wordt dat toch ook niet uitgehangen ? Langs de andere kant .... "van je geloof vallen ...." Een huwelijk wordt hier meestal ook bij het gemeentehuis nog uitgehangen :twisted:

Tihamér -heeft iets tegen lijsten :wink:
Laatst gewijzigd door quattrovelootje op ma 20 aug 2007, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#41 Bericht door wost »

Bij velomobiel kan je ook kiezen om je naam niet te laten zien dan zetten ze bijvoorbeeld "via Tim Biesemans".
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#42 Bericht door quattrovelootje »

wost schreef:Bij velomobiel kan je ook kiezen om je naam niet te laten zien dan zetten ze bijvoorbeeld "via Tim Biesemans".
Kijk, dat wist ik dus niet. Ik dacht dat iedereen die een Quest bestelde, vanzelf op die lijst terecht kwam. Heb intussen ook een mail ontvangen van Ymte waarin dat bevestigd wordt. Prima toch zo ?
Het wordt mss dan toch eens tijd dat ik eens een babbeltje ga doen daar in Dronten :twisted:

Tihamér -Allewedert rustig verder :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#43 Bericht door Luc Willaert »

allewedertje schreef:
wost schreef:Bij velomobiel kan je ook kiezen om je naam niet te laten zien dan zetten ze bijvoorbeeld "via Tim Biesemans".
Kijk, dat wist ik dus niet. Ik dacht dat iedereen die een Quest bestelde, vanzelf op die lijst terecht kwam. Heb intussen ook een mail ontvangen van Ymte waarin dat bevestigd wordt. Prima toch zo ?
Het wordt mss dan toch eens tijd dat ik eens een babbeltje ga doen daar in Dronten :twisted:

Tihamér -Allewedert rustig verder :wink:
Klopt inderdaad.
Ik heb een mango besteld via Tim en op de lijst van go-mango staat er velomobiel.nl op. Denk dat dat mijn bestelling is.

Luc

spinnekopje
Junior
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 15 okt 2003, 14:38
Postcode: 2920
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

#44 Bericht door spinnekopje »

miniboy schreef:heb net de discussie ook eens gelezen,kan alleen maar zeggen dat het spijtig is dat je niet op de hoogte gehouden word hoe ver ze staan met de afwerking
Ben ik het met je eens... ik ben het wachten sinds begin deze maand eigenlijk grondig beu aan het worden, maar dat ter zijde.

Wat me opvalt is dat bij zoveel velomobielen de levertermijn lang aansleept. Langer wordende wachtlijsten tonen aan dat er een tekort aan productie is. Is het zo moeilijk om extra mensen te vinden die velomobielen willen bouwen? Iedereen heeft recht op vrije tijd buiten zijn werk, dus denk ik eerder aan extra mensen ipv harder werken...

Wat als er op een gegeven moment enkele mensen in een goedkoper producerent land gelijkaardige velomobielen gaan leveren tegen dezelfde of betere kwaliteit en op een termijn van 2 maand na bestelling? Hopelijk denkt men daar ook over na!
Koen Van den Bergh

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#45 Bericht door Brechtix »

spinnekopje, en anderen schreef: Is het zo moeilijk om extra mensen te vinden die velomobielen willen bouwen? ...
Leve de democratisering van de opinies. Vooraleer het al te cheap wordt toch een kleine verklaring. De velomobielbouwers kunnen geen mensen aannemen vanwege de hoge loonkosten en lage marges & aantallen.

Als je er door gepassioneerd bent en wil/kan toekomen met 500€ of minder per maand, kan je als zelfstandige velomobielen gaan bouwen. Weinig inkomen, weinig belastingen, leven van je dromen. Sommigen doen dat al jaren.

Maar zelfs als je een werknemer zo gek zou krijgen voor 500€ per maand zijn tijd en energie te investeren in de (ontwikkeling en) bouw van velomobielen, heb je daarvoor een bruto kost van pakweg 1500€ - en zoveel schiet er eenvoudigweg niet aan over, laat staan dat de ontwikkelingskosten en de infrastructuur kunnen afbetaald worden of, a fortiori, de ondernemer.

Als ik zie hoeveel wij in de Bries investeren, kan ik ongeveer extrapoleren wat de Flevobike Versatile moet gekoste hebben. Ik kan u verklappen dat geen zinnige ziel dat doet om geld te verdienen, maar wel om de wereld een beetje beter te maken. "The best way to make a million bucks with recumbents? Start with two million." Ik kan alleen maar bewondering hebben voor de Vrielincks. Ook kan ik best begrijpen dat de mannen van velomobiel.nl zich dit gezaag van gesyndiceerde testaankoopgeabonneerden aan hun edele reet laten roesten en gezapig voortdoen in de minst topzware bedrijfsconfiguratie, in afwachting van de tijd dat de velomobielenbouw ooit eens op corporate schaal komt. ;-)

En fietser.be, zult u zich afvragen. Wel, bekijk het zo, we willen een zinnig leven leiden en onszelf realiseren, het avontuur is belangrijker dan zekerheid, het is werkelijk een passie waar we ons leven voorlopig aan geven. Maar beloofd, zodra we aan vijftig werknemers zitten*, zetten we iemand aan de telefoon om de levertermijnen op te volgen. :-)

Brecht.

*Verwacht tegen 2057.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Plaats reactie